טיפים לרכישת רכב משומש

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 29/5/2017 10:45 ● ערב ערב 2812
החלטתם לרכוש רכב משומש? תתחדשו! אך לפני שלוחצים ידיים וניגשים להעברת בעלות, לפניכם מספר טיפים לבדיקות שעליכם לבצע לפני קניית רכב משומש. בנוסף לאלו, אין לוותר על בדיקה מסודרת של מוסף מורשה על מנת להעריך את מצבו של הרכב מבחינה טכנית.
טיפים לרכישת רכב משומש

החלטתם לרכוש רכב משומש? תתחדשו! אך לפני שלוחצים ידיים וניגשים להעברת בעלות, לפניכם מספר טיפים לבדיקות שעליכם לבצע לפני קניית רכב משומש. בנוסף לאלו, אין לוותר על בדיקה מסודרת של מוסף מורשה על מנת להעריך את מצבו של הרכב מבחינה טכנית.

 

בדיקת ספר הטיפולים


חשוב לבדוק האם כל הטיפולים השונים בוצעו בזמן והאם על ידי מוסך מסודר ומוכר. בנוסף כדאי לשים לב להחלפת הבלמים ברכב, רצועת התזמון והקלאץ' (המצמד). היסטוריית הטיפולים ברכב משמשת כגיליון רפואי המעיד רבות על מצב הרכב ועל תשומת הלב והטיפול שקיבל מבעליו הקודמים.

 

הרכב משועבד?


בדקו שהרכב שברצונכם לרכוש אינו משועבד. תוכלו לפנות למשרד הרישוי ולבדוק האם הרכב משועבד לגוף כל שהוא או חלילה יש עליו עיקולים.
 

בדקו את המוכר


ישנן כל מני דרכים לרכוש רכב משומש, מאדם פרטי, מחברות ליסינג והשכרה או רכישה מסוחרי רכבים. כשמדובר באדם פרטי, חשוב מאוד לבקש תעודת זהות על מנת שתוכלו להשוות בין הפרטים הרשומים בה לבין אלו המופיעים ברישיון הרכב.

 

בדיקה חיצונית


את הבדיקה החיצונית יש לבצע רק באור יום. גם אם המוכר יבקש להיפגש רק בשעות הערב בגלל אילוצים כאלו או אחרים, עליכם להתעקש ולבדוק את הרכב חיצונית רק לאור השמש. רכב למכירה מוטב לבדוק רק באור יום מכיוון שרק באופן כזה תוכלו לאתר פגיעות, סימני תאונה מוקדמים, שפשופים או תיקוני צבע. עברו על הצבע מכל הכיוונים, התכופפו ובדקו את תחתית הרכב על מנת לאתר פגמים, קרעים או חלקים שנראה שאינם במקומם. התניעו את הרכב ובדקו שאינו פולט עשן סמיך מה שעלול להצביע על בעיה. פתחו את מכסה המנוע וחפשו אחר כתמי נוזל העלולים להצביע על נזילות שמן או מי רדיאטור, וכדומה. הקשיבו למנוע וחפשו אחר רעשים לא ברורים או כל מה שנראה לכם שאינו פועל כשורה.


בדיקת מערכות חשמליות ברכב


הפעילו כל מערכת חשמלית אפשרית ברכב: מהצופר, דרך כל חלונות הרכב, האורות, אורות האיתות, מזגן הרכב וכו'. בדקו שכולם פועלים כשורה, שהחלונות נסגרים ונפתחים עד הסוף ומספקים איטום טוב, שהמזגן מחמם ומקרר, הרדיו עובד והתאורה הפנימית. בדקו גם את לוח המחוונים שאמור לספק חיווי על כל פעולה. הקפידו לבצע בדיקות אלו גם אם אתם קונים מאדם פרטי וגם דרך חברות מכירת רכב מליסינג, שכן רכיבים אלו עלולים להתקלקל אפילו כאשר הרכב נמצא בתצוגה.


לא לוותר על נסיעת המבחן!


נסיעת המבחן שלפני רכישת רכב משומש היא אולי החלק החשוב ביותר בתהליך רכישת רכב משומש. עליכם לבדוק את הרכב בנסיעה בכביש עירוני ובכביש בינעירוני. הקשיבו טוב למנוע. האם ישנם רעשים לא ברורים ולא טבעיים? נסו "להרגיש" את הרכב, את המנוע והבלמים, היו קשובים לרעשים או תגובות שאינכם מורגלים בהם. הבלמים חורקים? אולי הגיע הזמן להחליפם. המתלים מרעישים? אולי הם שבורים. תיבת ההילוכים האוטומטית מקרטעת? אולי ישנה בעיה מהותית במנוע. בנוסף, הקפידו לסגור את החלונות לחלוטין, על מנת לבחון את איכות הבידוד של הרכב מרעשים חיצוניים.

 

בהצלחה ותתחדשו!


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש