אילת חגגה את השבת העולמית

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 31/10/2017 15:29 ● מה נשמע 520
מאות אילתים השתתפו באירועי השבת העולמית, שצוינה בסוף השבוע האחרון בכל העולם ● בהתארגנות מופתית של כל הגורמים, בהובלה של הגרעין התורני 'אל עמי'
אילת חגגה את השבת העולמית

במסגרת אירועי השבת העולמית שהתקיימו באילת זו הפעם השלישית, התקיימו מספר אירועים ביניהם הפרשת חלה במתנ"ס 'שחמון', בה השתתפו עשרות נשים, שנהנו גם מהופעתה של הזמרת שרון רוטר, אירועי שישי בשדרה בהפקת אגף האירועים בעירייה, שכללו פעילויות סביב השבת כולל הפרשת חלה, חלוקת חלות ונרות שבת לנשים והופעה של הזמר רועי לביא, קבלת שבת עם יוני גנוט, תפילת ילדים חגיגית שהתקיימה בישיבה התיכונית 'צביה' וסעודות שבת, שהתקיימו בבית ספר 'ימין הרצוג' ובבית הכנסת 'נצח ישראל' בהן השתתפו כ – 450 איש.
אהרון אקרמן, מנהל 'אל עמי' התקשה לסכם במילים את ההפקה הגדולה: "הבשורה הגדולה של השבת הזאת היא ההוכחה כמה אהבה יש בין האוכלוסיות השונות כאן בעיר, וכמה טבעי היה להתכנס יחד לסעודת שבת משותפת, לשיר שירי שבת ולשמוע דברי תורה כאילו כולנו משפחה אחת גדולה". 

 


פרויקט 'השבת העולמית' החל בשנת 2013 כיוזמה מקומית של הרב וורן גולדשטיין, הרב הראשי של דרום אפריקה, במטרה לאגד את הקהילה למיזם יהודי משותף, שאינו דתי או פוליטי. בחלוף השנים תפס הפרויקט תאוצה וכיום, כאמור נוטלים בו חלק יותר ממיליון יהודים במעל ל-100 מדינות בכל רחבי העולם, כמו גם משפיענים, מקבלי החלטות ומובילי דעה בארץ ובעולם. בכל מדינה בה מתקיים הפרויקט מארגנים מתנדבי השבת העולמית, כ-6000 מסביב לעולם, אירועים שונים לציון השבת ברחבי העולם. אירועי ענק נערכים ברחבי העולם ובמהלכם אף נשבר שיא גינס בשנים האחרונות, כאשר כחלק מההכנות נאפתה החלה הגדולה בעולם. בשנה אחרת, אירוע ההבדלה ההמוני שנערך במלבורן אוסטרליה, הפך לאירוע היהודי הגדול ביותר באותה עיר מאז ומעולם. אירועי השבת העולמית בישראל יכללו אירועי ענק, כמו גם אירועים מקומיים וקהילתיים, בכ-165 ערים, קיבוצים ומושבים.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש