ההדברה והחולדות- למה זה כל כך חשוב?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 8/11/2018 10:59 ● ערב ערב 2887
הניסיון לשלוט בנוכחותם או ליתר דיוק אי נוכחותם של מכרסמים מסוגים שונים בקרב האנושות נולד כבר בעת שבה החקלאות הייתה היסוד לרוב המזונות בעולם
ההדברה והחולדות- למה זה כל כך חשוב?

 

אז מה יש בה, בחולדה שמרתיע בני אדם? האם יש בזה צדק?

 

הניסיון לשלוט בנוכחותם או ליתר דיוק אי נוכחותם של מכרסמים מסוגים שונים בקרב האנושות נולד כבר בעת שבה החקלאות הייתה היסוד לרוב המזונות בעולם. מובן, כי באותה העת הימצאותם של מכרסמים: עכברים, חולדות, עכברושים ועוד בתוך גידולי שדה שעובדו וטופחו במשך חודשים ארוכים ולאחר עבודת כפיים מאומצת של אנשים רבים הייתה יכולה להיות הרת גורל. כבר מאז אותה תקופה היה ברור, שיש צורך לשלוט בנוכחות של בעלי חיים שעלולים חלילה לגרום לאובדן רכוש או תבואה או של אלו שעשויים באמצעות פעולות שונות לגרום למחלות מסוכנות ובמיוחד לגרום להתפשטותן ברחבי העולם.

 

עוד על הדברה

 

החולדה נודעה בהיסטוריה, כידוע, גם בכינויה העכברוש ( עכבר גדול גוף) כאשר היא הגיע באמצעות אניות מסע לאירופה. וכך, מצד אחד אוכלוסיית אירופה החלו לזכות בקשר נדיר ונצרך עם העולם כולו, סימן מובהק להתפתחות אנושית ולמיצוי יכולות כלכליות. מאידך, עם הגעתם של הסחורות ושל הציוד החדש ממדינות המזרח ומאמריקה הרחוקה הגיעו עם אניות המסע גם בעלי חיים לא רצויים, וביניהם הידועות ביותר החולדות שזינקו מתוך שקי הסחורה הישר אל עבר היבשת החדשה. בתחילה איש לא נרתע יתר על המידה, מלבד מעט חשש למראית החיה המבחילה שכבר במראה שלה גורמת לאי נחת. ואולם, לאחר שברבות השנים נודע, כי החולדות נושאות בגופן חיידקים מסוכנים ומחוללי מחלות קשות. מחלות שאדמת אירופה לא התמודדה אתן מעולם וגרמו ( היום לאחר מעשה, כולנו כבר יודעים) למותם של מיליוני בני אדם חפים משפע, שכל חטאם היה לגור בסמוך לקרבת אותן חולדות נגועות במחלות.

 

קשיים במיגור חולדות- אתגר לחברות הדברה

 

החולדות הן לרוע המזל בעלי חיים בעלי חושים מפותחים במיוחד, ישם להן שמיעה מעולה, ראייה ברמה גבוהה מאוד ואף חוש הריח שלהם מאוד, מאוד משודרג ומשופר. כך, למעשה הן כל הזמן בוחנות את הסביבה ומצליחות לחקור אותה ואת השינויים שנעשים בה. הן מסוגלות לזנות חפצים חדשים, מזון חדש. למה זה כל כך חשוב? משום שתחום הדברה לרוב מתבסס על מלכודות או/ ו על שימוש במאכלי פיתיון מורעלים. כך, שלגבי חולדות כל פעולה צריכה להיעשות באופן מוקפד, זהיר ורגיש יותר.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש