תפקידי ראשי ערים בישראל

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 9/6/2018 07:47 ● ערב ערב 2866
סביר להניח שגם אתם, כמו כל שאר התושבים במדינת ישראל, נחשפתם בחודשים האחרונים לקמפיינים הרבים העוסקים בבחירות לרשויות המקומיות. למעשה, אפילו אם אתם אנשים שפוליטיקה לא ממש מעניינת אותם, אינכם יכולים להתעלם מהבחירות שיהיו בקרוב כי הפרסומים מגיעים מכל עבר
תפקידי ראשי ערים בישראל

לכן הגיע הזמן שהפעם גם אתם תתעמקו קצת יותר בנושא הזה, שכן בסופו של דבר לכוללנו חשוב להבין איפה אנחנו חיים ומי באמת אחראי על השירותים שאנחנו מקבלים בתור תושבים בעיר כזו או אחרת. אתם הולכים להצביע בקרוב לראש עיר כזה או אחר במקום שבו אתם חיים, אבל האם עצרתם מתישהו לחשוב מה התפקיד שלו ואיזה סמכויות יש לו? האם אתם עומדים להצביע רק לאדם שיקבל את התואר "ראש העיר" או גם לאדם שיהיו לו מכניסתו לתפקיד ועד יומו האחרון בתפקיד לא מעט משימות? על כך במאמר שלפניכם.

 

חלוקת התפקיד וניהול המערכת כולה

 

בבואנו לראות מהם תפקידיו של ראש העיר, אנחנו רואים שמדובר על מספר תפקידים חשובים, כמו לדוגמא:

  • האחריות לכך שהעירייה פועלת בצורה נכונה ובקצב הנכון.
  • השאיפה לשפר תמיד את תנאי המחייה ואת השירותים של התושבים ברשות המקומית המדוברת.
  • ניהול ענייני העיר בהתאם למדיניות הממשלתית.
  • פיתוח של שכונות מגורים, אזורי תעשייה ועוד.
  •  

לכן, בבואכם לחשוב מי יכול להיות ראש עיר טוב בעיר שבה אתם חיים, אין ספק שהשאלה מה הניסיון המקצועי שלו חשובה. עד כמה אותו ראש עיר באמת יכול להיות בקיא בתחומים השונים שאחר כך איתם הוא יצטרך להתמודד? או שאולי הוא מגיע בכלל מתחום שבו הידע שונה לחלוטין לעומת הידע הדרוש לראש עיר? בנוסף לידע המקצועי ולניסיון התעסוקתי של ראש העיר, אין ספק שגם האישיות שלו חשובה. כלומר, אם מדובר על אדם ידידותי יותר, פתוח וכזה שהתושבים עצמם מעניינים אותו, אין ספק שיהיה לכם יותר פשוט להרגיש אליו חיבור ולהרגיש שהוא באמת מקשיב לצרכים שלכם כתושבים. לכן חשוב לבדוק את הפרטים הללו לעומק ורק בהתאם לכך להחליט במי אתם בוחרים.

 

החשיבות של הצבעה בבחירות הקרובות

 

בין אם אתם חושבים להצביע עבור הגברת מרים פיירברג, אשר מכהנת בתור ראשת עיריית נתניה כבר משנת 1998 ובין אם אתם חושבים להצביע בחיפה למר יונה יהב, אין ספק שחשוב שפשוט תצאו להצביע. אומנם זה נראה לפעמים שהקול שלנו לא כל כך חשוב, כי הרי "אחרים ילכו להצביע" אך חשוב להבין שלכל אחד מאיתנו יש את הכוח להשפיע. יתרה מכך, אם יש לכם ילדים שממש בשנים הקרובות יתחילו להצביע גם הם, יש כאן גם מסר חינוכי שאתם מעבירים להם. עליכם לחנך את הילדים שלכם להיות אזרחים טובים במדינה דמוקרטית ואין ספק שכל אחד מאיתנו חייב לממש את זכותו להצביע ולהשפיע, גם בבחירות המקומיות.


חדשות אילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש