תיקון פטמות שקועות בהליך כירורגי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/11/2018 17:23 ● ערב ערב 2890
פטמה שקועה היא פטמה הנכנסת פנימה לתוך העטרה המקיפה אותה ויוצרת מצב שהפטמה אינה נראית אלא נבלעת בתוך העטרה. גם אם נוגעים בפיטמה, היא לא תשנה את מיקומה ותזדקר אלא תישאר בתוך המובלעת.
תיקון פטמות שקועות בהליך כירורגי

 

הסיבות לפטמה שקועה

 

השינוי בנראותה ובמיקומה של הפטמה נובע במקרים רבים עקב תהליך הלידה וההנקה או לחילופין בגיל השלישי, השינוי חל לעיתים רק בפיטמה אחת. בכל מקרה של שינוי מסוג זה יש לבצע אבחון כדי לשלול שמדובר בתופעת לוואי של סרטן השד.

 

מהי פטמה שקועה

 

אם בסיס הפטמה נדבק לרקמת החיבור היא אינה מסוגלת להתרומם ולכן נמשכת פנימה לתוך העטרה. התופעה אופיינית מאד לנשים לאחר חודשי הנקה רבים שבהם בוצע שימוש רב בפטמה ולכן קשה לה לחזור לגובהה הישן.

לעיתים תכופות בתום ההנקה, הפטמה חוזרת למיקומה הטבעי אך במקרים אחרים מוליכי החלב הקצרים יוצרים את השינוי ורק קור או גירוי יחזיר את הנראות למראה שהיה קיים בעבר.

 

ניתוח לטיפול בפטמות שקועות

 

אם קור או גירוי אינם משפיעים על הפטמה הדרך המומלצת לתיקון פטמות שקועות היא לבצע ניתוח שיחזיר און למיקומן הטבעי.

הפעולה מתבצעת על ידי הוצאת הפטמה, תפירה סביבה כך שכל פטמה תזדקר ולא תוכל ליפול שוב פנימה לתוך העטרה. במקביל כל העור הקיים נמתח כך שחלקו התחתון של השד מורם כלפי מעלה. התפירה נעשית בעדינות רבה כך שלא תותיר צלקת במקום רגיש זה.

 

תיקון פטמות שקועות

 

אם תופעת הפטמות שקועות נוצרה לאחר ההנקה, מומלץ להמתין עם ביצוע הניתוח האסתטי לתיקון פטמות שקועות עד לאחר הלידה האחרונה המתוכננת במשפחה כיוון שהתופעה עלולה לחזור שוב ולגרום לצורך לבצע ניתוח נוסף.

 

ניתוח הרמת חזה

 

ניתוח הרמת חזה פותר את הבעיה של שדיים נפולים כדי ליצור תחושה הרבה יותר נעימה לכל אישה שחלו שינויים במבנה החזה שלה עקב ההריונות, הגיל או השינויים במשקל.

בהליך הכירורגי מותחים את העור הממוקם מתחת לכל שד וכך מגביהים את החזה והוא חוזר להיות בולט כפי שהיה בעבר. רבים מהנשים מבקשות במהלך ניתוח הרמת חזה לבצע פעולות נוספות כמו הגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון או לבצע תיקון פטמות שקועות.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש