הוצאת ויזה לארה''ב – האם לעשות את זה לבד או דרך סוכן?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/3/2018 14:32 ● ערב ערב 2855
כל ישראלי שמתכוון לנסוע לארצות הברית בפעם הראשונה, חייב להוציא ויזה בשגרירות האמריקאית, אחרת הוא לא יוכל להיכנס אל גבולות המדינה. על פי רוב, ללא ויזה הוא לא יוכל לעלות אפילו אל המטוס שיגיע לארצות הברית. אפילו אם מדובר בטיסת המשך ממדינה למדינה, ייתכן מאוד שלא יתנו לו לעלות למטוס ללא ויזה.
הוצאת ויזה לארה''ב – האם לעשות את זה לבד או דרך סוכן?

הוצאת ויזה לארה"ב זה תהליך מסובך יותר מאשר במקרים של מדינות אחרות, זאת מאחר והתהליך שהשגרירות האמריקאית בתל אביב מתבצע באופן אחר לגמרי מאשר הוא נערך בשגרירויות של מדינות אחרות.

בדרך כלל, במרבית המדינות, התהליך של הוצאת ויזה מתבצע באופן הבא, יוצרים קשר עם השגרירות המקומית, קובעים מועד לפגישה, מגיעים ומגישים את המסמכים, ואז מקבלים ויזה. יש מדינות שגם תהליך זה נחסך, מאחר ואפשר לקבל ויזה בכניסה אל המדינה בשדה התעופה או שאפילו לא צריך ויזה.

לעומת זאת, הוצאת ויזה לארה"ב עבור ישראלים, מתבצע באופן הבא. אנחנו צריכים למלא טפסים באינטרנט, לשלם אגרה, לקבוע מועד לפגישה, יש הוראות ברורות מה עלינו להביא לפגישה בשגרירות וכיצד עלינו לבוא (למשל, אסור להיכנס לשגרירות עם תיק), היום הפגישה מביאים את כל המסמכים, משאירים את הדרכון ומקבלים אותה בחזרה עם הויזה. יש לציין שבשביל לקבל ויזה לארה"ב, חייבים בין היתר להציג תאריך למועד הנסיעה, תלושי שכר, מיקום בו אנחנו ללון בארצות הברית ופרטים נוספים שיוכיחו שאנחנו מגיעים לחופשה ואנחנו מתכוונים לחזור ארצה.

 

האם אפשר לחסוך את כל התהליך?

 

ברמת העיקרון, חלק מהתהליך אפשר לחסוך וזה באמצעות הוצאת ויזה לארה"ב דרך סוכנים או חברות שמתמחות בכך. זה לא חוסך מאיתנו את כל התהליך, מאחר ואת הפגישה בשגרירות אנחנו נצטרך בכל מקרה לבצע בעצמנו, אך זה כן חוסך את כל התהליך המקדים.

לא מעט אנשים בוחרים להשתמש בשירות זה מכמה סיבות, ראשית, זה הרבה יותר פשוט ונוח, שנית, זה חוסך להם לא מעט זמן, שלישית, יש לא מעט אנשים שמתקשים לעבוד עם האתר של השגרירות האמריקאית ולכן הם מעדיפים להשקיע מעט כסף ולא לבצע את התהליך בצורה שגויה. מן הסתם, אם הם יבצעו אותו כך הם לא יקבלו את הוויזה.

תהליך הוצאת ויזה דרך סוכן או חברה שמתמחה, מומלץ לקהלים שונים, בוודאי למי שאיננו יודע או אוהב לעבוד עם האינטרנט בכוחות עצמו, מי שאיננו מבין טוב אנגלית ומעדיף שגורם מוסמך יעזור לו בביצוע התהליך. כמו כן זה יכול להתאים למי שאין לו הרבה זמן ורוצה לסיים את התהליך מהר.

כאמור, החלק השני של הוצאת ויזה לארה"ב, החלק בו אנחנו נידרש להגיע אל השגרירות, אותו נצטרך לבצע בעצמנו, מה שכן אנחנו נקבל הדרכה מלאה, מה עלינו לעשות וכיצד עלינו לענות על כל השאלות שם


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש