ביטוח חיים – כמה כסף להקצות לביטוח זה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 20/5/2018 05:57 ● ערב ערב 2863
כמעט כל אחד מאיתנו חושב על העתיד במונחים כספיים. אנחנו חושבים עליו במספר מובנים, החל מהשאלה כיצד אנחנו יכולים לחסוך כסף בשביל לרכוש נכס או מוצר, וכלה בשאלה, כיצד אנחנו יכולים להבטיח את העתיד הכלכלי שלנו ושל ילדינו. אנחנו בוודאי חושבים על העתיד מבחינה כלכלית, לגבי השאלה הבסיסית, מה יהיה אחרי לכתנו, כיצד ילדנו יסתדרו
ביטוח חיים – כמה כסף להקצות לביטוח זה?

ביטוח חיים נועד לכאורה לענות על שאלה זו. אנחנו דואגים לפוליסת ביטוח שכזו, מתוך כוונה שנוכל להשאיר אחרי לכתנו משהו לילדים שלנו. למעשה הביטוח הזה הוא הרבה יותר מ"ירושה" שאנחנו משאירים לילדים, שכן במקרים מסוימים של מחלה, פציעה או כל דבר אחר שמונע מאיתנו לעבוד בצורה רגילה, מה שנקרא אובדן כושר עבודה, אנחנו יכולים לממש את הפוליסה ובכך להשתמש בכסף שאנחנו מקבלים בשביל לכלכל את עצמנו ואת ילדנו.

כל זה תלוי בשאלה בסיסית אחת, כמה כסף אנחנו מקפידים לשלם לחברת הביטוח עבור הפוליסה. במילים אחרות, מה הפרמיה שאנחנו מקצים מדי חודש עבור תשלום הפנסיה. להבדיל מתוכניות אחרות, הרי במקרה של ביטוח חיים, אנחנו יכולים לשנות את גובה הפרמיה תוך כדי תנועה. לא מדובר על סכום קבוע מוחלט. אנחנו יכולים להחליט כמה לשלם על פי הצרכים שלנו.

 

כיצד וכמה כסף עלינו להקצות

 

באופן הגיוני, מי שיש לו הרבה כסף, יכול להקצות יותר מאשר ממי שיש לו מעט. אך כל ההתייחסות שלנו צריכה להיות יחסית. כלומר, אנחנו צריכים לבדוק כמה אנחנו מקצים ביחס למשכורת שלנו וכן ביחס להקצאות אחרות שאנחנו מבצעים.

צריך לומר, שכירים מקבלים הרבה פעמים ביטוח חיים ממקום העבודה שלהם, כחלק מקרן הפנסיה או חלק נפרד. עצמאים אמורים לעשות בעצמם פוליסה כזו. הם יקבעו מול חברת הביטוח כמה כסף הם מעוניינים להקצות כל חודש, ובהתאם לסכום שהם משלמים, ביום מן הימים, כאשר יהיה צורך לפתוח את הפוליסה, אז חברת הביטוח תגדיר את הסכום שהיא אמורה לשלם.

ככל שאנחנו נקציב יותר כסף, כך יהיה לחברה הרבה יותר אפשרויות, כמובן שאנחנו גם נקבל יותר כסף מאשר במצב רגיל.

יש אנשים שבוחרים לחלק את הכסף הפנוי שעומד לרשותם, בין תוכניות חסכון בבנק לבין תוכניות כמו ביטוח חיים או פנסיה. יש בכך משהו, אף על פי שהריביות היום בשוק כל כך נמוכות, שעולה שאלה עד כמה זה משתלם להשקיע בחסכונות. מצד שני, עדיף לנו לפזר את הכסף ולא להשקיע את כולו במקום אחד.

מה שבטוח הוא, אם אנחנו רוצים לבצע השקעה נכונה, הרי שעלינו לוודא שהתהליך מתבצע בפיזור, כלומר לא לשים את הכסף רק במקום אחד, זה יכול להוביל למצב מסוכן בו אנחנו נפסיד יותר מאשר נרוויח. לכן חשב תהליך הפיזור וכמובן האמינות.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש