תקלות במערכת המים והצנרת- קראו דחוף לאינסטלטור מומחה!

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 7/5/2018 14:16 ● ערב ערב 2861
מערכות תשתית הן המערכות המחזיקות את הבסיס לכל מבנה- פרטי, ציבורי או ממסדי. מערכות אלו נחשבות מערכות היסוד שרק בזכותן יש קיום ואפשרות לתפקד באותו מבנה. מדובר כמובן- במערכות המים, החשמל, הרשת, התקשורת ודרכי הגישה. מערכת המים והאינסטלציה היא מערכת מרכזית שבלעדיה או בתפקוד לקוי או משובש שלה- אין תוקף לכינונם של חיים נורמטיביים ושגרתיים.
תקלות במערכת המים והצנרת- קראו דחוף לאינסטלטור מומחה!

 

ממה נגרמות תקלות במערכת המים, הניקוז והאינסטלציה?

 

אז כמובן ראשית, חשוב לזכור, כי מערכת המים כוללת את הצינורות ואת הכלים הסניטריים שבתוך כל מבנה- מערכת זו מספקת מים במשך שנים רבות ולא מן הנמנע, כי תתרחש בה תקלה לאחר שימוש רציף ( ג

ם אם נכון ותקין) ברבות השנים. כלומר- בהחלט ייתכן מאוד כי תקלה במערכת זו נגרמת כתוצאה ישירה של בלאי טבעי ושחיקה נורמטיבית של צינורות מיושנים ועוד. בנוסף לכך, שימוש לא ראוי במערכת עלול גם הוא לפגוע בקיומה התקין ובתפקודה. כך השלכת מגבונים לחים, נייר טואלט לתוך בית השימוש או לחלופין השלכת פסולת והצטברות שומנים בכיור המטבח – כל אלו בהחלט עלולים להוות גורם משמעותי לחסימת הצינורות ובורות הניקוז המהווים חלק משמעותי ואינטגרלי מכלל המערך. כמו כן, בהחלט יכולות להתעורר גם בעיות ותקלות שמקורן אינו ידוע, וממילא החיפוש אחר "אשמים" לא יפתור את הבעה.

 

אז מה עושים כשמתרחשת תקלה במערכת האינסטלציה והמים?

 

רצוי מאוד לא לנסות לתקן באופן עצמאי וחובבני. בנוסף- מומלץ גם להימנע מכל מיני שיפוצניקים מזדמנים או מכרים הידועים כ"הנדימן". חשוב להבין ולהפנים, שמערכת המים והאינסטלציה היא מערכת מורכבת ומסועפת. במקרים רבים מאוד התקלה שנחשפה היא רק "קצה הקרחון" ועל מנת למצוא את מקורה יש צורך במומחה עתיר ידע וניסיון בתחום. במקרים אחרים בעיה של הצפה או נזילה ממקום אחר- מעיד דווקא על תקלה בצנרת במקום אחר.

 

ומה עושים כאשר הבעיה שפוצרת במערכת אינה אלא בצינורות החיצוניים או/ ו בבור הניקוז המהווים את תשתית הביוב היישובית?

 

במקרה כזה לרוב האינסטלטור- גם אם הוא מיומן ומוסמך, עתיר ניסיון ובעל ידע ואחריות- לא יוכל לפתור את התקלה. תקלות במערכת הביוב הן מורכבות ומסועפות ביותר, על כן יש להזמין את חברת ביובית - משאית ביובית שתוכל לשאוב את המים ולפתור בעיות של הצפה ותקלה חמורה בתשתית המערכת.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש