השכרת קורקינטים- האם השירות אמריקאי מגיע לארץ?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 9/8/2018 01:01 ● ערב ערב 2874
קורקינט הוא אמצעי ניידות קל ואפקטיבי. הוא זול, בעיקר כאשר אין צורך לקנות אותו וניתן להסתייע בשירות של השכרת קורקינטים. באחרונה מסתמן סיכוי למסתייעים בקורקינט לניידות: אפשרות לשכור את הכלי בנקודות שונות ברחוב ולהשאיר אותם בסיום השימוש בהם בכל מקום שרוצים בתוך העיר. השחרור מנעילה מתבצע באמצעות הסמארטפון.
השכרת קורקינטים- האם השירות אמריקאי מגיע לארץ?

חברת Bird מביאה בשורה חדשה לרוכבים על קורקינט חשמלי לעיתים קרובות. אנשים יכולים להרוויח כסף ממודל הכלכלה השיתופית שעל בסיסה מוצע השירות: כל אחד יכול להירשם כמטעין, לאסוף מדי יום קורקינטים חשמליים מהרחובות, להטעין אותם באמצעות ערכת הטענה רשמית שהחברה מספקת, להשיבם ביום המחרת בנקודה מוסכמת ובתוך כך להרוויח דולרים אחדים על השירות.

 

האם השירות בדרך לארץ?


 

על אף המהירות היחסית שבה ישראלים מאמצים אופנות הרווחות מעבר לים, אין עדיין ערובה בטוחה להיתכנות המודל בישראל, המותנה במספר מספיק של מטעינים. יצוין, כי עד כה, קיץ 2018, החברה עדיים לא השיקה שירות זה מחוץ לגבולות ארצות הברית. עם זאת- אין ספק כי ריבוי וגידול מתמיד במספרם של רוכבים  כל קורקינטים חשמליים השכרת קורקינטים בהחלט עשויה להתברר כשירות שיש לו ביקוש ער וגובר. ישראל עשויה להתאים למודל זה.

באמצעות אפליקציה של החברה המשתמשים בה נחשפים אל קורקינטים הזקוקים להטענה. אם מטעינים סוללה שאחוז הטעינה בה גבוה והיא נמצאת במקום קרוב יחסית לביתו של הטעין, העסקה יכולה להיות כדאית. המגבלה היחידה במודל זה היא שעל המטעינים להחזיר את הסוללה המוטענת בין  השעות ארבע לשבע בבוקר, איחור יגרום להפסד של כמחצית התמורה.

 

 האם מדובר בעסקה של WIN-WIN?

 

 המיזם עדיין לא בעריסה. הוא בהיריון... על אף מאפיינים עקרוניים של מודל ההשכרה, הצלחתה של השכרת קורקינטים תלויה במשתנים שונים: בכדאיות השימוש, באמינות ובהגינות, בהתנהלות מסודרת, ברכיבה בטיחותית. בנושא הרכיבה על קורקינטים חשמליים יש בעיות רבות שאינן מוסדרות בחוק. גם האכיפה בנושא זה לוקה בחסר מסיבות שונות.

בשלב זה נחשפים בישראל לרעיון ולמודל. עדיין לא ניכרת פעילות מוכוונת מטרה של נציגי החברה בארץ ויש קשיים ליצור עמם קשר. על פניו מדובר במודל הגיוני שהתפעול המעשי שלו אף הוא אינו מסובך. אין ספק כי אם הוא יפעל היטב, הוא ייתן מענה לרבים הזקוקים לשירות השכרת קורקינטים בעיר גדולה, סואנת ופקוקה, אשר כל יותר להגיע בה ממקום למקום באמצעות קורקינט חשמלי.

כאשר שוכר יכול למצוא קורקינט חשמלי מוטען בנקודות רבות ברחבי העיר ואינו מחויב לשכור אותו ולהחזירו במקום אחד הוא שומר על חופש תנועה מלא. מודל זה מאפשר שימוש לפרקי זמן קצרים וקצובים. הוא מייתר את הצורך לתחזק אופניים אישיים, וממילא משחרר מחשש ואף מחרדה שמא הקורקינט ייגנב.

ימים יגידו אם מודל חדש זה של השכרת קורקינטים יאפשר קיום כדאית, מועילה ומשתלמת לכל המעורבים בה.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש