איך מתאימים את האיפור לגוון הפנים?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/3/2018 14:42 ● ערב ערב 2855
צבע העור וגוון הפנים משפיעים על סגנון האיפור הנבחר ועל מידת ההתאמה שלו לגוף. במאמר הבא נציג את השיקולים המרכזיים להתאמת צבע איפור ונבין מה ההבדל בין גווני עור שונים
איך מתאימים את האיפור לגוון הפנים?

אין סגנון איפור אחד שמתאים לכולן ויש שורה ארוכה של פרמטרים שמשפיעים על התוצאה הסופית. בין היתר, בבחירת מוצרי טיפוח ואיפור צריך להביא בחשבון את גוון העור, צבע העיניים, האופי האישי ועוד. עם זאת, החלק של התאמת האיפור לגוון הפנים הוא המסובך ביותר ואליו צריך להתייחס במלוא הרצינות.

 

כך תדעי איזה גוון עור יש לך

 

התאמה של איפור לגוון הפנים היא משימה מורכבת בגלל שלא תמיד ברור לנו באיזה גוון בדיוק מדובר. קיימות שיטות שונות לאיתור גוון העור, מה גם שיש נשים שאצלן קיים הבדל בין צבע הגוף לגוון הדומיננטי בפנים. הדרך הקלאסית היא לזהות ולאתר את גוון העור לאורך קו הלסת ולאחר מכן להבחין בין גוון בהיר, בהיר זית, צבע עור בינוני או צבע עור חום כהה.

נשים שהעור שלהן נראה חיוור בעל גוון לבן ברובו הן ככל הנראה בעלות עור בהיר. לעומת זאת, נשים בגילאים שונים עם עור שנראה חיוור במקצת ועם נטייה לצהבהבות עונות על הגדרה של צבע עור בהיר-זית. מנגד, נשים עם עור חום-בהיר הן בעלות גוון חום בינוני גם בפנים ונשים עם עור חום כהה ושזוף בקו הלסת יצטרכו למצוא איפור שמתאים לגוון עור כהה – או "חום עמוק" בהגדרה המקצועית.

כמו כן, צבע העור יכול להשתנות לאורך זמן ולפי עונות השנה. הטיפ בהקשר הזה הוא לבדוק גם את צבע הנימים, כי הם לעולם לא ישתנו. ההבדל הוא בין שלושה סוגים של צבעי עור לנימים ובהם צבע חם, קריר ונייטרלי.

 

כל גוון והאיפור שלו

 

את האמור לעיל ואת הבדיקה של גוון העור וצבע הנימים ניתן לבצע לעיתים רחוקות או במידת הצורך. בדיקה של צבע הנימים היא כאמור חד פעמית, בעוד את הבדיקה של גוון העור רצוי לערוך לפני אירועים חשובים או לאחר חילופי עונות. בתוך כך, תמיד אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי בחירת מוצרי איפור ולבדוק איזה מהם נותן את המענה המקיף והמחמיא ביותר.

נשים בעלות צבע עור בהיר יעדיפו להשתמש באיפור בגווני שנהב, בעוד בעלות עור קריר וכהה ימצאו את מה שהן מחפשות עם איפור בצבעי בז' וחום. במידה ורוצים ללכת על בטוח, אפשר לבחור צבעי יסוד שהם לרוב כהים יותר ולכן מתאימים לרוב גווני העור. חשוב גם לזכור שעם הזמן קל יותר לאמץ טכניקות איפור ולמצוא את הגוונים המחמיאים. מאותו רגע, כל שנותר הוא להתאים את הצבעים לסגנון הכללי ולטעם האישי, לטרנדים וכמובן גם לפריטי הלבוש והתסרוקת.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש