מוקירים את הפצועים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 13/12/2017 12:34 ● מה נשמע 526
עשרות מתושבי אילת, הנמנים על פצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, התכנסו ביום ראשון השבוע לטקס שיועד עבורם, כחלק מיום הוקרה לאומי שהוכרז על ידי ממשלת ישראל
מוקירים את הפצועים

הטקס נערך באשכול פיס, במעמד ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, חיים בר - יו"ר ארגון נכי צה"ל, סגן ראש העירייה ויו"ר ועדת ההנצחה העירונית, יהודה מורדי, יו"ר ארגון יד לבנים באילת - מיקי ירקוני,  יו"ר ארגון נכי צה"ל באילת - אתי קרן אלון, חברי מועצה, רבני העיר ועשרות בני נוער מתנועות ומסגרות הנוער בעיר. הטקס נפתח בריקוד של בנות מגמת המחול במתנ"ס 'קולייר' וקטעי שירה בביצוע 'מרכז ווליום'. את הטקס הנחה מנהל אגף הנוער ברשת המתנ"סים - יואב יצחק הלוי. במהלך הטקס שמעו הבאים את סיפור חייו של אלי אדרי, פצוע צה"ל, תושב העיר, שהתמודד עם הפציעה הקשה שלו דרך המשך שירות בצבא משך 24 שנים.
למעלה מ-100,000 אזרחים ישראלים נמנים על אוכלוסיית פצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה. ביניהם חיים בעיר אילת וביישובי הערבה 354 פצועי מלחמה ופעולות האיבה, אשר מתמודדים באופן יום יומי עם פציעתם ועם השתלבותם בחברה. טקס ההוקרה מתקיים זו השנה הרביעית בעידודן של ממשלת ישראל ועיריית אילת, המוקירות את תרומתם של הפצועים למען מדינת ישראל ומדגישה את מחויבותה של ממשלת ישראל ורשויותיה לאוכלוסייה זו ואת החיבור הנצחי בין פעילותם של פצועי המלחמות ופעולות האיבה לתקומתה של מדינת ישראל ולמאבק על קיומה. 
במהלך הטקס שהופק על ידי מזכירות העירייה ואגף האירועים, ציין ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי את הוקרתם והערכתם הרבה של תושבי אילת לנפגעי מערכות ישראל ופעולות האיבה שהגנו בגופם ובנפשם על המולדת. עוד בדבריו הדגיש ראש העירייה את החשיבות בעידוד לגיוס משמעותי לצה"ל, וציין כי בזכות פעולות רבות, דורגה העיר אילת גם השנה, במקום הראשון ביו ערי הדרום בגיוס לצה"ל. עוד ציין ראש העירייה, כי בשנה ה – 69 לשחרורה של אילת תוכרז השנה בטקס הממלכתי (22.2.18) כשנת צה"ל. חיים בר - יו"ר ארגון נכי צה"ל ברך וחיזק את החברים: "אני כל כך גאה לראות כאן את הנוער, דור העתיד שלנו, שמבין את החשיבות של היום הזה ומודה לראש העיר והנהגת העירייה על החשיבות שאתם נותנים לטקס". 
טופז סולמון תלמידת כיתה י"א בתיכון בגין, חניכה בתנועת "אחריי לצבא" אמרה בשם הנוער: "אנו בני הנוער המתחנכים ומחנכים בתנועות הנוער בעיר, בוחרים וזוכים להקדיש שעות רבות במהלך השבוע, עבור בניית מחר ועתיד טוב יותר, כפי שנבנה עבורנו במהלך עשרות השנים האחרונות. בשם תנועות הנוער באילת, ובשם תנועת אחריי אנו מבקשים לחזק את ידיכם ולהודות לכם, על כך שנלחמתם למען העתיד של כולנו, ועל שהמשכתם להילחם על העתיד שלכם בכל יום מחדש ולהתמודד עם כל מכשול או בעיה. בזכותכם אנחנו כאן. כל מעשה שלכם הוא השראה עבורנו לבניית עתיד טוב יותר, להחלטה שלא לוותר וליכולת להתמודד עם כל מה שעומד בפנינו". 

 


אלי אדרי - תושב אילת משנת 1978, פצוע צה"ל, המתנדב בשלוחת אילת של ארגון נכי צה"ל, סיפר כאמור לבאים את סיפור חייו איך מפצוע קשה המשיך בשירות קבע בצבא. במהלך שירותו הצבאי חווה אלי טראומה נפשית כשטיפל בפצועים לאחר הפצצה אווירית. בנוסף, נפצע קשה במלחמת יום הכיפורים באזור התעלה ונזקק לשיקום ארוך. לאחר שיקומו הוצע לו לפרוש מהצבא ולקבל משכורת חודשית ותנאים טובים, אך הוא סירב ובקש להמשיך לשרת את המדינה, למרות שנקבע לו פרופיל רפואי 21. את הדרך להתמודד עם הפציעה והטראומה הוא זוקף לזכות המשך שירותו ותרומתו למדינה, במגוון תפקידים, שמילא במהלך 24 שנות שירותו הצבאי, ביניהם קצין אפסנאות בחטיבה 512 וכ-7 שנים תפקד כמפקד מחנה האוגדה. עוד הוא ציין, כי ארגון נכי צה"ל ליווה ומלווה אותו כמו את כל פצועי צה"ל עד היום. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש