רעיונות לצביעת הבית לקראת הפסח

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 30/3/2017 21:15 ● ערב ערב 2803
פסח בפתח ורבבות ישראלים עסוקים בחידוש סביבת המגורים – אם בשיפוצים וכמובן – בצביעת בתיהם. אם גם אתם עומדים לפני צביעת דירתכם, סביר להניח שתמצאו תועלת בטיפים של מעצבי פנים שאספנו ברחבי הרשת ושיסייעו לכם לקבל רעיונות לצביעת הבית תוך שילוב אלמנטים עיצוביים בתקציב נמוך.
רעיונות לצביעת הבית לקראת הפסח

מזג האוויר ההפכפך מבשר את סיום עונת החורף, הפריחה הנפלאה של עצים ומרבדי פרחים פורחים הם אחד ממבשרי האביב. חג הפסח התקבע כחג ההתחדשות והניקיון, זוהי גם  התקופה המועדפת על משפחות רבות להתרענן ולחדש את האווירה בבית. אם ההלכה אסרה את החמץ הרי שהחברות המסחריות סוחטות עד תום את המיץ, כך שחודש מרץ אפריל הפכו להיות עוגן לשיווק וקידום חומרי ומוצרי ניקיון.

משפחות רבות מנצלות את המומנט כדי להתחדש לקראת החג ברהיטים חדשים, אביזרים לבית, כלי בית ומצעים. המהדרים במנהג ההתחדשות בחודש האביב אף משפצים את הבית, שיפוץ חלקי או מלא, ואיך אפשר לדבר על שיפוץ מבלי להזכיר צביעת דירה שהיא הפעולה הנפוצה מעולם.

 

דבר אליי בצבעים אהובי

 

מחקרים פסיכולוגיים בדקו ומצאו שיש לצבע כוח לעצב התנהגות או לעורר רגשות. צבעים קודרים משרים אווירת עצב ומעוררי דכאון, צבעים חמים מעוררים רגשות סוערים, צבעים רכים מעוררים רגשות עדינים, צבעים קרים מעוררים ריחוק וסגירות ואילו צבעים ניטרליים מאפשרים לאדם להיות אוטנטי במרחב.

מרבית מעצבי הפנים מעדיפים לעשות שימוש בצבעים ניטרליים כמו לבן – אפור על גווניו השונים, כצבעי בסיס. כלל האצבע אומר כי כל ציור ובכל סיטואציית חיים יש דמות ורקע, תפקיד הרקע להנכיח את הדמות. הכלל תקף גם בעיצוב הבית ובבחירת הצבע לחללים גדולים. הנכון הוא לאפשר לפריטים העיצוביים לקבל את הבולטות והדגש ולצבוע את הבית בצבע בהיר וניטרלי.

שימוש בצבעים בהירים מגדיל ומרחיב וגורם לקרני האור לחזור, וכך מגדיל בצורה  טבעית את התאורה בחדר ואת תחושת המרחב. לעומת זאת צבע כהה בולע את קרני האור וגורם לסגירות ותחושה של אפלוליות.

 

אומנות צביעה

 

עבודות צבע מקצועיות המשלבת מינון מדויק ושימוש בצבעים חמים או צבעים עזים, במקומות מתאימים, עשויות להביא לתוצאות שיקנו לדירה שלכם עומק וייחודיות. לדוגמא, כדי ליצור תחושה של הקטנת חלל גדול  אפשרי לעשות שימוש בצבע כהה, צביעת אחד הקירות בחדר ילדים מצד שני בצבעי פסטל תמלא את החדר בחיות, רכות ובאווירה אופטימית.

צביעת הבית הינה מקצוע שדורש מיומנות רבה ונפש של אומן. צבעי מקצועי יודע לשלב חומרים שונים כדי ליצור מרקמים ודוגמאות על גבי הקיר כמו טיח, רשת יוטה, מריחות ושילוב חומרים שונים היוצרים אפקטים מעוררי התפעלות.

 

איך אפשר לחסוך עלויות בצביעת הדירה

 

במציאות של היום אתם כבר לא צריכים לקחת הלוואה כדי לצבוע את הבית, ניתן למצוא חברות רבות המציעות שירותי עבודות צביעה ברמה סבירה ובתקציב נמוך, הטיפ שלנו הקדימו את צביעת הבית לחורף או לתקופת שאין בהם ביקוש וכך תוכלו לחסוך מאות שקלים מעלות הצביעה.

בנוסף, אם אתם אוהבים לעשות זאת בעצמכם, תוכלו להפשיל שרוולים לערבב את הצבע ולצבוע את הבית וכך לחסוך את עלויות הצביעה וזאת בהנחה שקירות הבית אינם דורשים טיפול ייחודי או תיקונים בשל רטיבות או סדקים. אם אתם מצליחים לפנות מספר שעות ביום למשימה, תוכלו לצבוע את הבית בעצמכם.

גם אם החלטתם לצבוע את הבית בצורה עצמאית, תוכלו לחסוך עלויות רבות על ידי בחירה של סוג הצבע שישמש אתכם. אנו ממליצים על שימוש בצבעים אקריליים נושמים. אלה הצבעים המוכרים שנמצאים בסקלת המחירים הבינונית – מתוצרתן של החברות המובילות בענף הצבעים.

 

אלמנטים לעיצוב פנים והעשרת האווירה בבית

 

במידה ואין בכוונתם לצבוע את הבית בצביעה אומנותית, אין צורך אמיתי להשקיע כסף על צבעים יקרים. את הכסף שתחסכו השקיעו בפריטים עיצוביים או בתאורה מעניינת כדי לתת לבית שלכם ייחודיות ואוירה.

  • וילונות - שימוש בוילונות יוצר תחושה של ריכוך ומשרה אוירה נעימה בחלל הבית, בפרט אם יש לכם חלונות גדולים. גם כאן, אם צבע הקירות ניטראלי תוכלו לעשות שימוש בוילון בגוונים שונים.
  • תאורה – גופי התאורה יש תפקיד כפול, הראשון פונקציונאלי – להאיר את החלל בצורה אופטימלית. התפקיד השני של תאורה בבית הוא עיצובי המעניקים לחלל  אופי.
  • אביזרים עיצוביים נלווים כגון כריות או תמונות יכולים לשנות כמעט כל חחל בית – בטח לאחר צביעתו.

לסיום, לא משנה באיזה צבע בחרתם או האם אתם עושים את עבודת הצבע בעצמכם או שאתם מזמינים צבעי, על מנת ליהנות מאיכות הצביעה לאורך זמן, עליכם להקפיד שהתיקונים יתבצעו כהלכה וכמובן להקפיד על שימוש בחומרי הגלם על פי הוראות היצרנים השונים. ולסיום – שיהיה לכולנו חג שמח ורענן!


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש