יהדות - פרשת ויקהל - פיקודי - שבת פרה

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 7/3/2018 14:22 ● מה נשמע 538
שלמה ארצי וישי ריבו אומרים בשיר "והאמת שאין אמת אחת". ואני אומר- זה לא נכון. אין דבר כזה אמת יש רק אחת. לא יתכן שיש יותר מאמת אחת. משפט כמו: "כל אחד והאמת שלו", זהו הבל מוחלט. וכשיש רק אמת אחת, אז בהכרח כל היתר זה שקר
יהדות - פרשת ויקהל - פיקודי - שבת פרה

 

פרשת ויקהל - פיקודי - שבת פרה


שלמה ארצי וישי ריבו אומרים בשיר "והאמת שאין אמת אחת". ואני אומר- זה לא נכון. אין דבר כזה אמת יש רק אחת. לא יתכן שיש יותר מאמת אחת. משפט כמו: "כל אחד והאמת שלו", זהו הבל מוחלט. וכשיש רק אמת אחת, אז בהכרח כל היתר זה שקר. האמת היא, שאם נתניהו היה מושחת כל כך כפי שמציגים לנו אותו בעשרים השנים האחרונות, מושחת ברמות על, שמוכן לתת במתנה מיליארד שקל מקופת המדינה בשביל שמישהו יכתוב שורה ב'וואלה' על פתיחת גן ילדים ששרה אשתו השתתפה בו, והיה מוכן למכור את ביטחון המדינה בקניית צוללות מהגרמנים עבור טובות הנאה למקורבים אליו, אז מדוע שלא נזרום עם זה הלאה. הרי אם כל מה שמעניין אותו זה כותרות מוצלחת, הוא יודע בוודאי יותר טוב מכולנו שהדרך היעילה ביותר לקבל אתרוג מהתקשורת הישראלית זה "לגלות מנהיגות" ולפרק כמה התנחלויות כדי להשיג שלום אמיתי ובר קיימא לאלף שנים עם הערבים. אם כל מה שמעניין את נתניהו זה לשתות שמפניה וורודה ולעשן סיגרים בחינם, אני מניח שהוא יכול היה לקבל הרבה מאוד מהם אם היה מתפטר והולך להיות מנכ"ל של אחת החברות הגדולות בעולם, או מרצה מבוקש שמקבל 200 אלף דולר עבור הרצאה של שעה. אבל כמובן שהתקשורת הישראלית "שהאמת" היא נר לרגליה , תעשה הכל על מנת להשחיר את פניו של נתניהו השכם והערב, עד כדי הפיכתו למפלצת דמונית הכי מסוכנת בעולם. וכאשר כל החברים הקרובים אליו ביותר מוכרים אותו תמורת נזיד עדשים, אפשר בהחלט לקרוא עליו את הפסוק ממגילת איכה "כל רעיה בגדו בה היו לאוייבים".  ועם חברים כאלה מי צריך אוייבים ? 
והאמת שיש רק אמת אחת ותורתנו הקדושה היא היא תורת האמת ואין בילתה. השבת נקרא בתורה 2 פרשות מחוברות ויקהל ופיקודי אשר מסיימות את חומש שמות ואת בניית המשכן. גם בפרשה הקודמת " כי תשא " וגם בפרשיות שלנו מוזכרת דמותו של בצלאל בן אורי בן חור משבט יהודה אשר היה ממונה על בניית המשכן וכליו , אך בכל אחת מהפרשות יש התייחסות אחרת לבצלאל. בהתחלה ה' אומר למשה : "ראה קראתי בשם בצלאל " – לבנות את המשכן , ואחר כך משה אומר לעם ישראל : " ראו קרא ה' בשם בצלאל " ועם סיום בניית המשכן נאמר שבצלאל עשה את כל מה שה' ציווה. מכפילות הקריאה , שה' פונה למשה , ומשה פונה לישראל , למדו חז"ל ( במסכת ברכות דף נה ) על דמותו של המנהיג ואופן מינויו . וכך אומרת הגמרא :  " אמר רבי יצחק , אין מעמידין פרנס על הציבור אלא א"כ נמלכין בציבור. אמר לו הקב"ה למשה : משה , הגון עליך בצלאל ? אמר לו , רבנו של עולם אם לפניך הגון לפני לא כל שכן ? אמר לו ה' אף על פי כן , לך אמור להם לישראל. הלך ואמר להם לישראל : הגון עליכם בצלאל ? אמרו לו : משה רבינו , אם לפני הקב"ה ולפניך הגון לפנינו לא כל שכן !?!  והסביר ברב קוק זצ"ל שיש שלוש תכונות יסוד שחייבות להיות במנהיג לפי הסדר הבא : א. תכונה פנימית של טהרת הלב – ואת זה רק הקב"ה יודע , ולכן הוא אמר למשה בחרתי בבצלאל.  ב. כשרון מנהיגותי וחכמה עמוקה – את זה משה יכול לבדוק .  ג. צורה חיצונית מושכת , איש תואר ובעל קומה, שניחן בכישרון דיבור ובמידה גדולה של כריזמה – את זה העם צריכים לבחור.  שלושת התכונות הללו היו בבצלאל. לנתניהו יש לפחות 2 מתוך ה3 הנדרשות , מכירים מישהו עם כל שלושת התכונות ? 


חדשות אילת