7 דברים שלא ידעתם על סין

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 31/7/2017 12:50 ● ערב ערב 2821
סין היא אחת התרבויות העתיקות בעולם אז אין פלא שכמעט בלתי אפשרי לדעת עליה הכל. אבל מה בכל זאת כדאי להכיר לפני שמגיעים לטיול באזור? הנה 7 פריטי טריוויה מעניינים במיוחד
7 דברים שלא ידעתם על סין

טיול לסין מספק הזדמנות יוצאת מגדר הרגיל לעבור חוויה של פעם בחיים. זו אחת התרבויות העתיקות בעולם, מדינה שהיא למעשה ישות תרבותית וגאוגרפית בפני עצמה וממלכה בעלת מורשת רציפה בת אלפי שנים.

עם זאת, סין היא מדינה עצומה וגדולה. כתוצאה מכך לא תמיד קל לתכנן את הטיול ולהספיק לראות את כל מה שיש לסין להציע, אבל יש לפחות 7 דברים שכדאי לדעת מראש:

 

1. מחירי הדירות בסין עלו במאות אחוזים בשנים האחרונות

 

מיליארד סינים כנראה לא טועים, אבל יכול להיות שלא לכולם יהיה איפה לגור. הביקוש למגורים בסין הביא לעלייה של 350% במחירי הדירות בשנים האחרונות בלבד ועוד היד נטויה.

 

2. הכלכלה הסינית צומחת בעשרות אחוזים

 

מהצד השני של המטבע צריך לציין את חוזקה של הכלכלה הסינית ואת האיום שהיא מהווה למשק באירופה ובארצות הברית. כך למשל צמחה הכלכלה הסינית ב-11.9% בשנת 2008 ומאז היא ממשיכה את מגמת העלייה.

 

3. בסין יש הכי הרבה חזירים בעולם

 

מספר החזירים בסין גדול מסך החזירים שיש ב-43 המדינות שאחריה בדירוג גם יחד. המשמעות היא לא רק שבסין יש את הכי הרבה חזירים בעולם, אלא גם שאין שום מקום לתחרות.

 

4. 80% מהצעצועים בעולם מיוצרים בסין

 

הערכות של אנשי מקצוע מענף הצעצועים גורסות שהייצור בסין הרבה יותר גבוה מכפי שנהוג לחשוב. כך למשל 80% מהצעצועים בעולם מיוצרים בסין, לא כולל את החברות הקטנות שעושות זאת באופן בלתי מסודר ולא מוצהר.

 

5. בקרוב צפויה להיות רכבת בין סין ללונדון

 

ההצהרות של הממשל הסיני על המעורבות בעולם המערבי לא נגמרות רק בדיבורים. לאחרונה הכריזו בסין על הקמת קו רכבת שיחבר בין סין ללונדון, וכך למעשה ייצור תשתית חדשה מבחינה היסטורית לקשר בין אסיה לאירופה.

 

6. בסין מדוברות 292 שפות שונות

 

בארצות הברית כולה, שנחשבת מודל הצלחה של כור היתוך עבור מהגרים מכל רחבי העולם, דוברים 175 שפות שונות. לעומת זאת, בסין לבדה מדוברות נכון להיום 292 שפות. זה מעיד יותר מכל על הגיוון האתני של סין ועל המורשת האדירה שהיא סוחבת על גבה.

 

7. מדבר גובי גדל בכל שנה ב-2,250 קמ"ר

 

מדבר גובי יכול להיות אטרקציה מרעננת שכדאי לקחת בחשבון בעת תכנון טיול לסין ורבים מגיעים אליו על מנת להתרשם מהגודל והעוצמה. נכון להיום המדבר הוא בגודל מדינת פרו, אך מעניין לדעת שהוא גדל מדי שנה בעוד 2,250 קמ"ר. הסיבה לכך היא שינויי אקלים והתייבשות האזור שבו נמצא המדבר ביחס לאזורים השכנים.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש