מהם שיפורי רכב חוקיים?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 24/9/2017 09:01 ● ערב ערב 2829
התחום של שיפורי רכב הינו תחום רחב מאוד שרבים מתעסקים בו, גם אנשים פרטיים אשר חובבים את התחום ומשדרגים בעיקר את הרכב הפרטי שלהם או של חברים, וגם בעלי עסקים אשר עוסקים בתחום באופן מקצועי. כמובן, לא כל שיפור לרכב הוא חוקי, ישנם חוקים רבים של משרד התחבורה ומשטרת ישראל בתחום ולא כל אחד יכול להכניס שיפורים לרכב שלו ככל העולה על רוחו, לא שיפורים קוסמטיים ובוודאי שלא שיפורים מכניים.
מהם שיפורי רכב חוקיים?

לכן, אם אתם רוצים לבצע שיפורים לרכב שלכם או חושבים להתחיל לעסוק בתחום, עליכם להכיר היטב את התחום ולדעת מה בדיוק מותר לכם לבצע, ומה לא. זכרו, אי ידיעת החוק לא פוטרת מקיומו, ואתם עלולים לסבך את עצמכם בצרות גדולות מאוד ובעבירות פליליות קשות ומורכבות אם לא תפעלו על פי החוק.

 

שיפורים שאינם משנים את המבנה המכני של הרכב

 

יש מגוון רחב של שיפורי רכב שניתן לבצע בכדי לשנות את היכולות המכניות שלו, כמו הוספה של חלקים שיתנו כוח רב יותר למנוע וכך יגדילו את המהירות שלו, אביזרי תאוצה שונים ועוד. על פי חוק אסור לבצע שינויים מהסוג הזה שכן בצורה הזו אתם למעשה הופכים את הרכב שלכם לרכב שונה מזה שנמכר לכם, והמדינה לא באמת יכולה לדעת עם מה אתם נוהגים על הכביש.

אל תסתכנו בשיפורים כאלו מתוך מחשבה שאולי לא יגלו אותם. מספיק שוטר עירני אחד בכביש, או בוחן בטסט השנתי שלכם, בכדי לגלות את השיפורים שביצעתם ולהתחיל בהליכים פליליים נגדכם.

 

שיפורים המונעים אכיפה

 

ישנם שיפורים קוסמטיים שונים אשר יכולים להפריע לגורמי האכיפה לבצע את תפקידם ולכן אסור לבצע אותם. למשל, אסור לבצע השחרה מלאה של החלון הקדמי הגדול ושני החלונות הצדדיים לצד המושבים הקדמיים. השחרה של החלונות הללו יכולה למנוע מגורמי אכיפה שונים לראות מי נוהג ברכב, האם הוא נוהג כחוק (חגור, לא משוחח בטלפון הסלולארי וכדומה) ולכן חל איסור מוחלט לבצע אותם.

 

תמיד בדקו מראש

 

כל שיפור שאתם רוצים לבצע לרכב שלכם, בין אם נראה לכם שמדובר בשיפור פעוט יחסית, ובין אם מדובר בשיפור רציני יותר, קודם כל בדקו מה אומר על החוק על שיפור מהסוג הזה. אל תבצעו את השיפור מתוך מחשבה שאם במקרה יתפסו אתכם תסירו אותו. אם יתפסו אתכם עם שיפור לא חוקי לא רק שיבקשו מכם להסיר אותו, אלא עלולים לעצור אתכם, להחרים את הרכב, לשלול את הרישיון שלכם ואפילו להעמיד אתכם במשפט ובמאסר


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש