נעים להכיר: כירופרקטיקה

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 28/11/2018 12:56 ● ערב ערב 2891
הטיפול הטבעי שמתאים לכולם מינקות ועד גיל הזהב שיכול להעלים או להפחית כאבי גב, מיגרנות, כאבי מפרקים, נוזלים באוזניים ועוד ● באדיבות ד"ר ליאור סילורה, רכז תחום הכירופרקטיקה בכללית רפואה משלימה
נעים להכיר: כירופרקטיקה

“חפש בעמוד השדרה ומצא בו את השורש לכל המחלות", כתב היפוקרטס, אבי הרפואה המערבית. למערכת העצבים המרכזית המושרשת בעמוד השדרה, ישנה השפעה רבה על גוף האדם כולו, על מכלול מערכות ותפקודי הגוף השונים. אורח החיים המודרני הביא עמו הרגלי יציבה בעייתיים, שימוש בניידים שגורמים לאנשים להרכין ראש זמן רב, ישיבה ממושכת בעבודה או מול המסכים בשעות הפנאי, כל אלו גורמים לעומס ומתח שרירי מצטבר שלאורך השנים, מצמצם את תנועת החוליות ובעקבות זאת מתחילות להופיע הבעיות באזור עמוד השדרה...
תפקוד לא תקין של השרירים מסביב לעמוד השדרה, נוקשות באזור החוליות וחוסר איזון ביניהן, משפיעים הן על טווח התנועה והיציבה של הגוף והן על מערכת העצבים ויכולים להוביל למגוון בעיות ביניהם: כאבי ראש, כאבי גב, כאבי מפרקים, אגירת נוזלים באוזניים ועוד. על מנת להשיב את המצב למיטבי, הכירופרקטור נכנס לתמונה... מעניין לציין כי בארה"ב המקצוע השלישי בגודלו בתחום הרפואה הוא הכירופרקט כך שמעבר לים כבר הבינו את הפוטנציאל של הטיפול.    

 
מה זה כירופרקטיקה? 
כירופרקטיקה זו שיטה רפואית העוסקת בטיפול בבעיות מכניות של עמוד השדרה ושל מערכת השריר-שלד בכדי להשפיע לטובה על הבריאות הכללית. הטיפול מתאים לכולם, לתינוקות, לנשים בהיריון, לאנשים מבוגרים.


איך בדיוק מתנהל הטיפול הכירופרקטי?
ראשית מתבצע אבחון של ההפרעות בחוליות עמוד השדרה באמצעים הרפואיים המקובלים: בדיקת היסטוריה רפואית מקיפה, בדיקה גופנית, בדיקה כירופרקטית ליציבה, יחס ותפקוד החוליות. לעתים יש צורך בצילומי רנטגן / C.T אך כל מקרה לגופו.
לאחר האבחון ואיתור מקור הבעיה מתבצע הטיפול הדרוש לתיקון סטיות קלות ביחס שבין החוליות ושיפור תפקודן הביומכני. מדובר בפעולה ידנית עדינה ומהירה הנקראת "מניפולציה", בה מזיז הכירופרקטור באופן מכני את החוליה הבעייתית, כדי להסיר ממנה את הלחץ ולהשיב אותה לטווח תנועות מלא. במהלך הטיפול נעזרים במיטה מיוחדת חשמלית, שעולה ויורדת, ומטרתה לפתוח את המרווחים בין החוליות. 
הטיפול אינו כואב אך לעתים מלווה בתחושת אי נוחות קלה. כמו כן, הכירופרקטור נעזר בעיסוי ובהנעת החוליות ומביא להקלה בלחצים ובכאבים. בסיום הטיפול, המטופל מקבל בהתאמה אישית תרגילים קלים לביצוע בבית על מנת לייצר המשכיות לטיפול.


מהו אורך הטיפול וכמה טיפולים יש לעבור על מנת לחוש הקלה?
כל מפגש אורך בין 7-15 דקות, תלוי בצורכי המטופל. בשבועיים הראשונים לרוב כ-1-2 פעמים בשבוע, ואח"כ התדירות יורדת בהדרגה עד לרמה של טיפול תחזוקתי / מניעתי פעם בחודש בממוצע, כמובן שמשתנה מאדם לאדם. היופי בטיפול הכירופרקטי, שמלבד תחושת ההקלה בבעיות הקשורות לעמוד השדרה, יחוש המטופל כללית טובה ובריאה יותר.

לפרטים צרו קשר: כללית רפואה משלימה אילת שרה אמנו 1, אילת 08-6338383‎


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש