יהדות - פרשת 'כי תשא'

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 28/2/2018 10:40 ● מה נשמע 537
לפני המון שנים הייתי בקורס נהיגה מונעת. רוב האנשים שהשתתפו בקורס קיטרו על הנקודות שקיבלו "סתם על כלום", "תפס אותי השוטר על - מהירות מופרזת / נהיגה בשוליים / אי שמירת מרחק".... השלם את החסר... המדריך המנוסה של הקורס הפסיק לכולם את הקיטורים כשהסביר בחכמה רבה - כולכם עוברים כל יום על חוקי התנועה. אתם כאן בגלל שתפסו אתכם. לא מדובר במעידה חד פעמית, ככה אתם רגילים לנהוג ולכן נתפסתם. צודק המדריך הזה, זאת הנורמה של העבריינות בכבישים
יהדות - פרשת 'כי תשא'

 

פרשת 'כי תשא'


לפני המון שנים הייתי בקורס נהיגה מונעת. רוב האנשים שהשתתפו בקורס קיטרו על הנקודות שקיבלו "סתם על כלום", "תפס אותי השוטר על - מהירות מופרזת / נהיגה בשוליים / אי שמירת מרחק".... השלם את החסר... המדריך המנוסה של הקורס הפסיק לכולם את הקיטורים כשהסביר בחכמה רבה - כולכם עוברים כל יום על חוקי התנועה. אתם כאן בגלל שתפסו אתכם. לא מדובר במעידה חד פעמית, ככה אתם רגילים לנהוג ולכן נתפסתם. צודק המדריך הזה, זאת הנורמה של העבריינות בכבישים. 


נזכרתי בדברי המדריך השבוע כאשר נחשפה ההתכתבות הנלוזה והעבריינית של השופטת עם החוקר התובע של הרשות לניירות ערך. לאורך חיי הבוגרים הספקתי ללמוד אי אלו דברים ולגבש לי דעה מוצקה על חיינו בארץ ישראל. הדעה שלי בכל הסיפור המכוער הזה היא שההתנהגות של השופטת היא הנורמה ביחסים שבין המשטרה והפרקליטות לשופטים, רק שהפעם, לחוסר מזלה של השופטת - היא נתפסה. לא מדובר במעידה חד פעמית מדובר ב-נ-ו-ר-מ-ה !!!
כס השיפוט גורם לאנשים בלי יראת שמיים לחוש את עצמם כאילו הם אלוקים. הרי הם חורצים לבני אדם את החיים לשבט או לחסד. ברצונם יהרסו חייך, וברצונם תזוכה כשלג לבן. מי לנו עליון כמו מני מזוז אשר פתח ה' השבוע את פי האתון וברוב מוסריותו הטיף לעם היושב בציון על ההתנהגות המצופה מהמנהיגים שלו. זה הוא אותו מני מזוז אשר ברוב מוסריותו סגר לאריאל שרון את תיק החשדות לקבלת שוחד מהקבלן דודי אפל בפרשה המכונה בשם "האי היווני".  אני הייתי מוכן לזרום עם ההחלטה הזאת של מני מזוז בהיותו היועמ"ש באותה התקופה, אלמלא דודי אפל הורשע במתן שוחד ונידון ל- 3 וחצי שנות מאסר ואילו לאריאל שרון אשר קיבל את השוחד מדודי אפל נסגר התיק מחוסר ראיות או מחוסר תאים במוח של היועמ"ש. מני מזוז לפני שאתה מטיף מוסר לאנשים - טול קורה מבין עינייך.
השבת נקרא בפרשת 'כי תשא' על חטא העגל. 40 יום בלבד לאחר המעמד הנשגב של מתן תורה, בני ישראל יורדים לתחתית של התהום ועובדים עבודה זרה. איזו בושה. רק מספר ימים קודם לכן שמענו מהקב"ה את הציווי לא לעשות פסל או מסכה לשם עבודה זרה,  ובוודאי שאסור לנו להשתחוות ולעבוד את אותם פסלים, ולמרות הכל העם חטאו. בנו עגל מזהב והשתחוו לו. כאשר יורד משה רבנו מהר סיני הוא מחליט מיד להעניש את החוטאים. קריאתו המהדהדת "מי לה' אלי", קיבצה מסביבו את כל שבט לוי. משה מצווה את הצדיקים שלא חטאו בחטא העגל לעבור בכל מחנה ישראל לתפוס את כל החוטאים ואז להעמיד בית דין של 3 שופטים לכל חוטא וחוטא ובמידה והחשוד נמצא אשם הם חייבים לדון אותו למוות, ללא משוא פנים. על מנת לתת תוקף, חיזוק ואומץ לאותם הדיינים אומר להם משה שלא יישאו פנים לאף אחד, אפילו אם מדובר באבא או באח - כולם שווים בפני החוק ומי שחטא צריך להיענש. החשש הגדול משפיטה והענשה של כל כך הרבה אנשים היא שהשופט יהיה קהה חושים ולמעשה השופטים יהפכו לרוצחים. לכן מבטיח משה רבנו לכל השופטים - ה' יביא עליכם ברכה אם תשפטו בצדק, ה' ייתן לכם רחמים. רק אדם אשר שופט אנשים מתוך יראת שמיים אמיתית יכול לשפוט בצדק. רק אדם שהוא ירא שמיים אמיתי יפחד מאוד לא לעוות את הדין לא לענות את הדין ובוודאי שלא לחבל בדין. אחד מהיסודות היותר חשובים בעולם הוא עשיית דין צדק וכפי שלימדונו חז"ל בפרקי אבות: " על שלושה דברים העולם עומד על הדין ועל האמת ועל השלום", כי שלום ייתכן ויהיה בעולם רק כאשר הדין יהיה דין של אמת. ואם תרצו אז אין זו אגדה.  


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש