חשיבות המיתוג לשגשוג העסקי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 11/3/2018 11:12 ● ערב ערב 2853
למיתוג עסקי יש חשיבות רבה בעולם העסקים. המיתוג יוצר במידה רבה זהות עסקית ובולטות. כבר מזמן חלפו הימים שבהם ניתן היה לטעון ברצינות שרק עסקים מהשורה הראשונה יכולים להרשות לעצמם להשקיע בכך. למעשה, כיום, מי שלא ישקיע בכך עשוי להיקלע לצרות צרורות. רק לאחרונה פורסמו הנתונים הסטטיסטיים אודות מספר העסקים שנסגרו בשנה החופת. מסתבר כי במהלך 2017 נסגרו למעלה מ-43,000 עסקים. זהו מספר עצום לכל הדעות, ככל הנראה המספר הגדול ביותר אי פעם. הוא מקזז בכ-90 אחוזים את מספר העסקים שנפתחו באותה התקופה. השקעה בשיווק ובפרט במיתוג בר קיימא מקדמים את יכולתו של העסק להתמודד עם איומים ולהצליח גם בשוק מאוד תחרותי.
חשיבות המיתוג לשגשוג העסקי

 

מיתוג – גם בפרטים הקטנים

 

על מנת לייצר מיתוג, כזה שימשוך את העין לעסק וייתן לו נקודת פתיחה משופרת על פני המתחרים צריכים להשקיע. בעסקים, אין ארוחות חינם וכדי להשיג תוצאות צריך להוציא כסף. אבל אפשר בהחלט להצליח גם בהשקעה נמוכה יחסית. במידה רבה, מיתוג עסקי הוא תהליך מתמשך שנבנה כאשר מעצבים חותמות אישיות, כאשר מעצבים לוגו מרשים, כאשר בוחרים סיסמה יעילה לקידום המכירות. אמנם לא כל חברה שייכת לליגה של אוסם, שטראוס או קוקה קולה, ויכולה לשפוך מיליונים על מיתוג במסע פרסום עתיר תקציב אבל השקעה ממוקדמת, סכום סביר - את זה כל עסק יכול לעשות. בפרט, כאשר מי שלא ישקיע בכך ירגיש את התוצאות מהר מאוד ועשוי להצטרף לסטטיסטיקה של העסקים הנכשלים, שמהר מאוד נסגרים.

 

לעורר יצירת רגש וקרבה

 

כאשר משקיעים במיתוג, מזמינים חותמות לעסק, משקיעים בשילוט מרהיב, יוצרים לעסק קוד אתי או קוד המעודד את העובדים להשקיע במתן שירות, יוצרים בכך עסק מתקדם, הראוי לימינו. בנוסף, השקעה במיתוג מיועדת לעורר הרגשה של אמון וקרבה בקרב לקוחות. מיתוג עוזר לקרב לקוחות חדשים ולמנוע עזיבת לקוחות קיימים. המיתוג מעניק לעסק זהות שהופכת אותו לגדול יותר מסך חלקיו. כאשר הציבור לומד בתהליך המיתוג כי יש משקאות שנותנים טעם לחיים או שמותגי ספורט מביאים עימם אנרגיה טובה, המוצרים והחברות הללו מקבלים ערך גבוה יותר. המותג מקבל תוך כדי כך אישיות משל עצמו.

 

מותג ניתן לתמחר ביותר

 

כאשר לקוח תופס עסק מסוים או מוצר מסוים כבעלי ערך גבוה יותר, הוא לא ימהר לפנות לאחרים. בנוסף, מותג זה לא רק הוצאות אלא גם הכנסות נוספות. מחקרים מראים כי אחוז גדול מאוד מקרב הצרכנים תופסים את המותגים כספקי ערך והם מוכנים לשלם בהתאם. הדבר נכון גם לגבי מוצרים דומים ביותר ואפילו זהים. כמובן, שעל מנת שניתן יהיה לתמחר שירות או מוצר בסכום גבוה יותר מהממוצע צריכים לוודא כי המותג חזק מספיק. מיתוג באמצעות חותמות, לוגואים, שלטים, עריכת קוד אתי או אספקת מדים לעובדים הוא לא רק עניין טכני. חשוב שהעסק יגלם את הרעיון של המותג באופן כן ואמיתי.

 

גם מותגים לא קופאים על השמרים

 

מותג הינו בעל משמעות דינאמית, חיה ונושמת. לכן, מי שחושב כי השקעה חד פעמית במיתוג מספיקה טועה טעות מרה. מעת לעת, חשוב לרענן את המותג, לחזק אותו, להתאים אותו לרוח חדשה המנשבת בשוק. תמיד צריך להיות ערים למהלכים שמבצעים המתחרים ולמוצרים חדשים שיש בשוק. בצורה כזאת ניתן להישאר רלוונטיים בכל זמן.

מכל הדברים הללו עולה מסקנה חשובה – יש תמיד להקצות סך מסוים מתוך ההכנסות לצרכי מיתוג. זה לא חייב להיות סכום אדיר ממדים אבל זה חייב להיות סכום שינוצל היטב, לצד תקציב המופנה לפרסום ולשווק.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש