ג'ירף אילת - המקום לאוהבי האוכל האסייתי המשובח

מאת: אביבה דקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 10/5/2017 11:07 ● ערב ערב 2810
תענוג אחד גדול המחכה לאילתים ולאורחיהם מהמרכז ומהצפון הוא ג'ירף - מסעדה אסיאתית עם השפעות מערביות, שנמצאת בטיילת 'הרודס'. מה יותר מענג מישיבה במסעדה מול הים, בצל עצי הדקל, כשהבריזה מהים מנשבת? או, לחילופין, מישיבה בחלל הפנימי הממוזג והנעים, על ארוחה אסיאתית של נודלס, סושי מסוגים שונים ומפתיעים, מנות אורז מלהיבות וסלטים אסיאתיים כיפיים?
ג'ירף אילת - המקום לאוהבי האוכל האסייתי המשובח

'ג'ירף' היא רשת שהחלה את דרכה בתל אביב לפני 21 שנה, ומאז פתחה עוד 8 סניפים ברחבי הארץ: החל מחיפה והקריות בצפון, דרך הרצליה וצומת בני דרור, רמת החייל ואבן גבירול בתל אביב ובראשון לציון. המסעדה באילת פתחה את שעריה לפני 13 שנה, ומאז היא מקפידה על תפריט משובח, גדוש במנות שעשו היסטוריה והפכו למיתולוגיות במרכז. מי אינו מכיר את המנה החריפה, הפיליפינית, האפגנית, הקיסרית, המאלזית, ועוד מנות דגל, שכבר הפכו לשמות גנריים למנות אסיאתיות?

אורחי המסעדה שיושבים על הבר נהנים ממופע שלם של הטבחים הסיניים, שמלהיטים במיומנות את הווקים, ומקפיצים עליהם את המנות של התפריט העשיר.

 

מה בתפריט:

  • מנות ראשונות כמו סלט תאילנדי מרענן, אגרול או גיוזה.
  • תפריט המנות העיקריות מתחלק למנות אורז ולמנות נודלס. חובבי הבשר יוכלו למצוא פה מנת אטריות חרפרפה שהפכה ללהיט, בשם סינטה נודלס, ובה נתחי סינטה, אטריות ביצים ושלושה סוגי בצלים. ויש גם מנה ושמה צ'אזה, המשלבת פילה בקר עם חצילים, ברוטב אסיאתי מתקתק וטעים להפליא.
  • באגף הסושי של 'ג'ירף' אילת נרשמו באחרונה שני חידושים מעניינים: צ'יראשי סושי, ואוניגירי. צ'יראשי הוא למעשה סושי מפוזר, או סושי מפורק. הסועדים מקבלים קערה עם אורז סושי, ומעליו נחים נתחי דג סלמון, סלט של אבוקדו ויוזו (רוטב הדרים יפני), פרוסות מלפפון, ג'ינג'ר וגזיזי אצות. למעשה, יש פה את כל המרכיבים של סושי - רק בקערה, ובכמות שאפשר לשבוע ממנה. יופי של רעיון.
  • אוניגירי הוא סושי בצורת משולש. כלומר: משולש אורז עטוף באצה וממולא בדגים או ירקות. ביפן הוא נחשב להיט, ואנשים לוקחים אותו לעבודה או ללימודים בתור כריך. מעין ארוחה קטנה לדרך. ב'ג'ירף' האוניגירי מופיע בארבעה סוגי מילויים: 2 גרסאות של סלמון, טונה, או בגרסה הצמחונית - עם אבוקדו ויוזו.
  • צמחוניים ימצאו פה מנה מלהיבה של פטריית פורטובלו ממולאת במחית עדינה של פטריות וכרישה ברוטב מירין מתוק. טבעוניים ייהנו ממנה נהדרת שנקראת אודון פטריות, ובה אטריות אודון יפניות, תערובת פטריות, שום, שמן שומשום וכוסברה.

צילום : אפיק גבאי

צילום : עודד מרום

צילום : דניאלה לילה

להשלמת החוויה אנחנו ממליצים על הקוקטיילים החדשים של ג'ירף: קמפרי אננס וצ'ילי פסיפלורה. הם מרעננים, ממזריים ועוקצניים, והופכים את הארוחה לחוויה שמחה וצבעונית יותר. חובבי הסאקה (יין אורז יפני), יכולים לשתות אותו חם או קר, ויש בתפריט אפילו מסלול של סאקה בלי הגבלה, עד דלא ידע.

גם על הילדים חושבים ב'ג'ירף', ועבורם יש מנות אהובות של נולדס ברוטב טריאקי מתוק, עם או בלי עוף, שיפודי עוף ברוטב חמאת בוטנים, או שניצל ואורז.

לקינוח, אל תפספסו את הפבלובה הנהדרת, המלווה בפירות יער, או הברולה בננה - קינוח מיתולוגי, שלא טעמנו כמותו בשום מקום אחר.

במהלך השבוע תוכלו למצוא פה ארוחות עסקיות בצהריים, במחיר הוגן מאוד לכל החבילה.

על כל אלה הוסיפו את השירות המחויך והמקצועי, את היחס החם שמקבל כל סועד ואת המחירים הנוחים, ותקבלו תוצאה מנצחת, שקשה מאוד להתחרות בה.


משלוחים: יש, כל השבוע.

ג'ירף אילת, טייל 'הרודס', החוף הצפוני,

 

08-6316583

 

פתוח: כל השבוע 12:00-23:00.


חדשות אילת