5 דברים שכל אמא טרייה צריכה לדעת

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/3/2018 14:38 ● ערב ערב 2855
כל אמא טרייה צריכה לדעת שהשנה הראשונה היא הקשה ביותר, שרק היא יודעת מה טוב לתינוק ושלוקח זמן לחזור לשגרה. אבל איך עושים את כל זה ומה הדגשים החשובים לשמירה על מסגרת התקציב? הנה הפרטים המלאים
5 דברים שכל אמא טרייה צריכה לדעת

לפי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בעשור האחרון הייתה עלייה כמעט רציפה במספר לידות החי שהתרחשו בכל שנה בישראל. אם למשל בשנת 2000 נולדו כ-136 אלף תינוקות, בשנת 2009 כבר הגענו ל-161 אלף ובמהלך שנת 2017 נרשמו כ-180 אלף תינוקות. אם זוכרים שמאחורי כל תינוק חייכן עומדת אמא נרגשת ואבא לחוץ, מבינים את גודל ועוצמת ההשפעה על האוכלוסייה הכללית.

אבל מה אמא טרייה צריכה לדעת עכשיו שיכול לעזור לה בהמשך? הנה 5 דברים בסיסיים:

 

1. השנה הראשונה היא הקשה ביותר

 

כל אמא שמגדלת תינוק בפעם הראשונה בחיים שלה עשויה לחוות משבר. זה טבעי, מתבקש והגיוני, למרות שמבחינה חברתית נהוג להסתיר את זה. האמת היא שהשנה הראשונה היא הקשה ביותר ולאחר מכן יש גרף קיצוני של שיפור. למרות שזה גם נעשה מורכב ומאתגר מהרבה בחינות אחרות, אין מקום להשוואה וכדאי לכל אמא לזכור זאת גם בשעות הקטנות של הלילה ואחרי ימים ארוכים של חוסר שינה ותשישות.

 

2. אין ספר הוראות

 

עוד משהו שכל אמא צריכה לדעת הוא שאין ספר הוראות אחד שמתאים לכולן. מה שעבד לאימא שלך עלול לגרום לך תסכול ועוגמת נפש, וגם מה שהחברות שלך עושות בין ארבע הקירות של ביתן לא תמיד יבטיח למשפחה שלך שגשוג וביטחון. אמא טרייה יכולה וצריכה לעשות רק מה שטוב לה ולתינוק, לפי ראות עיניה ועל פי תפיסת עולמה.

 

3. לא חייבים להניק

 

יש כיום מגוון רחב של פתרונות עבור נשים שחוות קשיים בהנקה. גם זו תופעה רחבה מכפי שנהוג לחשוב, בין היתר בגלל נטייה חברתית להלחיץ אימהות טריות וחסרות ניסיון. הפתרון לזה הוא כמו תמיד לנשום עמוק, להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהציב את טובתך לפני כל דבר אחר. כל עוד לא תרגישי בטוחה – אין שום סיבה שתכריחי את עצמך להניק.

 

4. אפשר לחסוך בהוצאות

 

הרבה אימהות מנוסות מוכנות להישבע שהדבר הכי חשוב שהן היו צריכות לדעת הוא שלא באמת חייבים לקנות את כל מה שיש בחנות התינוקות בשביל לגדל ילדים. חוץ מזה, אפשר להתחיל עם רכישות בסיסיות של חיתולים ומגבונים ועם הזמן להגדיל את היצע האפשרויות לפי מסגרת התקציב.

 

5. לוקח זמן לחזור לשגרה

 

חופשת לידה של 3 חודשים לא תמיד תספיק לך כדי להתאושש. קחי את הזמן, התרגלי לשגרה החדשה ואל תתביישי לבקש עזרה. יעברו עוד כמה חודשים עד שהשגרה תתייצב ורק אז תתחילי לקלוט את גודל המאורע.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש