יהדות - פרשת כי תשא

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 20/2/2019 12:05 ● מה נשמע 588
חנו בעיצומה של מערכת בחירות סוערת ביותר , עם תהפוכות חדשות לבקרים מכל המפלגות ובכל הזרמים. פתאום עליונים למטה ותחתונים למעלה , ובכל רגע דועך ח"כ אחד וזורח כוכב חדש בשמי הפוליטיקה הישראלית בבחינת " ה' מוריש ומעשיר משפיל אף מרומם
יהדות - פרשת כי תשא

 

פרשת כי תשא 


אנחנו בעיצומה של מערכת בחירות סוערת ביותר , עם תהפוכות חדשות לבקרים מכל המפלגות ובכל הזרמים. פתאום עליונים למטה ותחתונים למעלה , ובכל רגע דועך ח"כ אחד וזורח כוכב חדש בשמי הפוליטיקה הישראלית בבחינת " ה' מוריש ומעשיר משפיל אף מרומם ". המשותף לכל אותם פוליטיקאים ולפוליטיקאים בפוטנציה זה רצונם העז להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בראש אחר – בראש שלהם עצמם. קוראי הוותיקים יודעים שאני רחוק מאוד מלהיות חסיד של נתניהו , נהפוך הוא , הייתי שמח מאוד אם היה מנהיג את מדינת ישראל יהודי ירא שמיים אמיתי ולא רק ירא רייטינג , אבל כל אותם תחליפים זולים של נתניהו שמתמודדים כיום על ראשות הממשלה הם לא יותר מאשר חיקוי עלוב של המנהיג אותו הם רוצים להחליף. כאשר הם בוחרים לתקוף את נתניהו מהסיבות הלא נכונות כמו למשל על חוק הלאום במקום על תמיכתו בהצבעות על הגירוש מגוש קטיף או על שיחרור מאות רוצחים ערבים בעסקת שליט , ועוד שלל דוגמאות רבות , הם מאבדים לגמרי את הציבור המתנדנד והמתלבט. אני לא חושב שיש רבים שקונים את הסחורה של הפוליטיקאים , בטח לא אותם עשרות מנדטים כפי שמנסים בתקשורת לייצר מעין באאז אנטי ימני דמיוני. יש מפלגות שנשענות ומונעות משינאה יוקדת לכל מה ששם ה' מתנוסס מעליו , ובטוחות שכך הן ישיגו את המנדטים שלהם , ועל כך קונן הנביא ירמיהו בספר איכה ואמר : " היו צריה לראש " ולימדונו חז"ל כלל גדול מפסוק זה : " כל המיצר לישראל נעשה ראש " , אבל גם דרך נלוזה זו לא תצליח כי    " נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם כי לא אדם הוא להינחם " ( שמואל א' פרק טו' פסוק כט' ) כל מי שמרים יד על תורת ישראל ועל ארץ ישראל בסופו של דבר מפסיד  , כי הוא נלחם נגד הנצח , נגד הקב"ה.
השבת נקרא בפרשת כי תשא על חטא העגל. משה רבנו עולה להר סיני ללמוד את התורה הקדושה מפי ה'. משה מודיע לעם ישראל שהוא יעדר 40 יום ו40 לילה , ובזמן העדרו הוא ממנה את אהרון אחיו ואת חור הבן של מרים אחותו להחליף אותו עד שיחזור. חלפו 40 יום ומשה טרם חזר. בני ישראל חסרי סבלנות הם רוצים שלום עכשיו מנהיג עכשיו , אין הם מוכנים להמתין אפילו לא עוד רגע אחד . הם תובעים מאהרון וחור שיעשו להם פסל כדי שינהיג אותם במקומו של משה . חור מנסה להניא אותם מהשיגעון ולמנוע מהם לעשות פסל , ובתגובה ההמונים רוצחים אותו. אהרון מבין שאין ברירה ואם הוא לא ישתף איתם פעולה הם ירצחו גם אותו , לכן מנסה אהרון לעכב בצורה מתחכמת את עשיית הפסל . אהרון דורש מהעם שיביאו אליו את הזהב שבאוזני נשותיהם ובנותיהם מתוך מחשבה שהנשים לא יוותרו על תכשיטיהם כל כך בקלות , אך למרבה הצער הגברים לא שאלו את נשותיהם כלום , ומרוב להיטותם לעבוד עבודה זרה הם תלשו לנשותיהם את העגילים מהאוזניים. כשיש להיטות לחטוא אין שום דבר שיכול למנוע מהאדם לחטוא בבחינת "הבא להיטמא פותחין לו". בתוך מספר רגעים יש זהב האש מבעבעת ובעידוד ההמונים הצוהלים יוצקים זהב רותח לתבנית של מסכת עגל , וכשהפסל מוכן אלפים של טיפשים צועקים בגרונות ניחרים " אלו אלוהיך ישראל אשר העלוך מארץ מצרים ".  איך זה יתכן העגל הזה רק עכשיו נוצר, הם במו ידיהם יצרו אותו מהכסף הפרטי שלהם שהם תרמו עבורו , ובו רגע מיד עם היווצרו הם מריעים לו ומבקשים ממנו שינהיג אותם , ועוד נותנים לו קרדיט על דברים שהוא בכלל לא עשה ( העגל הזה הוציא אותם ממצרים ? ) אלפי טועים נותנים חשיבות מדומיינת לבובה חדשה שנותנת תקווה. ואם זה לא היה עצוב הייתי צוחק.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש