אוטמים את הגג – איך תבחרו את השיטה הנכונה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 6/5/2018 11:18 ● ערב ערב 2861
מתישהו במהלך החורף, כשהגשם סופסוף הגיע, הרגשתם את זה קרוב קצת יותר מדי. במקום שטיפות הגשם יישארו מחוץ למבנה, זה שאמור להגן עליכם ולהשאיר אתכם יבשים, המים חדרו פנימה ויצרו באותה הזדמנות סימני רטיבות ועובש. אז נכון, הקיץ כבר כאן כמעט באופן רשמי, אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים (וצריכים) להכין את הבית לקראת החורף הבא. זה בדיוק הזמן.
אוטמים את הגג – איך תבחרו את השיטה הנכונה?

 

איטום גגות עם יריעות ביטומניות

 

יש כמה וכמה שיטות לביצוע איטום גגות, אבל היריעות הביטומניות בהחלט נחשבות לפתרון יעיל ופופולרי. בשיטה הזו למעשה מולחמות יריעות האחת לאחר, מה שיוצר מראה של שטיח על פני הגג. זה יכול להיות פתרון לא רע בכלל אם הגג עבר זיפות, אם אתם מוסיפים שכבה חדשה על זו הקיימות, או אם הגג עשוי מבטון, והוא חשוף לחלוטין.

 

זפת כפתרון איטום

 

דרך נוספת, מסורתית אבל עדיין נפוצה, כוללת את השימוש בזפת שחורה. איטום גגות בשיטה הזו רלוונטי בעיקר כשהגג עמוס בדודי שמש או מזגנים, למשל. חוץ מזה, כשמדובר בפתרון חסכוני וזול למדי, אפשר להבין למה רבים בוחרים בו. מצד שני, העלויות הנמוכות של החומרים והעבודה עשויות להתבטא גם ברמת האיכות, ובהתאם לזה תמצאו שהאחריות מוגבלת יותר. בנוסף תצטרכו לדאוג לתחזוקת הזפת כדי שלא יתייבש בכל קיץ מחדש.

 

חומרים אקריליים

 

השיטה השלישית כוללת שימוש בחומרים אקריליים גמישים. החומר הפלסטי הלבן מתאים בעיקר לגגות קטנים או גגות בטון (כאלה שעדיין לא נמרחה עליהם שכבת בטון קודמת). גם השיטה הזו נחשבת לזולה יחסית בהשוואה לאחרות, אבל היא עשויה להיות מעט בעייתי יותר אם קיימת בעיית ניקוז במקום.

 

חומרים פוליאורטניים

 

מחיריהם של החומרים הפוליאורטניים מזכירים יותר את מחיר היריעות הביטומניות (כלומר, הם יקרים יותר חומרים אקריליים או זפת). שיטת העבודה מורכבת וממושכת יותר, ולכן היא נמצאת בשימוש במצבים שבה קשה להגיע אל הגג או להלחים יריעות ביטומניות. אם בשלב הזה אתם תוהים איך אפשר לבחור שיטה מתאימה מבין הארבע הללו, אתם יכולים להיות קצת יותר רגועים. קבלני  עם ניסיון בביצוע איטום גגות  יוכלו להציע את הפתרונות שמתאימים לתנאי השטח לרבות פתרונות המתאימים לאיטום גגות מרוצפים, ועם המידע ביד (וגם הצעות מחיר מדויקות) יהיה לכם פשוט ונוח לבחור את הפתרון שיספק את המענה הטוב ביותר, במחיר הטוב ביותר ובתנאים הטובים ביותר.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש