חוף קצא"א חזר לציבור

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: ● 12/7/2017 09:06 ● מה נשמע 504
מאות תושבים, נופשים וצוללים פוקדים מאז סוף השבוע האחרון את חוף קצא"א, שהיה סגור למעלה מ-50 שנים תחת זיכיון חברת קצא"א ונפתח בשבוע שעבר לציבור הרחב לאחר שנמסר לעיריית אילת
חוף קצא''א חזר לציבור
הרוחצים חזרו לחוף. חוף קצא”א

באי חוף קצא"א שנפתח בשבוע שעבר לקהל נהנים מרצועת חוף בתולית המשתרעת לאורך כ – 300 מטרים וכוללת שמורה ימית בעלת מגוון ייחודי ושוניות אלמוגים מהיפות במפרץ. כחלק משמירה על החוף ועל ערכי הטבע תגברה העירייה את הפיקוח והאכיפה בחוף על ידי סיירת התיירות. בחוף חל איסור מוחלט על לינה והקמת אוהלים, איסור על הבערת אש ומנגלים, איסור על כניסה עם כלים ממונעים, איסור על הקמת רעש במקום ואיסור מוחלט על דיג. ביצוע עבירות אלה יגרור אחריו קנסות של עד 730 ₪. ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי, שנאבק למעלה מ – 10 שנים לשחרר את החוף לטובת הציבור הדגיש: "הטבע שייך לבני האדם, אך חובה עלינו לשמור עליו ולשמר אותו, למעננו ולמען הדורות הבאים". 
לאחר שהכשירה העירייה את רצועת החוף, כולל הצבת הצללות, פחי אשפה, שירותים כימיים, תיחום הכניסה לתוך הים ותיחום השונית על ידי רט"ג(רשות הטבע והגנים), נפתח החוף לציבור ביום רביעי האחרון. מאז נפתח, הציבה העירייה פיקוח מטעמה וכך פעלו גם רשות הטבע והגנים (רט"ג) האמונה על האכיפה בים. בסוף השבוע איישה סיירת התיירות בעירייה כאמור את החוף מהשעה 8:00-21:00. סיירים חילקו לנופשים מאפרות ושקיות אשפה וכאמור פיקחו על רצועת החוף. לצד זאת מבצעת העירייה פעולות הסברה הן בשמירה על החוף והן בשמירה על השונית. תגבור הפיקוח והאכיפה יימשך כל הקיץ. 
עוד ממקום של שמירה על החוף והמפרץ, הציבה העירייה שלטים האוסרים על לינה, הקמת אוהלים, מחסות והבערת אש בשטח החוף ועל הקמת רעש בלתי סביר על שפת הים. עוד חל איסור על כניסה עם כלים ממונעים לחוף ועל חניה סמוך לגדר. לטובת באי החוף עומדת החניה הדרומית לריף הדולפינים שהכשירה העירייה לפני מספר שנים, ואשר הועברה גם היא לעירייה על ידי קצא"א. בימים אלה פועלת העירייה להכשיר חניות נוספת לאורך הציר. לצד פיקוח העירייה מבצעת גם רט"ג פיקוח לגבי כניסה למים ויציאה המותרת אך ורק במקום המיועד לכך בסמוך ומדרום למזח 1 של קצא"א. עוד מציין אסף הברי מרט"ג באילת, כי על מנת לשמור על השונית ועל ערכי הטבע המוגנים, אין לעבור את קווי המצופים בשום אופן, איסור החל גם על צוללי מיכלים. אין לעמוד על השונית או לבוא במגע כלשהו עם בלטי ושוניות אלמוגים. אין לבוא במגע עם הדולפינים. אלו הם חיות בר מוגנות והטרדתם הינה עבירה על החוק.
לצד החוף המוסדר יוקצו בהמשך 200 מטרים נוספים כחוף אקולוגי. לטובת שמירה על החוף וערכי הטבע פועלים עיריית אילת ורט"ג לגבש מנגנון אכיפה משותף, שיופעל בחוף האמור. בנוסף, הנחה ראש העירייה שפעילות "שומרי המפרץ" כמסגרת נוער תתבצע בחוף האקולוגי. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש