שיווק העסק באילת איך עושים את זה נכון ?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 11/4/2018 08:47 ● ערב ערב 2857
קיימות דרכים שונות ויעילות לקדם את העסק שלנו, והשימוש בהן ידחוף את עסק קדימה וימשוך לקוחות רבים שיביעו עניין במוצרים שלכם. בעבר נקטו המפרסמים בשיטות שונות שתרמו בדרך זו או אחרת להפצת העסק ופרסומו. אחד הכשלים בשיטות הישנות היה חוסר הידיעה עד כמה תרמה השיטה להעלאת המכירות.
 שיווק העסק באילת איך עושים את זה נכון ?

 

הסוד הוא בפלאיירים

 

 חלוקת פלאיירים באילת, למשל, עשויה לסייע כאשר מדובר על עסק מקומי שכונתי. הפלאייר המושקע והצבעוני מתאים לפרסום מידע באופן מידי ואנשים מבוגרים יתחברו אליו יותר מאשר לפרסומת באינטרנט. עם זאת, לפלאייר המודפס יש גם חסרונות. במסגרת חלוקת פלאיירים אין כל דרך לדעת האם תנועת הלקוחות היא כתוצאה מחלוקת פלאיירים או שמא מקריות גרידא. מאז הופעתה, רשת האינטרנט שינתה את כללי המשחק וכיום ניתן לשווק ולפרסם כל עסק בצורה קלה ומשתלמת ולהגיע באמצעותה לכלל הצרכנים ללא הבדל מיקום גיאוגרפי, גיל, מגדר וכל דבר אחר.

 

שלב ראשון – בניית אתר אינטרנט

 

כיום קיימים ברשת האינטרנט מיליוני אתרים שכל אחד מהם מציע מוצר, רעיון או שירות כל שהוא. התחרות היא גדולה מאוד וכל אחד היה רוצה להיות זה שמביא אליו את הלקוחות. בניית אתר היא ללא ספק דבר בלתי נמנע, שכן ישנם עסקים רבים אשר מציעים את אותם המוצרים וקיים צורך בבידול ביניהם. בניית אתרים באילת כרוכה באלמנטים רבים שתלויים בסוג המוצר שלכם, התפיסה השיווקית, קהל היעד הספציפי ועוד שיקולים שונים.

 

להבין בבניית אתרים

 

בונה אתר אינטרנט צריך לשלוט בתחומים רבים, וככל שהוא מנוסה יותר כך יעלה הסיכוי שהאתר שלכם יהיה מוצלח יותר וימשוך יותר לקוחות פוטנציאליים:

  • השלב הראשון טרם מתחילים לעבוד על הקמת האתר שלכם הוא הגדרת המטרה של האתר. חשוב מאוד להיות מדויקים ולהגדיר את המטרה הנכונה ועל בסיס זה ניתן להתחיל לעבוד. הגדרת מטרה תסייע לכם להשקיע את המאמץ בנתיב הנכון ותמנע בזבוז משאבים.
  • הגדרה של יעדים היא חשובה מאוד. את היעדים מגדירים על פי זמן מוקצב והם באים לידי ביטוי בכמות הלידים, אחוזי מכירות ועוד.
  • על מנת שהיעד יהיה מובן מומלץ להשתמש במונחים כספיים שונים ולא לנקוב במונחים כמו רמת השירות למשל.
  • שלב חשוב נוסף הוא עריכה של מחקר שוק קצר אשר יסייע בהמשך תהליך בניית האתר. השאלות שצריכות להישאל הן: מי הוא קהל היעד, מה גילו, היכן הוא נמצא, מה היקף השוק למוצר, מה הם היתרונות שלכם ועוד. לשם כך עליכם לאסוף את המידע הקיים ולחפש אתרים דומים על מנת ללמוד מהם.
  • ניתן גם ליצור קשר עם אתרים דומים למטרת שיתוף פעולה.

 

מה החשיבות של השם לאתר.

 

קידום אתרים אורגני וממומן באילת עדיף להפקיד בידיהם של בעלי מקצוע בתחום, חברות מקצועיות או אנשים פרטיים אשר מצוידים בכל הידע והניסיון הדרוש. בחירת שם לאתר האינטרנט שלכם היא חשובה וכדאי להשקיע זמן בנושא זה. היות שהתחרות היא גדולה מאוד שמות רבים יהיו תפוסים מראש ולא תמיד יהיה קל להגיע לשם שרציתם. למרות זאת, ישנן שיטות שונות להביא למצב שבו השם של האתר יתאים למוצר או לרעיות שלכם.

אם מדובר על חברה קיימת, נסו לבדוק את שם החברה פנוי. אם תגלו שהשם כבר תפוס על ידי אתר אחר ניתן להוסיף תוספת של כמה אותיות שתהפוך אותו לחוקי למהדרין. אתרים בעברית עדיף שיופיעו גם בשם בשפה העברית. קניית דומיין היא הכרחית אך לעיתים ניתן לקבלו בחינם. חברת האחסון של האתר העתידי מעניקה לעיתים דומיין בחינם ובכך חוסכת לכם כמה שקלים.

פלטפורמות נוספות בשימוש האתר

ישנן שיטות שונות אשר עשויות לסייע לכם להגיע לידיעת הציבור. תמונה שווה אלף מילים ועל כן כדאי מאוד להשקיע בפלטפורמות שונות אשר יודעות כיצד להמחיש את המוצר או הרעיון שלכם באמצעות תמונה. רשת האינסטגרם הינה אחת הרשתות המוכרות ביותר בעולם ודרכה ניתן להגיע לקהל גדול מאוד של עוקבים וצרכנים פוטנציאליים. האתר שלכם יכול לשמש בתור צינור אשר יוביל את הגולשים לביקור בדף האינסטגרם על מנת להתרשם ולהחליט מה הם מעוניינים לרכוש. ניהול עמודי פייסבוק ואינסטגרם עדיף שיעשה על ידי אנשים מקצועיים. היתרון העיקרי בהאצלת סמכות הניהול הוא שכעת תוכלו להתעסק בדברים החשובים לכם, ניהול העסק, טיפול בדברים השוטפים וכל זאת בזמן שמישהו מנהל למענכם את האתר ואת הדפים השונים.

פייסבוק הינה הרשת החברתית הידועה והמוכרת ביותר כיום ואין כמעט אדם ברחבי העולם שלא מחובר לרשת זו. הפופולאריות של הרשת עומדת על כנה כבר שנים רבות והיא רק מתחדשת ומתעצמת מיום ליום. אפשרויות הפרסום ברשת זו הן עצומות ומותאמות באופן מושלם לכל סוג של עסק, מוצר או רעיון. ניתן להקים דף עסקי ולנהל בו קמפיינים אורגניים או ממומנים לטווחי זמן שונים ובסכומים לא גבוהים.

 

פיסבוק ואינסטגרם – יתרונות

 

היתרונות בפרסום ברשת החברתית הם רבים:

  • היכולת לשלוט בקהל היעד המדויק ביותר.
  • האפשרות לפרסם בכל שעה או להפסיק קמפיין בכל עת.
  • השימוש בתמונות וסרטונים ממחישים באופן היעיל ביותר על מה מדובר. כל שכן כאשר מדובר על מוצר שקשה מאוד להסביר מה הוא עושה במילים.
  • הקלות שבה ניתן להגיע מהאתר אל כל דף אחר היא מדהימה וגולשים רבים יעריכו אתר פרקטי שקל להתנהל בו.

ניהול כלל מערך השיווק של העסק – טריפאדוויזר , גוגל מפות לעסק, פרסום באיזי, כל אלה הן דרכים שונות על מנת להגיע לאותו היעד. הפרסום צריך להיות חכם, ואין די בהשקעת כספים רבים אלא דרוש מוח שיווקי ופרסומי שיעמוד מאחורי כל זה. צרכנים מעריכים עסקים אשר משקיעים בהם. מערכות הניווט המתקדמות של היום מאפשרות לכם להוליך את הצרכן עד לפתח החנות או העסק שלכם. כל מה שנחוץ הוא יצירת קשר עם משרד או חברת פרסום אשר עוסקת בתחום ולהיעזר בה.

קידום של האתר בגוגל הוא ללא ספק מטרה מאתגרת שרבים נוהים בעקבותיה. עובדה זו מחייבת אותנו להיות מקוריים, אמיצים וחדורי מוטיבציה. אמנם ניתן לבצע פרסום אורגני שיגיע לאנשים ויביא לעליה במכירות, אך אם ברצונכם להגיע לעמודי התוצאות הראשונים כדאי מאוד לחשוב על פרסום ממומן. לאחר שיש ברשותכם אתר אשר מביא תוכן איכותי ומכיל את מילות המפתח המתאימות, קיים מבנה נכון שמציע קישורים שגוגל מסוגל לזהות ולהכיר ושדפי האתר מדגישים את מילות הפתח הנבחרות ניתן להתקדם הלאה.

פרסום ברשת – עסק גלובלי

היות שמדובר על רשת כלל עולמית אז מובן מאליו שגם אנשים אשר נמצאים במרחק גיאוגרפי רב יגיעו לאתר שלכם. על כן מומלץ שהאתר יכיל תוכן בשפות נוספות. אמנם לא בכל מקרה זה נחוץ, וישנם מוצרים שמתאימים רק לשוק הישראלי. אך עצם קיומה של שפה נוספת באתר שלכם תפתח אתכם לקהל רב נוסף שיהפוך לנאמן ויצמיח אתכם.

חשוב להיות בקשר עם קהל הלקוחות שלכם, להזכיר להם שאתם כאן בשבילם ולצ'פר אותם מידי פעם כדי שירגישו שיש מישהו שחושב עליהם. בהקמת אתר חדש כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום, לשאול שאלות רלוונטיות והעיקר לעשות כל הניתן כדי שהאתר שלכם יהיה הכי מוצלח ומקורי.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש