יהדות - פרשת 'מקץ’

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 5/12/2018 16:39 ● מה נשמע 577
ראש הממשלה ושר הביטחון- החוץ- והבריאות בנימין נתניהו, פירסם סירטון שבו הוא מחכה ככל אזרח מהשורה בתור לסופגניות במאפיה השכונתית. בזמן ההמתנה בתור הוא מפאר ומגדל את שמו ואת הצלחותיו האדירות לאורך שנות כהונתו. בין ההישגים שנתניהו "שכח" למנות היו גם כמה סיכולים ממוקדים לאנשים בצמרת מפלגתו כגון גדעון סער ודומיו
יהדות - פרשת 'מקץ’

 

פרשת 'מקץ’


ראש הממשלה ושר הביטחון- החוץ- והבריאות בנימין נתניהו, פירסם סירטון שבו הוא מחכה ככל אזרח מהשורה בתור לסופגניות במאפיה השכונתית. בזמן ההמתנה בתור הוא מפאר ומגדל את שמו ואת הצלחותיו האדירות לאורך שנות כהונתו. בין ההישגים שנתניהו "שכח" למנות היו גם כמה סיכולים ממוקדים לאנשים בצמרת מפלגתו כגון גדעון סער ודומיו. נתניהו הוא פוליטיקאי ממולח, וכמו כל אחיו הפוליטיקאים הם לא אוהבים שיקום מישהו שעלול לנדנד להם את הכיסא, ובעיקר הם לא אוהבים כאשר מאן דהוא מצליח לנצח אותם ניצחון פוליטי ואפילו בנקודות בלבד. לכן סירב נתניהו באופן שאינו מובן בעליל לתת את תיק הביטחון לנפתלי בנט. סיבת הסירוב העיקש איננה חוסר יכולתו של בנט להיות שר ביטחון ( אם הרב"ט ליברמן היה – אז כולם יכולים), אלא הרצון של נתניהו להשפיל את בנט. ככה זה אצל הפוליטיקאי המצוי, הוא עושה דברים אך ורק אם משרתים אותו ואם הוא עתיד להרוויח מהם בזמן הקרוב או הרחוק. במידה ואין לפוליטיקאי מה להפסיד אם הוא יפגע במישהו אחר אך הוא ירוויח סוג של נקמה מתוקה או אז ישלוף הפוליטיקאי את ציפורני הנמר שלו וינעץ אותם בטרפו בהנאה גלויה. זה קרה מאז שהומצאה שיטת שילטון כל שהיא בעולם וזה ימשיך לקרות עד שיבוא משיח צידקנו במהרה בימינו. איך המאפיונרים אוהבים לומר בסרטים כשהם רוצחים מישהו? "זה לא אישי – זה רק ביזנס".  
השבת נקרא בתורה על חלומותיו של פרעה אשר הביאו לשחרורו של יוסף מבית הסוהר והעלאתו למשרה הבכירה 'משנה למלך מצרים'. פרעה חולם ביום הולדתו 2 חלומות מוזרים, 7 פרות שמנות ובריאות (כנראה שרק אצל פרות להיות שמן זה סימן לבריאות), עולות מן היאור, ומיד אחריהן עולות 7 פרות רזות, כחושות ורעות מראה. פתאום הפרות הרזות בולעות את הפרות השמנות ואף על פי כן הן נשארות רזות מאוד "ולא נודע כי באו אל קירבן". פרעה מתעורר בבהלה אך מיד נרדם וחולם שוב והפעם על 7 שיבולים מלאות שצומחות, ומיד אחריהן צומחות 7 שיבולים דקות וריקות אשר בולעות את השיבולים המלאות ובכל זאת נשארות ריקות. פרעה מבין באינטואיציה שאין אלו סתם חלומות, חייבת להיות להם משמעות אם הוא חולם אותם ביום הולדתו. לכן פרעה מזעיק את כל חכמיו, יועציו וחרטומיו בתקווה שאחד מהם יצליח לפתור את החלומות, אבל כל פתרון שניסו היועצים לומר לפרעה לא הפיס את דעתו. פתרונות כמו 7 ילדים תוליד ו-7 ילדים תקבור או 7 מדינות תכבוש ו-7 מדינות תפסיד לא שכנעו את פרעה שזה משמעות חלומו. פרעה מתחיל להתעצבן ואז שר המשקים אומר לפרעה: לפני שנתיים הייתי בכלא ביחד עם שר האופים ושנינו חלמנו חלום, היה אתנו בכלא " נער עברי עבד לשר הטבחים" והוא פתר לנו את החלומות ובדיוק כפי שהוא פתר לנו ככה היה, אני חזרתי להיות שר המשקים ואילו שר האופים נתלה. לכאורה שר המשקים משבח את יוסף שהוא יודע לפתור חלומות, אבל חז"ל יודעים לחדור מבעד למילים היפות של שר המשקים ולגלות לנו מה באמת הוא אמר. אצטט את רש"י מילה במילה :" נער עברי עבד"- ארורים הרשעים, שאין טובתם שלמה, שמזכירו בלשון ביזיון: נער – שוטה ואין ראוי לגדולה, עברי – אפילו לשוננו אינו מכיר, עבד – וכתוב בנימוסי מצרים שאין עבד מולך ולא לובש בגדי שרים". שר המשקים הוא פוליטיקאי מצוי שיודע בדיוק איך לשבח את יריביו. הוא "יזכור" את יוסף אך ורק אם הוא יחשוב שתצמח לו תועלת מכך, אולי קידום מצידו של פרעה. ואם אפשר על הדרך גם "להכניס" ליוסף אז עוד יותר טוב. רק פוליטיקה כבר אמרנו?


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש