לראשונה בישראל - ציפור מסוג עלווית צפונית תועדה בפארק הצפרות באילת

מאת: דב גרינבלט ● 28/9/2018 08:20 ● מה נשמע 567
הפתעה יוצאת דופן נרשמה בפארק הצפרות באילת ביום ראשון השבוע - עלווית צפונית נלכדה ושוחררה בשלום בתחנת הטיבוע של הפארק ● צפרי ומתנדבי החברה להגנת הטבע, שאיישו את תחנת הטיבוע, זיהו את העלווית בהתרגשות רבה, זו פעם ראשונה בישראל, ושחררו אותה במהרה, כדי שתוכל להמשיך את דרכה בשלום
לראשונה בישראל - ציפור מסוג עלווית צפונית תועדה בפארק הצפרות באילת
צילום: נועם וייס, החברה להגנת הטבע

נועם וייס, מנהל הפארק מטעם החברה להגנת הטבע, מסביר כי "עלווית צפונית היא מין קטן של ציפור שיר ירקרקה, עם גבה לבנה בולטת, ששוקלת כ - 7 גרם בלבד. הן מגיעות מהאזורים הצפוניים ביותר של אירופה (פינלנד וצפון רוסיה), סיביר ואלסקה, שם הן מאכלסות את היערות הצפוניים. בעונת הסתיו הן נודדות אל דרום מזרח אסיה, מרחק של אלפי קילומטרים. אין לנו מושג להיכן מועדות פניה", מבהיר וייס, "אך אנו פוגשים מדי פעם עופות שנודדים לאתרים חדשים, בהם הן לא נצפו קודם לכן, אולי כדי לבדוק אתרי חריפה חדשים עבור בני מינה". 
מרכז הצפרות אילת, המנוהל על ידי עיריית אילת, החברה להגנת הטבע, קק"ל, רשות הטבע והגנים, החברה הממשלתית לתיירות והמועצה האזורית חבל אילות, הוא תחנת עצירה חשובה לציפורים הנודדות, רגע לפני חציית המדבר הגדול לאפריקה. כאן כל ציפור נודדת, בלי קשר למוצאה או מינה, ימצאו את המנוחה, המחסה והמזון, להם הן זקוקות במסען. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש