איזה מעבד מזון לקנות לבשלן המתחיל

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 20/12/2017 11:40 ● ערב ערב 2841
מעבד מזון איכותי ויעיל יכול לסייע לכל בשלן, החל מבשלנים מתחילים ועד לבשלנים מומחים בעלי ניסיון רב. מעבד המזון מספק תוצאות מדויקות ואחידות של פריסה חיתוך וקיצוץ מרכיבי אוכל שונים, יש אשר הוא מקציף ביצים, מכין מיצים מפירות וירקות, ובזכותו אף נחסכים זמן רב ועבודה מייגעת. כאשר בוחרים מעבד מזון לבשלן מתחיל, חשוב לתת את הדעת על מספר אלמנטים הנוגעים למעבד כפי שיבואר בהמשך, בנוסף לידיעת השימושים אשר עתידים להיעשות בו.
איזה מעבד מזון לקנות לבשלן המתחיל

 

בחירת מעבד מזון

 

על מנת שמעבד המזון יעבוד כהלכה, יעשה בו שימוש ולא יימצא שוכב בארון חסר מעש משך חודשים ארוכים, חשוב לבחון היטב את מעבד המזון טרם הרכישה. אמנם, לא תהיה באפשרותכם האפשרות לבדוק ולנסות את המעבד בחנות, אולם עדיין ניתן להרכיב ולפרק את חלקי המעבד ולהחליט האם המעבד נוח למשתמש. בעת רכישת מעבד מזון לבלשן המתחיל, כדאי לשים לב לפרטים הבאים:

 

  • גודל – אמנם, גודל המעבד לא צפוי להשפיע על תפקודו, אולם הוא כן מהווה גורם אינטגרלי בבישול. באופן לא מפתיע, ככל שהמעבד יותר גדול כך עולה יכולת הקיבולת האופציונלית שלו. מנגד, מעבד כזה תופס הרבה מקום ועלול אף לפגוע בחזות המטבח. לפיכך, אנשים רבים מעדיפים לרכוש מעבד מזון קטן.

 

  • משקל – ככלל אצבע, ככל שמעבד המזון גדול יותר כך הוא צפוי לעבוד טוב יותר. על אף שמשקל כבד עלול להקשות במעט על נשיאת המעבד והעברתו ממקום אחד למשנהו, במהלך העבודה הוא צפוי להיות יציב ותנודות פתאומיות לא עלולות להתרחש. נתוני משקל גבוהים חשובים במיוחד לבשלנים המעוניינים להשתמש במעבד לטובת עיבוד בצק ושאר תערובות סמיכות, משום שרמת התנגדותו של הבצק גורמת לתנודות אופציונליות. זאת ועוד, לא אחת מאפשרים למעבד לעבוד ללא השגחה, ולפיכך חשוב שהמעבד יהיה יציב ואיתן.

 

  • בורר מהירות -  על פי רוב, מעבדי המזון יציגו מספר מהירויות עבודה שונות, על מנת להתאים כל סוג מאכל רצוי לאופן הבישול המומלץ. רוב המעבדים יציעו לפחות שתי אפשרויות מהירות, אולם קיימים אף מעבדים בעלי עשר מהירויות שונות. על כל פנים, כדאי להסתפק בבחירת מעבד בעל שלוש מהירויות לכל הפחות. 

 

מעבד מזון משולב

 

שילוב בעת ובעונה אחת של מעבד מזון ובלנד הינו תופעה נפוצה, באמצעותו ניתן הן לרסק ירקות ופירות והן להכין משקאות. לעיתים מיקומו של הבלדנר יהיה היכן שהייתה אמורה לשבת הקערה הראשית, ופעמים שהוא יוצב לצד המעבד בתושבת פרטית, דבר אשר יקנה נוחות רבה בעת השימוש במעמד, הואיל והוא שומר על ממדים מצומצמים. ככלל, דגמי מעבד מזון משולבים יכללו לרוב מכלים עשויים פלסטיק, על אף שניתן לחזות גם במכלי זכוכית העדיפים על מקביליהם, הואיל והם אינם נשרטים, אינם סובלים מבלאי, ואף לא סופגים אי – אלו ריחות לוואי.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש