כל מה שצריך לדעת לקראת לידת התינוק החדש

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/9/2017 08:47 ● ערב ערב 2829
כל אמא טרייה יודעת שבכי בלתי נשלט וארוך הוא חלק מהווי שעות בין הערביים של התינוק עד גיל שלושה או ארבעה חודשים. אבל למה התינוק בוכה באותן שעות, והאם באמת אין שום דבר שאפשר לעשות בנידון? (רמז, יש!)
כל מה שצריך לדעת לקראת לידת התינוק החדש

 

לזהות את הבעיה לפי הבכי, ולפי השעה

 

התינוק בוכה בבוקר, בצהריים, בערב ובלילה. אנחנו רוצים לעזור לו, אבל לא יודעים בדיוק איך. הוא לא יכול לספר לנו מה כואב לו... אז איך יודעים לפי הבכי של התינוק ממה הוא סובל, כדי שנוכל להקל עליו? דבר ראשון, יש לשים לב לשעה.

 

בכי בשעות אחר הצהריים והערב

 

 לתינוק חדש יש, חוץ מפרצוף מושלם ומתוק, גם מערכות גוף חדשות מדי, שטרם נכנסו לפעולה כמו שצריך. זאת הסיבה שמערכת העיכול למשל סובלת בחודשים הראשונים מבעיות של השלמת העיכול, שגורמות לתינוק להתפתל מכאבים לרוב בשעות אחר הצהריים והערב. רוב הבכי בשעות האלה הן מכאבי בטן. פה יש שלושה דברים שאפשר לעשות:

  • לאם המיניקה, נסי לצמצם עד להוריד כליל מאכלים שיכולים לעורר גזים.
  • קחו את הרגליים של התינוק וקפלו אותן בעדינות רבה לעבר בטנו. הכיפוף ישחרר לו את הגזים, והפעולה תרגיע לו את השרירים.
  • תנו לו טיפות סימיקול . מדובר בטיפות מיוחדות לתינוקות ולפעוטות, במיוחד למצבים כאלה של כאבי בטן.

 

בכי בשעות הלילה

 

בכי בלילה נובע לעיתים קרובות מסיבות של חיתול רטוב, רעב (במיוחד במצב של הנקה, שבה את לא בדיוק יודעת כמה הוא ינק), וגם לפעמים בדידות. כן, התינוק רוצה אותך. פתאום נעלמת לו, והוא לא יודע לאן. אין לו מימד של זמן, מבחינתו חצי שנה לא התראיתם (והוא בכלל בן חודש).

 

בכי בשעות הבוקר

 

לפעמים בכי בשעות הבוקר נובע משיעמום, מצורך להפעיל את השרירים וחוסר היכולת של הבייבי לעשות זאת בעצמו. פעולה שיכולה מאד להרגיע אותו, זה לעשות לו אמבטיה טובה, ולאחר מכן לעסות אותו בעדינות עם קרם הגוף שלו בזרועותיו, גבו ורגליו (שוב, בעדינות מירבית וללא הפעלת כוח). זה ירגיע לו את השרירים, במיוחד אם תפעילי ברקע מוסיקה מרגיעה וגם תשירי לו תוך כדי עיסוי.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש