איך לבחור מכונת קפה ביתית

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 23/9/2018 07:52 ● ערב ערב 2881
מכונות אספרסו ביתיות הן אביזר שניתן למצוא בבתים רבים בישראל ובעולם כיום. עלותן הנמוכה יחסית ומגוון הדגמים השונים אשר מאפשרים הכנה של מגוון משקאות על בסיס אספרסו (החל מאספרסו ארוך או קצר ועד הפוך, מקיאטו, קפוצ'ינו ועוד) הופכים את מכונת הקפה הביתית לפריט חובה עבור חובבי קפה מושבעים, כמו גם כל מי שמעדיף כוס קפה טובה וטעימה בבוקר, בלי שייאלץ לרכוש אותה בבית הקפה המקומי.
איך לבחור מכונת קפה ביתית

מכיוון שקיים כאמור מגוון רחב יחסית של דגמים וסוגים שונים של מכונות קפה ביתיות, קל ללכת לאיבוד בבואנו לבחור מכונה לבית. להלן מספר טיפים ונקודות מרכזיות שחשוב להכיר ולקחת בחשבון בעת בחירת מכונת אספרסו ביתית –

 

מכונה אוטומאטית, חצי אוטומאטית או ידנית – עד כמה אתם מעוניינים להיות מעורבים בתהליך הכנת הקפה? בדומה למכוניות, גם במכונות אספרסו ביתיות ניתן למצוא סוגי מכונות קפה שונים כמו ידניות, אוטומאטיות או חצי אוטומאטיות.

מכונות אוטומאטיות הן מכונות שעושות הכל לבדן, כך שכל מה שנדרש מכם זה ללחוץ על כפתור ולחכות לכוס הקפה שלכם. מכונות מסוימות אף טוחנות את הפולים, מקציפות את החלב, מרתיחות את המים ובקיצור – עושות הכל עבורכם, כך שאינכם מעורבים כלל בתהליך (מלבד למילוי המים והפולים ברגע שהם נגמרים...).

מכונות חצי אוטומאטיות ניתן למצוא מסוגים שונים, אך בעיקרון מדובר באותו רעיון כמו האוטומאטיות, רק שכאן חלק מהפעולות נעשות על ידיכם, דוגמת טחינת הפולים, הקצפת החלב וכד'. מכונות אלו אידיאליות עבור מי שמעוניין כן להיות מעורב בתהליך הכנת הקפה, אך בלי לטרוח יתר על המידה וללא רמת מיומנות של בריסטה...

מכונות ידניות לגמרי הן נדירות יחסית ומתאימות בעיקר לחובבי קפה מושבעים, עבורם תהליך ההכנה הוא טקס של ממש. מדובר במכונות "וינטאג' " המזכירות את המכונות של לפני מאה שנה, בהן לחץ המים הדרוש נוצר על ידי בוכנה המופעלת באופן ידני על ידי המשתמש.

 

פולים, קפה טחון או קפסולות – מה אנו מזינים לתוך המכונה – מכונות אספרסו ביתיות שונות נבדלות גם בסוג חומר הגלם המוזן לתוכן. מכונות הפועלות באמצעות קפסולות קפה, לדוגמה, הפכו נפוצות מאוד בישראל בשנים האחרונות. במקרה זה ניתן ליהנות מקפסולות בטעמים שונים וארומות שונות, אך אתם תלויים ברכישת אותן קפסולות. במכונות אחרות מוזנים פולי הקפה כמו שהן ואילו המכונה טוחנת אותם באמצעות מטחנת קפה מובנית ומכינה מהם קפה. אפשרות נוספת היא מכונות אליהן מזינים קפה טחון – האפשרות הזולה ביותר להכנת אספרסו איכותי.

להתאים את המכונה למטבח – מכונות אספרסו ביתיות מגיעות בגדלים, צורות ומשקלים שונים. אל תשכחו זאת - בחרו מבעוד מועד את המקום במטבח לו אתם מייעדים את המכונה, מדדו אותו ורכשו מכונה שמתאימה לגודל המוקצה לה.

 

תפעול המכונה – לפני שאתם קונים בדקו כמה ואיזה סוג של תפעול מצריכה המכונה – לכמה חלקים היא מתפרקת, עד כמה קל לפרק ולהרכיב מחדש, כיצד מנקים אותה, כמה כפתורים היא מכילה ומה כל אחד עושה וכו'. אל תתביישו לשאול ולבקש הסברים מפורטים ודקדקניים מאנשי המכירות בחנות או באתר.

 

המאמר באדיבות קפה ורו המציעה מגוון מוצרי קפה איכותיים.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש