צילומי אוויר – לראות את כל השטח!

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 26/5/2017 05:23 ● ערב ערב 2811
צילומי אוויר הם האופן שבו ניתן לראות שטח שלם באזור כלשהו. צילומי אוויר משמשים כתיעוד של שטחים גדולים, כהדמיה לנופים מדירות חדשות, להמחשה של תוואי גיאוגרפי של אזורים שונים כאשר אין נקודות גבוהות מספיק באזור, וכן הלאה. כיום, השימוש בצילומי אוויר נפוץ מאד, ומשמש למטרות רבות.
צילומי אוויר – לראות את כל השטח!

 

למה צריך צילומי אוויר?

 

כיום, כאמור, משתמשים בצילומים מסוג זה למגוון סוגים של מטרות ושל תחומי עניין. לעיתים קרובות צילומי אוויר של אזורים שונים משמשים בתחום הנדל"ן, לשווק של דירות חדשות או לבחירה של מיקום מתאים לפרויקטים חדשים של בנייה, וכן הלאה. לעיתים קרובות משתמשים בצילומים מסוג זה, כאמור, על מנת לשווק דירות חדשות, משום שמדובר במראה של נוף אווירי, אשר נראה יפהפה מן המבט האווירי ויכול לעודד אנשים לרכוש דירות אשר נמצאות בתוך שטח עם נופים יפים שכאלה. כאשר יוצרים פרויקטים של בניה או של תכנון עירוני, מצלמים לעיתים קרובות את האזור ממבט אווירי, על מנת ליצור הדמיה של השטח ולתכנן את הבנייה החדשה בצורה טובה ונכונה ככל האפשר. באמצעות הצילומים הללו ניתן להתגבר על מכשולים שונים שעומדים בפני הפרויקט, לתכנן כבישים בצורה נכונה יותר, לתכנן היטב את התשתיות באזור וכן הלאה. לאחר סיום הבנייה, לעיתים קרובות מבצעים צילום נוסף, על מנת לתעד את התוצאות האיכותיות של הפרויקט. למעשה לעיתים קרובות מצלמים את השטח גם מספר פעמים במהלך הבנייה, על מנת לספק מידע על ההתקדמות של הפרויקט, במיוחד כאשר מדובר בפרויקט בניה נרחב, של שכונה שלמה או מספר שכונות, למשל. התמונות מספקות מידע גם ללקוחות אשר עתידים לרכוש דירות בפרויקט החדש.

 

צילומי אוויר לצרכים נוספים

 

במקרים רבים צילום אוויר מיועד גם לצרכים משפטיים שונים. רשויות עירוניות בכל רחבי הארץ כמו גם רשויות משפטיות שונות משתמשות בצילומים הללו על מנת לאכוף חוקים שונים, לספק הוכחות בתחומים שונים, וכן הלאה. לעיתים קרובות ישנו צורך בצילומי אוויר עבור תחומים כמו גיאולוגיה, איכות הסביבה ועוד. באמצעות הצילומים ניתן לבחון בקלות יחסית שינויים שמתרחשים בקרקע, כמו למשל גאות ושפל בחופים השונים, מקורות מים אשר מתחילים להתייבש, שינויים מסוגים שונים בקווי החוף, בולענים שנוצרים באזורים שונים, שקיעה של הקרקע בעקבות לחות או תופעות דומות אחרות, אשר מחייבות טיפול מידי למניעה של סכנה לחיי אדם. מכיוון שהצילומים הללו נערכים באמצעות ציוד טכנולוגי מתקדם מאד, ניתן להשתמש בהם גם על מנת ליצור מיפוי מדויק של אזורים שונים, של בנייני מגורים וכן הלאה. הצילום מאפשר גם מעקב אחרי אזורים חקלאיים ואחרי גידולים שונים באזורים אלה, ולעיתים הצילומים משמשים גם לסיוע לכוחות איתור במקרי חירום כמו רעידות אדמה או מפגעים אחרים, מכיוון שבאמצעותם ניתן לעיתים למצוא נפגעים בזמן קצר יותר.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש