אתגרים ושירותים בעולם העסקים הקטנים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 18/12/2018 08:58 ● ערב ערב 2893
ניהול של עסק קטן וחדש יחסית הוא שונה במהותו מניהול של עסקים בינוניים וקטנים, ובמובנים מסוימים מאתגר יותר – לא פשוט לנווט עסק קטן במים הסוערים של עולם העסקים בישראל, משק בו רמת התחרות במרבית התחומים גבוהה ביותר. מלבד לרמת התחרותיות הגבוהה קיימים אתגרים משמעותיים נוספים רבים המקשים על בעליהם של עסקים קטנים, החל מהקושי לייצר עבודה ולהשיג לקוחות חדשים ועד לקשיים בהתנהלות השוטפת מול הבנקים וחברות האשראי. מצב זה הביא לסוגים שונים של שירותים המוצעים לעסקים קטנים, על ידי גורמים שונים. דוגמה טובה לכך ניתן למצוא במספר שירותים חשובים שמציעה לשכת המסחר במיוחד עבור עסקים קטנים –
אתגרים ושירותים בעולם העסקים הקטנים

 

לתת מענה לקושי בהשגת לקוחות גדולים חדשים - מאגר מכרזים ממוחשב

 

אחד האתגרים הבסיסיים והנפוצים ביותר בעולם העסקים הקטנים הוא הקושי למצוא לקוחות רבים או גדולים חדשים ולהרחיב את מצבת הלקוחות הקיימת.

אחד הכלים המוצעים על ידי לשכת המסחר בארץ במסגרת השירותים לעסקים קטנים שהיא מפעילה, הוא מאגר מכרזים ממוחשב, בו ניתן למצוא מגוון רחב ביותר של מכרזים המוצעים בישראל מטעם גופים מוסדיים שונים, מטעם מוסדות ממשלתיים ומטעם גופים פרטיים.

כל בעל עסק קטן מכיר את האטרקטיביות הכרוכה במכרזים – פעמים רבות מכרז מהווה מקור אטרקטיבי ביותר לתעסוקה עבור העסק – במכרזים ניתן לסגור עסקאות גדולות וארוכות טווח, להשיג עבודה עבור העסק בהיקף רחב ולהבטיח פעמים רבות את ההכנסה היציבה של העסק למשך חודשים קדימה.

המאגר הממוחשב מאפשר לבעלי עסקים קטנים לחפש מכרזים בתחומים ספציפיים (בהתאם לתחומי ההתמחות של העסק) ובכך עונה על אחת הבעיות החוזרות על עצמן שוב ושוב בתחום המכרזים – הקושי למצוא את המכרז הרלבנטי מבין אינספור המכרזים השונים המפורסמים בארץ מדי חודש, ולהישאר עם האצבע על הדופק כך שכאשר יוצא מכרז רלבנטי חדש – נדע לגשת למכרז בזמן. המאגר הממוחשב מאפשר גם להירשם ולקבל מיילים שבועיים עם עדכונים אודות מכרזים רלבנטיים חדשים אשר יצאו זה עתה.

 

מאגר ממוחשב למציאת הזדמנויות עסקיות לעסקים קטנים

 

דוגמה מצוינת נוספת לתועלת המתקבלת משירותים לעסקים קטנים המוצעים על ידי גופים מרכזיים אשר אחד מתפקידיהם הוא לסייע לבתי עסק, היא מאגר הזדמנויות עסקיות.

מאגר זה מציע לעסקים קטנים לחפש בין מספר רב של קטגוריות ותחומי פעילות שונים אחר הזדמנויות עסקיות המתאימות להם ביותר. בין אם מדובר בהזדמנויות ליבוא לארץ או לייצוא למדינות אחרות, בזיכיונות שונים המוצעים למכירה, במיזמים רלבנטיים, בהזדמנויות השקעה או גיוס כספים ממשקיעים ובעוד אינספור הזדמנויות עסקיות מגוונות ושונות – מאגר מסוג זה מציע גישה למגוון רחב של הזדמנויות שכאלו, ובכך מקל משמעותית על עסקים קטנים רבים אשר מתקשים בהשגת הזדמנויות חדשות אשר יפתחו את העסק וייצבו אותו לאורך זמן.

 

אלו הן רק שתי דוגמאות לשירותים הניתנים לעסקים קטנים בארץ, ומציעים סיוע משמעותי בהתמודדות עם כמה מהאתגרים הגדולים והנפוצים ביותר בעולם העסקים הקטנים.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש