יהדות - פרשת וישב

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 28/11/2018 13:03 ● מה נשמע 576
לפני הרבה שנים כאשר הרב מרדכי אליהו זצ"ל היה הרב הראשי לישראל, הוא נסע לביקור רשמי לארמון בקינגהם באנגליה. מלכת אנגליה הושיטה את ידה לעבר הרב לברכת שלום והרב הסביר לה שהוא אינו יכול ללחוץ לה את היד מכיוון שהתורה מצווה עלינו לשמור על כבודה של האישה ולכן אסור לגבר לגעת אפילו נגיעה קלה בגופה של האישה. מלכת אנגליה התפעלה כל כך מדברי הרב ואמרה שחבל שאין אצלם חוק כזה שאוסר לגעת בבנות. אני משער שאם סיפור כזה היה מתרחש כאן בארץ, התקשורת הישראלית הייתה יוצאת מגדרה בתיאורי זוועה ובצעקות רמות על הדרת הנשים של הרב החשוך.
יהדות - פרשת וישב

 

פרשת וישב


לפני הרבה שנים כאשר הרב מרדכי אליהו זצ"ל היה הרב הראשי לישראל, הוא נסע לביקור רשמי לארמון בקינגהם באנגליה. מלכת אנגליה הושיטה את ידה לעבר הרב לברכת שלום והרב הסביר לה שהוא אינו יכול ללחוץ לה את היד מכיוון שהתורה מצווה עלינו לשמור על כבודה של האישה ולכן אסור לגבר לגעת אפילו נגיעה קלה בגופה של האישה. מלכת אנגליה התפעלה כל כך מדברי הרב ואמרה שחבל שאין אצלם חוק כזה שאוסר לגעת בבנות. אני משער שאם סיפור כזה היה מתרחש כאן בארץ, התקשורת הישראלית הייתה יוצאת מגדרה בתיאורי זוועה ובצעקות רמות על הדרת הנשים של הרב החשוך. לאחוז את החבל משני הקצוות הוא סוג של שיגעון. מצד אחד המתירנות נטולת הרסן בכל מה שקשור לגברים ונשים, בעיקר בצבא עם "פקודת  השירות המשותף"  אשר מחפיצה נשים ומכריחה את החיילות לישון יחד עם גברים בשטח, לעשות צרכים ביחד בשטח, להחליף בגדים ביחד בשטח, כל מה שכתבתי מתרחש על בסיס יום יומי בצבא, והכל בשם הפמניזים הרדיקלי שאוכל לכולם את הראש. מצד שני, לצעוק בקול גדול ובצביעות גדולה עוד יותר כאשר מאן דהוא מהחיילים משום מה לא הצליח להתגבר על יצרו. לפני מספר חודשים הארץ רעשה וגעשה כאשר חיילים בחורי ישיבה הפנו את מבטם בשעה שמדריכת צניחה ערכה להם הדגמה כי הם סירבו להביט בחיילת. התקפות נטולות רסן כלפי החיילים הצדיקים ורבניהם אשר העזו לפגוע בחיילת המסכנה. ואני שואל מי פוגע בחיילת  - האם אלו בחורי הישיבה אשר מורידים מבט על מנת לשמור על צניעותה וצניעותם או חיילים שאינם בחורי ישיבה אשר יישירו מבטים מלאי זימה כלפי אותה החיילת? עד מתי אתם פוסחים על 2 הסעיפים? אם הפמניזים הרדיקלי הוא האלוהים – לכו אחריו אבל עד הסוף עד להפקרות מוחלטת ואם השמירה על כבודה של האישה הוא האלוקים לכו אחריה.
השבת נקרא בתורה בפרשת וישב על הניסיון הגדול שעבר יוסף הצדיק.  מאות מיליוני יהודים חיו בעולם לאורך אלפי שנות ההיסטוריה של עמנו ומכולם זכה רק יוסף, בנו של יעקב אבינו, לכינוי הרשמי ע"י חז"ל : "הצדיק". לא לחינם קראו חז"ל ליוסף הצדיק בשם זה. רק אדם עם יראת שמיים טהורה אשר היה מסוגל לנצח את יצר הרע בחזית הקרב הקשה מכל – ראוי להיקרא צדיק. יוסף נחטף ונמכר לעבד. קונה אותו פוטיפר רב המרצחים, השר אשר ממונה על ההוצאות להורג בארמון של פרעה. יוסף רחוק מבית אביו ריחוק פיזי אשר מונע ממנו את ההשפעה הרוחנית המעולה של אביו יעקב. אבל החינוך של יעקב אבינו היה חינוך מושלם, חינוך שמשפיע על בנו לכל ימי שנות חייו, חינוך שמוכיח את עצמו גם ברגעי משבר קשים. לכאורה כל הקלפים הם לרעתו של יוסף , הוא עבד בבית של רוצח סדיסט שעובד פסלים ונטול כל רסן, ועם כל זאת יוסף לא שוכח אפילו לרגע אחד מאין הוא בא ובמה הוא מאמין. לכן כאשר אשתו של פוטיפר אדונו מנסה לפתות את יוסף יום אחרי יום שיהיה איתה, מצליח יוסף לעמוד בפני כל לחציה של אותה אישה מופקרת ובוגדנית ודוחה אותה מעליו. אשת פוטיפר לא מוכנה להרים ידיים בניסיונותיה לפתות את יוסף וכאשר יש יום חג למצרים וכולם הולכים לחגוג היא מודיעה לבעלה שהיא חולה ולא יכולה ללכת. היא נשארת לבד בבית עם יוסף ומבחינתה זו היא הזדמנות מושלמת להתנפל על יוסף הצדיק. ואכן היא אוחזת את יוסף, קורעת מעליו את שמלתו ומנסה לאנוס אותו, אם יוסף היה שוכב איתה כעת מי היה יודע? יוסף הצדיק יודע שה' רואה הכל גם את המתרחש בחדרי חדרים, הוא עומד בניסיון ובורח ערום מבית אדוניו ובלבד שלא יחטא לאלוקים. יוסף הצדיק הוא הדוגמא והמופת שלנו להתנהגות יהודית.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש