מאילת לצרפת באהבה גם בהיי טק

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 31/5/2018 12:47 ● מה נשמע 550
בתערוכה הטכנולוגית הגדולה באירופה VIVATECH שנערכה בסוף השבוע שעבר בפריז בהשתתפות 103 מדינות, הוצג הסטארט אפ האילתי בתחום התחבורה החכמה - Truck net, כחלק מביתן של משרד החוץ בו הוצגו 11 סטארטאפים מישראל ● הסטארט אפ האילתי משך את התעניינותם של נשיא צרפת, שר המדע הצרפתי, שגרירת צרפת בישראל ונשיא חברת "ביזניס פראנס", שהתעניינו בהתקדמות הפיילוט באילת
מאילת לצרפת באהבה גם בהיי טק
עניין את הצרפתיים. חנן פרידמן (ימני)

עוד במסגרת הכנס הכריזה חברת הדואר המרכזי של צרפת "לה פוסט", המשמשת כחברה לוגיסטית, על שיתוף פעולה עם חברת Truck net. עוד סוכם כי פיילוט המתקיים באילת שיזמה חברת Alert gasoil השותפה הטכנולוגית של חברת Truck net אשר פיתחה פטנט טכנולוגי המוביל לחיסכון של עד 30% בעלויות הדלק ובתוך כך מסייע במניעת זיהום האוויר, יבוצע גם בעיריות פריז ומרסיי. הפיילוט כולל מתקן שיותקן במשאיות האשפה של העירייה. בחודש הבא (24-25.6) תשתתף העיר אילת בכנס ערים חדשניות, שיתקיים בעיר ניס שבצרפת. גם שם יוצג הסטארט אפ האילתי והמיזם הטכנולוגי לעידוד גגות סולאריים על גגות פרטיים. 

 

 

חברת Trucknet, השותפה הטכנולוגית של חברת Alert Gasoil מצרפת, הינה חברת סטארט אפ אילתית מייסודו ובניהולו של חנן פרידמן, תושב אילת וקרן ההשקעות "הון הטבע". החברה שהתחילה את פעילותה לפני כחמש שנים עוסקת בטכנולוגיה לתחבורה חכמה. החברה מקדמת שיתוף פעולה בין חברות תובלה שונות באמצעות פלטפורמה מבוססת ענן, המאפשרת אינטראקציה בין גופים תחבורתיים. שירות החברה מקנה הזדמנות לאתר משימות תובלה נדרשות ובזכותו ניתן לחסוך נסיעות ריקות, בעיה ממנה סובלת תעשיית הלוגיסטיקה והתובלה בעולם. בעקבות פיילוט מוצלח בארץ, החלה החברה לקדם את פעילותה בזירה הבינלאומית וביססה את פעילותה בשוק הצרפתי. בזכות כך, עומד היקף הפעילות של החברה על 300 חברות מישראל ו-5,000 חברות מצרפת עם 370 אלף משאיות. 
אילת שהיתה בין הראשונות להוביל את תחום עיר חכמה בשנת 2012 מיישמת פרויקטים במגוון תחומים, ביניהם ייצור עצמי של 75% מצריכת החשמל באמצעות אנרגיה מתחדשת בשעות היום, פיילוט של שכונה חכמה בפרויקט שמוביל האיחוד האירופי, יזמויות של תחבורה חכמה, מערכת ניהול עירונית, פרויקט שכונה ירוקה, חיישנים ברחבי העיר לבדיקות קרינה, זיהום אוויר ורעש ועוד. במסגרת זו ולצד השתתפות בכנסים בארץ ובעולם, תשתתף העיר אילת גם בכנס עיר חכמה "חדשנות ליצירת חיים טובים יותר ועסקים חכמים", שיתקיים בסוף החודש בעיר ניס שבצרפת. בשנת 2017 השתתפו בכנס האמור כ-3,000 איש מ-43 מדינות והוצגו 152 מיצגים כולל 70 סטארטאפים. הנושאים העיקריים שיוצגו בכנס הם סביב החידושים של הניהול העירוני, השפעות כלכליות ועוד. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש