טיול לסיציליה עם הילדים – חופשה בלתי נשכחת

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 28/9/2018 11:05 ● ערב ערב 2881
האי סיציליה שוכן מול מחוז קלבריה שבקצה המגף האיטלקי, האי מופרד מאיטליה באמצעות מצר מסינה. זהו האי הגדול ביותר בים התיכון, שטחו כ-26,000 קמ"ר, וגרים בו מעל 5 מיליון תושבים. סיציליה נחשבת ליעד תיירותי פופולרי ומבוקש, תיירים מכל העולם מבקרים באי היפהפה המציע שפע פתרונות לינה, אטרקציות רבות, חופי ים מטופחים עם מים צלולים, שמורות טבע מדהימות ומגוון פעילויות לילדים.
טיול לסיציליה עם הילדים – חופשה בלתי נשכחת

בסיציליה ישנם אתרים תיירותיים רבים ומגוונים, אתרי החובה גם למשפחות עם ילדים הם הר הגעש אתנה, זהו הר געש פעיל, הגבוה מסוגו באירופה, פסגתו מתנשאת לגובה של 3,320 מ' מעל פני הים. כמו כן, במהלך החופשה המשפחתית עם הילדים כדאי לבקר באתרי חובה כגון עמק אגריגנטו, שייט לאיים האיאוליים, שמורת הטבע Gole di Alcantara, החוף החולי Spiaggia di Cefalù הנמצא בסמוך לפלרמו ובווילה רומאנה העתיקה הממוקמת בפיאצה ארמרינה.

 

חופשה בסיציליה עם הילדים

 

מומלץ לתכנן את הטיול בסיציליה מראש, כדאי לבחור אתרים בהם מעוניינים לבקר ולשלב פארקי שעשועים לילדים, בילוי בחופי הים המתאימים למשפחות, טיולים רגליים בשמורות הטבע הקסומות וסיורים מעניינים בערים העתיקות ובכפרי הדייגים הציוריים.

בסיציליה יש שפע אטרקציות לילדים בכל הגילים, אפשר להתנייד ברחבי האי באמצעות תחבורה ציבורית יעילה, אך לרוב שוכרים רכב כדי ליהנות מרכב צמוד כל ימות החופשה ועל מנת הגיע בנוחות ממקום למקום. אפשר לתכנן טיול משפחתי הכולל לינה במלון מרכזי באחת הערים הגדולות, מהמלון אפשר לצאת לטיולי כוכב, לחלופין אפשר לתכנן מסלול טיול הכולל לינה במספר מלונות.

רוב הישראלים מעדיפים לשכור וילות באיטליה וליהנות מחופשה נפלאה בסיציליה עם כל התנאים הנדרשים. השכרת וילות בסיציליה נחשבת למשתלמת כלכלית במיוחד עבוד משפחות, יש מגון וילות במיקומים מרכזיים או מבודדים, כל הווילות מאובזרות היטב, חלקן מצוידות בבריכה פרטית וג'קוזי, בכולן יש מטבח מודרני ומאובזר, גינה מטופחת, סלון מעוצב ומתקנים שונים.

 

אטרקציות חובה המתאימות לילדים

 

חופשה באי סיציליה עם ילדים מבטיחה שלל חוויות ובילויים, המקומיים ידידותיים ואוהבים ילדים, ויש ברחבי האי האקזוטי שלל אתרים שכדאי לבקר בהם. במהלך הטיול המשפחתי בסיציליה מומלץ לבקר לפחות באתר ארכאולוגי אחד. האי מציע שפע אתרים ארכאולוגיים, וגם ילדים שפחות מתחברים לאתרים היסטוריים נהנים באתרים המציתים את דמיונם.

בין האתרים הארכאולוגיים המומלצים ניתן למנות את וילה רומנה, זוהי וילה רומית שנבנתה במאה ה-4 לספירה, יש בה אוסף גדול ומרשים של פסיפסים צבעוניים מהתקופה הרומית. הווילה נמצאת בפיאצה ארמרינה. כמו כן, כדאי לשלב במהלך הטיול ביקור בטירות עתיקות, אחת הטירות שכל הילדים אוהבים היא טירת אורסינו העתיקה שהוקמה במאה ה-13, הטירה השתמרה היטב ויש בה מוזיאון מעניין, ניתן לטפס לצריחים ולהשקיף לנוף מרהיב.

בעיר הבירה פלרמו כדאי לבקר ברובע העתיק, מומלץ לקחת את הילדים למוזיאון לתיאטרון בובות (Pasqualino Marionette Museum). סיציליה ידועה בתיאטרון הבובות, רק בעיר הבירה יש 5 תיאטראות לבובות, ולמרות השפה השונה הילדים מבינים את ההצגה ונהנים ממופע תרבותי מעניין ומהנה.

 

פארקי שעשועים בסיציליה

 

בשנים האחרונות הפכה סיציליה ליעד תיירותי פופולרי, משפחות רבות מכל העולם מבקרות באי, לכן הוקמו פארקי שעשועים חדשים כדי לספק מענה לביקוש הרב לאטרקציות מלהיבות עבור הילדים. אחד הפארקים החדשים והמומלצים ביותר הוא Il Parco Avventura Madonie, זהו פארק הרפתקאות מלהיב וייחודי הממוקם בסמוך לפארק הלאומי מדוני. הפארק מציע שלל מתקנים ופעילויות אתגריות לילדים בכל הגילים, לרבות מסלולי הליכה וטיפוס בין העצים, חץ וקשת, רכיבה על סוסים ועוד.

פארק השעשועים אתנה לנד (Etna Land) נחשב לאטרקציית חובה עבור משפחות עם ילדים, זהו פארק השעשועים הגדול מסוגו בדרום איטליה. הפארק הוא שילוב של 3 פארקים שונים – פארק שעשועים עם מתקנים מלהיבים כמו רכבות הרים מהירות וקרוסלות, פארק מים עם בריכות ומגלשות שונות ופארק דינוזאורים.  

 

חוויה סיציליאנית בחווה

 

יום כיף בחווה מקומית נחשב לאחת האטרקציות הפופולריות באי, יש מספר חוות המציעות פעילויות שונות. אחת החוות הידועות באי נקראת החווה של משפחת קוראטלו, זו חווה עתיקה השייכת למשפחה המקומית משנת 1800 ויש בה מתקני נופש ופנאי כמו בריכות שחייה ומתקני שעשועים. בזמן שהילדים מבלים בבריכה ומשחקים להנאתם, ההורים יכולים לסייר ברחבי החווה, ללמוד על אורח החיים המסורתי, להתנסות בבישול סיציליאני אותנטי ולסייע בעבודות השונות במשק. 

 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש