הג'אז הפציע באילת

מאת: נירו ● צילום: ● 29/8/2017 16:01 ● ערב ערב 2826
אלפי חובבי ג'אז מאילת, מהארץ ומהעולם פקדו את פסטיבל הג'אז, שנפתח ביום ראשון השבוע באילת ויחתום את הקיץ ● הערב הראשון הוכתר כהצלחה עם תפוסת שיא בכל האולמות ● גם השנה הביא פסטיבל הג'אז המתקיים זו השנה ה – 31 באילת, לא מעט חידושים, ביניהם תערוכה ייחודית המוצגת בימים אלה בגלריית האמנים כמחווה לפסטיבל, מתחם חוויתי של תאגיד התיירות, מרכז הצעירים והאב אילת, המציע עמדות סלפי מנצנצות, שיח על סטארט אפ ואקדמיה, שעשועים, פרסים ועוד ● הרכבי ג'אז צעירים המסומנים כדור הבא הופיעו מידי ערב על הבמה הפתוחה במתחם ועל במת הג'אם סשן
הג'אז הפציע באילת

לראשונה השנה כמחווה לפסטיבל, נפתחה תערוכת אמני אילת בה מציגים 37 אמנים, מרביתם אמני אילת, ששאבו השראה מהג'אז, כ – 100 יצירות שונות הכוללות ציורי שמן, רישומים, צילומים ופסלים, כולן מדברות ג'אז. במוצאי שבת האחרונה (26.8) בנוכחות מאות מתושבי אילת ואמנים, פתח ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי את ה - "Jazz Art". את מעמד הפתיחה ליוותה תזמורת ג'אז, שהוצבה במקום על ידי תאגיד התיירות של אילת האחראי גם להפעלת הגלריה. אוצרת התערוכה - שרית נחשון. בין המציגים הציגה האמנית רות כץ רישומים, שנוצרו על ידה בזמן שישבה בהופעות ג'אז עם עט שחור. התערוכה תוצג בגלריה במהלך כל ימי הפסטיבל. הכניסה ללא תשלום!

 

כחלק מחזון הפסטיבל בהפקת חברת "פורום פקטור" ובשיתוף אגודת ידידי הפסטיבל, לטפח את דור העתיד של נגני הג'אז בארץ, התקיימה זו השנה הרביעית, סדנת ג'אז צעיר, בה השתתפו 53 מוסיקאים צעירים המצטיינים בתחום הג'אז (גילאי 14-18) מכל הארץ. הסדנה התקיימה בשבוע שקדם לפסטיבל, בבית ספר שדה והסתיימה בערב ג'אם מוצלח מיוחד בנוכחות ראש עיריית אילת, מנכ"ל תאגיד התיירות והמנהל האומנותי של הפסטיבל אלי דגיב'רי. המוסיקאים הצעירים זכו מידי ערב, לשיעורי נגינה בהרכב, סדנאות כלי, כיתות אמן וג'אם סשן ליילי עם מורים מובילים מעולם הג'אז, ביניהם: ג'וש אווניס-חצוצרה, סטייסי     דילארד-סקסופון, פסקואלה גרסו-גיטרה, רשאן קרטר-קונטרבאס, תיאו היל-פסנתר, קוש אבדי-תופים, קתרין ראסל-שירה. בסיום הסדנה נבחרו שלושת ההרכבים הטובים ביותר ואלה מופיעים מידי ערב על הבמה הפתוחה במתחם, על במת הג'אם סשן וברחבי העיר.

 

השנה קיימו התאגיד העירוני לתיירות, מרכז צעירים והאב אילת, הלכה למעשה את המוטו #אילתים_אוהבים_לארח והזמינו את כולם להגיע וליהנות ממבחר תכנים ללא עלות! דוכני יריד אמריקאי נושאי פרסים, קיר צילום מושקע במיוחד וצלם מגנטים, שמצייד כל מבקר במזכרת ועוד. בנוסף, מוצע מידי ערב במתחם, תוכן כיפי; שיח עם גיא גיאור, מייסד הסטרטאפ easy2give, Eilat Y Quiz - תחרות טריוויה קבוצתית, חריפה וקורעת מצחוק, פרסים משכרים למנצחים. שיח פתוח על חופש, נופש, פסטיבלים  ואקדמיה באילת! כולל פגישות אישיות עם נציגי האוניברסיטה הפתוחה וקמפוס אוניברסיטת בן גוריון באילת- הטבות לנרשמים במהלך הפסטיבל.


 

שלושה עשורים של צלילים

 

פסטיבל הג'אז אילת מתקיים זו השנה ה-31, בניהול אמנותי של המוזיקאי הבינלאומי אלי דג'יברי, בהפקת חברת "פורום פקטור" ובתמיכה של עיריית אילת, משרד התיירות, משרד התרבות והספורט, הרשות לפיתוח נגב גליל, התאחדות המלונות, נמל אילת ועוד נותני חסות רבים וטובים. גם השנה משלבת התכנית האמנותית של הפסטיבל מוזיקאי ג'אז בינלאומיים וישראליים מובילים, ענקי ג'אז ואמנים הנחשבים היום ללב הפועם של הג'אז בעולם. לצד להקות ג'אז מהעולם, מציע הפסטיבל השנה גם מופעים ייחודיים של אמנים מהארץ, ביניהם: אלי דג'יברי ביג בנד – במחווה לזמרות הג'אז הגדולות, עם דיקלה, מירי מסיקה ומארינה מקסימיליאן. קובי אוז עם המופע "חלום עקבותיך" משירי אריק איינשטיין. חגיגה אתנית בעקבות גיבור המוזיקה הישראלית. עופר פורטוגלי עם המופע "עושים ג'אז", מארח את אלון עדר, דורון טלמון, סגיב כהן, לאה שבת. דורי בן זאב – "עברנו את פרעה", סיפורי ג'אז של מאיר אריאל. אורחת מיוחדת תמר אייזנמן.

 


 

"Jazz Art" – תערוכה חדשה בגלריית האומנים אילת

 

 

מחווה לפסטיבל הג'אז שמתקיים באילת 31 שנה!

31.08.1 - 14.10.17

שעות פתיחה: שני-חמישי 10:00-22:00, שישי 10:00-14:00, שבת 12:00-22:00

הכניסה חופשית

לראשונה השנה, נפתחה לצד הפסטיבל תערוכה ששואבת השראה מהג'אז ומציגה את הצדדים הוויזואליים והאסתטיים שלו במגוון צורות ביטוי: ציורי שמן, רישומים, צילומים ופסלים, כ-100 יצירות שונות. רוב היצירות הנן של אמנים תושבי אילת שיחד עם האורחים הרבים שמגיעים מהארץ ומחו"ל, סופגים את הצלילים והמראות של כלי הנגינה, הנגנים הווירטואוזיים וההופעות הסוחפות. אוצרת התערוכה, שרית נחשון, אספה יצירות של אמני אילת והערבה שהושפעו מצלילי הג'אז ונוצרו במהלך 31 השנים שעברו. "אם נסתובב בשקט בתערוכה, נוכל לשמוע את המוזיקה מבעד ליצירות". בתערוכה מציגים 37 אמנים ומשתתפים בה גם אמנים שאינם מתגוררים בעיר אך יש גם להם זיקה מיוחדת לציור הג'אז, לדוגמה, הרישומים של רות כץ שישבה בהופעות ג'אז עם עט שחור ויצרה רישומים ויזואליים שהם ביטוי דו-ממדי ואישי למוזיקה של הפסטיבל.


חדשות אילת