פרשת חיי שרה

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 31/10/2018 12:30 ● מה נשמע 572
הבחירות לרשויות המקומיות נמצאות מאחורינו, אני מקווה שכל המאושרים שנבחרו לנהל את ענייני הערים והמועצות המקומיות יזכרו תמיד שהם ביקשו את אמון הציבור והתמיכה בהם על מנת להיות השליחים הנאמנים עבורנו בכל תחום ועניין והם לא נבחרו אך ורק בשביל להרבות את כבודם ו/או את משכורתם. הבעיה העיקרית בכל מערכת בחירות היא שהציבור כבר מזמן איבד את האמון בפוליטיקאים שמתמודדים ובכל ההבטחות הבומבסטיות שכל אחד מהם מפריח לאוויר בלי שום כוונה ולו הקלושה ביותר לקיים אותה
פרשת חיי שרה

 

פרשת חיי שרה


הבחירות לרשויות המקומיות נמצאות מאחורינו, אני מקווה שכל המאושרים שנבחרו לנהל את ענייני הערים והמועצות המקומיות יזכרו תמיד שהם ביקשו את אמון הציבור  והתמיכה בהם על מנת להיות השליחים הנאמנים עבורנו  בכל תחום ועניין והם לא נבחרו אך ורק בשביל להרבות את כבודם ו/או את משכורתם. הבעיה העיקרית בכל מערכת בחירות היא שהציבור כבר מזמן איבד את האמון בפוליטיקאים שמתמודדים  ובכל ההבטחות הבומבסטיות שכל אחד מהם מפריח לאוויר בלי שום כוונה ולו הקלושה ביותר לקיים אותה. זאת ועוד כל פוליטיקאי מתחיל יודע שהוא אינו מחוייב מבחינה משפטית וחוקית לקיים אף אחת מההבטחות שהוא פיזר ביד רחבה לכל עבר לפני הבחירות , המשפט היחיד שהוא יעמוד הוא משפט הציבור של הבוחרים בבחירות הבאות שנוטים משום מה לשכוח את כל הבטחות הסרק מלפני חמש שנים. נזכיר מספר הבטחות ? יצחק רבין בבחירות 92     " מי שיוותר על רמת הגולן יפקיר , יפקיר את ביטחון ישראל " ואחרי שנה ניהל משא ומתן עם סוריה על נסיגה מכל רמת הגולן . אריאל שרון בבחירות 2002 " דין נצרים ( ישוב צמוד לעזה ) כדין תל אביב " ואחרי שנתיים החריב לא רק את נצרים אלא את כל גוש קטיף.  אולי צריך לחוקק חוק שיחייב כל מועמד לתפקיד ציבורי להישבע על כל הבטחה שלו לפני הבחירות ובמידה והוא לא יקיים את הבטחותיו הוא יועמד לדין על שבועת שקר שהעונש על עבירה כזאת יהיה מניעת אפשרות להתמודד בפעם  הבאה, בדיוק כפי שכיום החוק מונע מאדם שעבר עבירה שיש עימה קלון להתמודד. אולי במקרה של שבועה יהיו המתמודדים מחוייבים יותר לקיים את הבטחותיהם. 
השבת נקרא בפרשת חיי שרה על אברהם אבינו אשר מבקש להשיא אישה לבנו ליצחק. ארץ ישראל היא נהדרת הבעיה היא שהתושבים שגרו בה היו רשעים גמורים ואברהם יודע שאסור שיצחק בנו יתחתן עם אף אחת מבנות הארץ. אשר על כן מבקש אברהם מעבדו הנאמן ביותר , שעשה עימו כברת דרך ארוכת שנים והוכיח את נאמנותו , שילך לחרן לארץ הולדתו של אברהם ויגיע אל משפחתו של אברהם ומשם בלבד ימצא אישה שתואיל להתחתן עם יצחק. חז"ל מלמדים אותנו שהעבד של אברהם היה נקרא בשם " דמשק אליעזר " וזאת מפני שהוא היה  "דולה ומשקה (דמשק) מתורת רבו לאחרים " כלומר אנחנו מדברים על עבד נאמן וצדיק שבעצמו מלמד את תורת אברהם ומנסה להנחיל לרבים את האמונה בבורא העולם . והנה למרבה הפלא , אברהם אינו מסתפק בכך שאליעזר מבטיח לו שאכן הוא ילך לחרן ויביא משם אישה ממשפחתו של אברהם עבור יצחק , אלא אברהם מבקש מאליעזר שישבע לו באלוקים על כך שהוא לא ירמה את אברהם ויביא ליצחק אישה שאיננה ממשפחתו . מדוע אברהם מחמיר כל כך על אליעזר ? הרי התורה מעידה על אליעזר שהוא עבד נאמן עד כדי כך שאברהם העניק לו שליטה מלאה על כל רכושו  " עבדו זקן ביתו המושל בכל אשר לו " האם אברהם אינו מאמין לאליעזר שיבצע את השליחות שנבחר אליה בנאמנות ? רש"י מלמד אותנו שאכן אליעזר הוא אדם צדיק ועבד נאמן לאברהם .אבל ברגע שיש לאליעזר אינטרס אישי שהוא מעוניין בדבר והוא נוגע בדבר , באותו הרגע אליעזר מאבד את הנאמנות שלו ובלי שישבע בשם ה' אי אפשר להאמין לו שיבצע את שליחות כנדרש. ומהו האינטרס של אליעזר ? מסביר רש"י שלאליעזר הייתה בת והוא היה מעוניין שביתו תחתן עם יצחק ולכן אברהם חשד בו שלא יבצע את השליחות כראוי , אלא יחזור בלי אף אישה מחרן ויספר לאברהם סיפור שאף נערה לא הסכימה לבוא איתו מחרן לארץ ישראל ולכן אין ליצחק ברירה אלא להתחתן עם ביתו של אליעזר.  כשלאדם יש אינטרס אישי הוא עלול להיות האדם הכי מושחת בעולם. השבועה – כתריס בפני הפורענות.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש