באילו נושאים מטפל עורך דין דיני משפחה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 28/8/2018 08:42 ● ערב ערב 2877
דיני משפחה הם תחום רחב יריעה שמשפיע בידה ניכרת על חייהן של משפחות רבות. בהתאם עורך דין שתחום התמחותו הוא דיני משפחה עוסק במגוון רחב של נושאים ובהם ירושות, צוואות, הסכמי ממון, הסכמי גירושין וגם משמורות ילדים.
באילו נושאים מטפל עורך דין דיני משפחה?

 

ירושות

 

במקרים רבים ירושה היא נושא רגיש במיוחד, שמחייב טיפול מצד עורך דין דיני משפחה בעל ניסיון רב מאוד כמו גם בקיאות בחוקים הרלוונטיים. ישנן לא מעט משפחות שנקלעו לסכסוכים חריפים סביב ירושה. הדרך הטובה ביותר למנוע סכסוך שכזה היא עריכת צוואה בעזרת עו"ד מומחה, ואם בכל זאת ישנו קונפליקט – לפנות לעורך דין שיוביל תהליך גישור שישקף את האינטרסים של כל הצדדים וימנע גלישה למלחמת עולם.

 

צוואות

 

צוואות הן כאמור אמצעי מומלץ למניעת קרבות ירושה ולהבטחת מילוי מלוא רצונו של האדם שנפטר בנוגע לחלוקת רכושו. באופן עקרוני אין חובה להיעזר בשירותיו של עורך דין דיני משפחה כדי לערוך צוואה – אולם למי שרוצה לדעת בוודאות כי רצונו יכובד לאחר מותו, זהו הפתרון הנכון.

 

הסכמי ממון

 

זוגות רבים נרתעים מחתימה על הסכם ממון וזאת עקב החשש שהעלאת הנושא הכספי תפגע בפן הרומנטי של היחסים ביניהם – אולם בפועל דווקא אי התעלמות מהעובדה שבכל מערכת יחסים ישנו גם רובד פיננסי היא המדיניות הנכונה, וזו שמבטיחה מערכת יחסים בריאה ואיתנה, וכן חלוקה הוגנת של הרכוש במקרה של פרידה.

ניתן לחתום על הסכמי ממון הן לפני הנישואין והן אחרי שכבר עומדים מתחת לחופה, אם כי יש לקחת בחשבון את העובדה שהסכמי ממון לאחר נישואין חייבים באישורה של ערכאה משפטית (בית דין לענייני משפחה או בית דין רבני). בכל מקרה מומלץ לחתום על הסכם כזה בעזרת עורך דין דיני משפחה מנוסה.

 

למה חשוב לחתום על הסכם גירושין רק עם עורך דין דיני משפחה?

 

חתונה היא תמיד אירוע אופטימי וכל מי שעומד מתחת לחופה מאמין כי האהבה והזוגיות יימשכו לנצח. יחד עם זאת המציאות מורכבת יותר, ולא מעט זוגות מגיעים למצב שמחייב פרידה. חשוב לזכור שגירושין הם אמנם חוויה לא פשוטה – אבל ניתן להתגבר על הקושי ולצאת לדרך חדשה שתכלול אף היא חוויות חיוביות. מפתח חשוב ליציאה לדרך חדשה הוא סיום הפרק הקודם בצורה נכונה, על בסיס הסכם גירושין שנחתם בעזרת עורך דין דיני משפחה.

בפרט חשוב להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה לדיני משפחה אם יש גם ילדים בתמונה. במקרים אלה לניסיון של עורך הדין ישנה חשיבות רבה, וכך גם ליכולת שלו למנוע מרגשות שליליים ויצרים כאלה או אחרים לפגוע בתהליך הפרידה ולהוסיף כאב לכל הצדדים כולל הילדים. בהקשר זה כדאי לדעת כי הפתרון המיטבי לצמצום הפגיעה בילדים הוא משמורת משותפת – מצב שבו לשני ההורים חלק שווה ומשמעותי בגידולם של הילדים גם לאחר התפרקות התא המשפחתי.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש