יהדות - פרשת ויצא

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 14/11/2018 10:31 ● מה נשמע 574
בשעה טובה ומוצלחת ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע להסדרה עם הרוצחים מעזה. תמורת דמי סחיטה ואיומים של 15 מיליון דולר שיועברו בשלוש מזוודות במזומן סטייל המאפייה, חמאס הסכים להפסיק את הפרחת בלוני התבערה מעזה. וכמובן שאצל חמאס מילה של כבוד היא מילה, לכן הם הפסיקו לשלוח בלונים לעבר ישראל (כאילו שעזה זה לא ארץ ישראל), והחלו להפגיז את כל הדרום במאות טילים (בשעת כתיבת טור זה כבר נורו למעלה מ400 טילים עלינו)
יהדות - פרשת ויצא

 

פרשת ויצא


בשעה טובה ומוצלחת ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע להסדרה עם הרוצחים מעזה. תמורת דמי סחיטה ואיומים של 15 מיליון דולר שיועברו בשלוש מזוודות במזומן סטייל המאפייה, חמאס הסכים להפסיק את הפרחת בלוני התבערה מעזה. וכמובן שאצל חמאס מילה של כבוד היא מילה, לכן הם הפסיקו לשלוח בלונים לעבר ישראל (כאילו שעזה זה לא ארץ ישראל), והחלו להפגיז את כל הדרום במאות טילים (בשעת כתיבת טור זה כבר נורו למעלה מ400 טילים עלינו). וכמובן שהרמטכ"ל המהולל שלנו בהוראת שר הביטחון האמין שלנו ( "אם אני שר ביטחון הנייה מת תוך 48 שעות") וראש הממשלה הכנוע שלנו הורו לצה"ל לפתוח מיד בהתקפת נגד, וצה"ל אכן הפגיז עשרות דיונות בחוף הים של עזה ומשרד הבריאות בעזה הודיע על 2 עצי דקל שנפגעו כתוצאה מההפגזות. ראש הממשלה המשיך לאיים שאם חמאס לא יבין את המסר אז שידע לו שישראל עשויה להגביר את הקצב ותעביר לעזה 30 מיליון דולר ועוד 10 מיליון יורו. שר הביטחון החליט שכדי להבהיר את המסר בצורה הברורה ביותר ישראל תכפיל את כמות המשאיות שנכנסות לעזה ותרחיב את טווח הפעולה של ספינות הדיג של המחבלים.  חמאס הפנים את המסר בצורה מיטבית והם אכן הסכימו להגביר את קצב ירי הטילים ולהרחיב את הטווח עד תל אביב. השמאל בישראל השתולל על הברבריות של צה"ל ויוצא להפגנות "שקטות" שקוראות למדינת ישראל להשמיד את עצמה באופן מיידי על מנת שלא לפגוע בזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני הדמיוני. 
חלק מהדברים שכתבתי הם כמובן רק תסריט דמיוני, ולא יתכנו בשום הסתברות במציאות, בעיקר הפתיח שמספר על ראש ממשלה שמעביר מיליוני דולרים לרוצחים במזוודות, ויום אחד בלבד לאחר מסירת הכסף הם פותחים בירי של טילים לעבר הדרום. "כמעט כסדום היינו לעמורה דמינו".
השבת נקרא בתורה בפרשת 'ויצא' על הליכתו של יעקב אבינו לחרן, שם הוא יפגוש את לבן  דודו      (אח של אימו). לבן הארמי היה ידוע בכל הסביבה כאיש אמין ביותר, אדם שמילה שלו היא מילה של כבוד. לא לחינם הכינוי שלו היה "נבל הרמאי" (לבן הארמי בשיכול אותיות). יעקב מודע היטב לתכונותיו השליליות של דודו האהוב, לכן כאשר רוצה יעקב להתחתן עם רחל, ביתו של לבן, הוא מתכנן להגיע איתו להסדר שלא ישתמע ל-2 פנים. יעקב מציע ללבן: "אעבדך 7 שנים ברחל ביתך הקטנה". המילים של יעקב "ברחל ביתך הקטנה", הפכו לביטוי בעברית שמציין את הדיבור התכליתי והישיר שלא משאיר שום מקום לספקות או לחוסר הבנה מאיזה שהוא צד, כך שלא ניתן לשנות או להפר את ההסכם. כפי שמסביר רש"י: "כל הסימנים הללו למה? לפי שהיה יודע בו שהוא רמאי, אמר לו: "אעבדך ברחל", ושמא תאמר: 'רחל אחרת מן השוק' ? תלמוד לומר: "בתך", ושמא תאמר:  'אחליף ללאה את שמה ואקרא לה רחל'? תלמוד לומר: "הקטנה", ואף על פי כן לא הועיל לו, שהרי רימה אותו". יעקב אבינו בתמימותו הרבה היה בטוח שכאשר הוא עושה הסכם עם רמאי וסוגר את כל הפרטים מבלי להשאיר מקום לספקות, הרי שהוא מוגן מפני הרמאי ולא יאונה לו כל רע. אך להפתעתו הגדולה של יעקב כשהוא מתעורר בבוקר שלאחר החתונה, הוא מגלה לתדהמתו שלבן רימה אותו והחליף לו את רחל – בלאה. יעקב מתפרץ בזעם כלפי לבן "מדוע רימיתני?" ולבן עונה "בתמימות": "לא יעשה כן במקומנו לתת הצעירה לפני הבכירה". יעקב מקבל את התכתיב של לבן ועובד בפרך עוד 7 שנים נוספות תמורת רחל. במילים אחרות- כניעה לטרור מזמינה טרור נוסף.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש