מועדון ד'ודוקאן אילת - בית הספר לג'ודו שמגדל אלופים

מאת: אביבה דקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 29/8/2018 10:18 ● מה נשמע 563
עם העובדה שישראל היא מעצמת ג'ודו בקנה מידה בינלאומי כבר אי אפשר להתווכח ● חלומו של דוד בן ארבון הוא, שגם מבין הילדים שהוא מגדל בבית הספר לג'ודו שלו באילת, ייצא אלוף אולימפי ● בינתיים זה לא קרה, אבל המדורג ראשון בארץ בג'ודו ומי שמדורג 14 בג'ודו באירופה, יבגני שמלצין, הוא תלמיד בית הספר ג'ודוקאן באילת, המגדל דור של ספורטאים צעירים, מחונכים וממושמעים
 מועדון ד'ודוקאן אילת - בית הספר לג'ודו שמגדל אלופים

מאז הקים דוד בן ארבון, לפני 32 שנה, את בית הספר 'ג'ודוקאן' באילת, הוא  מוציא תחת ידיו המקצועיות אלופים וגם נושאי מדליות ארד וכסף שהם לא רק ספורטאים מעולים, כי אם דור של צעירים מחונכים, ממושמעים, ובעלי ערכים.

 

ום פרטי


דוד בן ארבון, דאן 7 בג'ודו (חגורה אדום לבן), חי את הענף מאז שהוא זוכר את עצמו. בגיל חמש בצרפת, התחיל לעסוק בג'ודו, והגיע להישגים מרשימים: אלוף צרפת בג'ודו בשנים 1967, 1968, ובשנת 1968 הגיע למקום שלישי באליפות העולם. כשהגיע בשנת 1970 לישראל, היה בעל חגורה שחורה - דאן 2 בג'ודו, ואך טבעי היה שימשיך לעסוק בספורט אותו הוא כל כך אוהב ובו הוא מצטיין מאז ילדותו, והדריך בחוגים לג'ודו ובבתי ספר פרטיים. כשהגיע לאילת וגילה להפתעתו שאין בעיר בית ספר לג'ודו, היה לו ברור כי הוא יעלה את המודעות לענף ספורט זה. הוא התחיל את דרכו במתנ"ס, שם ניצח על חוגים לג'ודו מהם צמחו אלופים רבים. בשנת 2000 הוא החליט לקחת את כל הניסיון והידע שלו בתחום, להגשים חלום ולפתוח בעיר בית ספר לג'ודו משלו. היום, בנוסף להיותו בעל בית הספר לג'ודו- 'ג'ודוקאן' באילת, אחראי בן ארבון גם על לימוד ג'ודו בקיבוץ גרופית. 

 

 

שם את אילת על המפה


בית הספר לג'ודו- 'ג'ודוקאן', השוכן במקלט ברחוב 'מקור החסידה' 9, משופץ וממוזג כדי להתאים למטרה לה הוא משמש. בבית הספר שני אולמות גדולים משופצים וממוזגים בהם הרצפה והקירות מכוסים במזרונים אולימפיים. המועדון פועל 12 חודשים בשנה, ומתאמנים בו ספורטאים החל מגיל ארבע. האימונים מתקיימים שלוש פעמים בשבוע: אימון לילדי הגן וכיתות א' אורך שעה אחת, ואילו אימון ילדים מכתה ב' ומעלה, כולל בוגרים, אורך כשעה וחצי. בכל אימון משתתפים שני מאמנים מוסמכים.  על צוות המאמנים נמנים שניים שהחלו את דרכם בעולם הג'ודו בגיל ארבע בבית הספר ג'ודוקאן:  עוז מאדו בן 17 – חגורה שחורה דאן אחד, ונאור אלטנני בן 23  אף הוא חגורה שחורה דאן אחד, שחזר להדריך ב'ג'ודוקאן' אחרי שחרורו מצה"ל.

 

הנבחרת הצעירה של ’ג'ודוקאן'


חברי הנבחרת הצעירה  של 'ג'ודוקאן' בגילאי 10-13 מתאמנים שלוש פעמים בשבוע, שעה וחצי בכל אימון ובנוסף מקבלים אימון מנטלי על ידי איש מקצוע המלמד אותם להתגבר על חרדות, על פחדים, על פחד קהל ומעביר אותם הכנה נפשית לפני תחרויות.  
השנה נסעו חברי נבחרת 'ג'ודוקאן' למחנה אימונים בעיר גורי שבגיאורגיה.  לגאורגיה תשעה אלופים אולימפיים ותלמידי הנבחרת של מאילת התאמנו במשך שבוע  באחד ממועדוני הג'ודו בעיר עם האלופים שהדריכו ואימנו  אותם. היתה זו חוויה מדהימה שנמשכה שבוע ימים ושאותה הם יזכרו שנים רבות.  

 

העלאת הג'ודו לתודעה הציבורית


אחת המטרות החשובות שהעמיד בן ארבון לעצמו הוא להעלות את הג'ודו באילת לתודעה הציבורית. מסיבה זו מתקיימת מזה חמש  שנים בקניון 'אייס מול' בעיר, ביוזמתו של בן ארבון, אליפות ישראל לקבוצות. בינואר הקרוב, תתקיים האליפות זו השנה החמישית ברציפות, וכולם מוזמנים.  פרויקט חדש שמוליך דוד בן ארבון, בשיתוף עם משרד החינוך ואיגוד הג'ודו, הוא הנהגת שיעורי ג'ודו במסגרת הלימודים בבתי הספר, החל מכתה ג'. בינתיים יפעל הפרויקט החדש הזה, בשנת הלימודים הקרובה, בבית הספר 'עציון גבר', מתוך כוונה לצרף לפרויקט בשנה הבאה בית ספר נוסף. במסגרת הפעילות הבית ספרית ילמדו ג'ודו כמאתיים וחמישים ילדים שיקבלו, ללא תשלום, את שיעורי הג'ודו, את המדים, בדיקה של רופא ספורט וכרטיס שחקן כחבר באיגוד הג'ודו הישראלי.  פרויקט זה בוצע במרכז הארץ במספר בתי ספר.

  • בג'ודוקאן' מתאמנים בכל שנה רגילה כ-130 ספורטאים וההרשמה לשנת הפעילות הבאה בעיצומה.
  • אם גם אתם רוצים להימנות על צוות האלופים, לשמור על כושר ולקבל ערכים ומשמעת, אל תחכו והצטרפו לטובים ביותר.

כתובת: מקור החסידה 9 במקלט. 
טלפון: 050-5788781


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש