שעון לדוד - כל מה שרציתם לדעת

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 29/12/2017 16:19 ● ערב ערב 2843
אחד מהמצאות החיוניות יותר בעידן המודרני הוא השעון לדוד חימום (בויילר). מתקן המקנה יתרונות רבים מנוחות עד חיסכון של חשמל ובכך גם של כסף.
שעון לדוד - כל מה שרציתם לדעת

צריך לשים דגש קודם כל שישנם שני סוגי דודים עיקריים, דוד שמש, כשמו כן הוא דוד הנשען על פעילות השמש ע״ קולטי שמש, נכון הארץ שלנו חמה וקולטת שמש באופן תדיר, אבל אל עדיין כמות המים החמים תהיה פחותה באופן יחסי מול דוד חשמלי, כלומר פחות מים חמים במקלחת.

דוד חשמלי לעומת זאת הוא דוד עם שעון שלעתים נקרא טיימר, אשר מכוון את כמות הזמן בו אנו הרוצים שהדוד יהיה דלוק.

 

שעון לדוד חשמל ואיך הוא עובד

 

איך עובד דוד חשמלי? בתוך הדוד, מיכל, ישנו גוף חימום, תרמוסטט וכאשר מדליקים את הדוד גוף החימום מתחיל לחמם את המים, המים מגיעים מצינורות ביתנו, אנו פותחים את הברז והמים עוברים דרך הדוד ומתחממים.

כדי לעבוד עם דוד חשמלי נצטרך להדליק אותו, הפעולה נעשית ע״י כפתור, או ע״י שעון לדוד חשמל, המכונה לעתים טיימר ולעתים שעון שבת לדוד. השעון מאפשר לנו לתזמן ולתקצב את משך הזמן שבו אנו רוצים שדוד יהיה דלוק, כלומר שפעולת החימום של התרמוסטט תעבוד עד אשר כיוונו לסיומה.

השעון בנוי מכמה חלקים, שאולי הכי חשוב הוא המתג, נצטרך להדליק אותו כדי שהשעון טיימר יעבוד. את השעון עצמו בנוי ממחוגים ומחץ קטן שמורה על השעה, נכוון את השעון ע״ הזזה של המעגל החיצוני ימינה.

מצד ימין ישנו מתג קטן המראה האם השעון דולק, כבוי או על טיימר.

הזיזים האדומים יכולים להיכנס פנימה ע״י לחיצה, ברגע שנלחץ אותם פנימה מול השעה, אז הדוד יפעל בשעה הספציפית. זיז אחד שווה רבע שעה.

 

יתרונות של שעון לדוד חשמל

 

אתם שומרים שבת, אז השעון הוא יתרון אדיר לכך, לא סתם נקרא השעון ״שעון שבת״. כוונו לכם את הטיימר לזמן הרצוי מבעוד מועד, כך שלא תצטרכו ללחות על כפתורים מיותרים בעת שבת ועדין לדעת שמחכים לכם מים חמים למקלחת.

חיסכון בחשמל, עקב כך ובהתאם לזאת שאת השעון מכוונים על זמנים מסוימים, כלומר הוא נדלק בזמן מסוים ונכבה בזמן מסוים שאתם הגדרתם, לא תצטרכו לדאוג לכל שהדוד נשאר דלוק, (וזה קורה הרבה). דוד חשמל אינו צריך שעות של עבודה, מספיק חצי שעה ויש לכם מים חמים.

חיסכון בכסף, המשוואה פשוטה, ברגע שאתם חוסכים בחשמל, אתם חוסכים בכסף, זאת ע״י שעון דוד כמובן.

בלאי הדוד, בכך שאנו מכוונים את הדוד ע״י טיימר, הוא עובד נקודתית ולא מאפשר לדוד לעבוד מעל היכולות שלו לכן, אם תקפידו להשתמש בשעון, הבלאי יהיה נמוך באופן יחסי.

השעון של הדוד החשמלי עובד על זמנים קבועים, כך שלא תצטרכו לתפוס את הראש במקרה ששכחתם להדליק את הדוד, הוא יודע את העבודה

היום בעולם שלנו הכל נעשה ע״י אפליקציות וע״י טלפונים חכמים, אז גם יש אפליקציית לדוד שאיתה אתם יכולים לכוון את הזמנים השונים להדלקת וחימום הבווילר.

ב"טופ דודים" יש עוד שירותים

מעבר לכך ניתן להזמין עוד מגוון שירותים באתר טופ דודים, החל מתיקון, התקנה או החלפה של דוודים חדשים ועד לתוספים לדוד כמו מאיץ חום חיצוני, סנן אבנית ופתרונות לכלל התקלות.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש