ילדי אילת פתחו חלון לים התיכון

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 8/3/2017 11:49 ● מה נשמע 486
שבוע חגיגות אילת לציון 68 שנים לשחרורה, נפתח בשיר ורון ● 2,500 ילדי אילת מכיתות ד'-ו' בכל בתי הספר, שרו שירת רבים, בבוקר זמר ייחודי המתקיים בעיר זו השנה התשיעית ● בוקר הזמר, שהתקיים השנה ברחבת אתר 'אום רשרש' למרגלות מפרץ הים האדום, יוחד לשירים ים תיכוניים
ילדי אילת פתחו  חלון לים התיכון
בוקר שיוחד לזמר הים תיכוני \ צילום: י.בן יתח עבור עיריית אילת

ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, מי שיזם את בוקר הזמר והפך אותו לאחד המפעלים החשובים במערכת החינוך באילת תאר את היוזמה: "בוקר הזמר המרגש כל פעם מחדש הוא דרכנו להנחיל לילדים את האהבה לשירה העברית המבטאת את יופייה של ארצנו, את נופיה, תרבותה ואנשיה והמשקפת את העושר התרבותי מוזיקלי של עמנו". על בחירת השירים הים תיכוניים אמר ד"ר דרורי גניאל: "שירי הים התיכון הם שירים שמאחדים צפון ודרום, מזרח ומערב, חדש וישן שירי חול ושירי קודש בשירת רבים של כל שבטי ישראל". 
בוקר הזמר נפתח השנה בשירתה המרגשת של המקהלה העירונית- "צלילי מדבר", בניצוחה של אמור עמוסי. עוד במסגרת בוקר הזמר העניק ראש העירייה תעודת הוקרה והערכה לשמוליק לוי, שהוביל את בוקר זמר מראשיתו במשך שבע שנים, במהלכן, שר עם התלמידים בבתי הספר ועל הבמה והחדיר להם את האהבה לשירה, כי היא חלק ממנו ועושה לו תמיד שמח בלב. ההרכב המוסיקלי שליווה את השירה: אודי טרן- המנהל המוסיקלי של בוקר זמר ועל הקלידים, אמיר חיים, אמור עמוסי וענבל בן חיים על השירה, יואב מזרחי - גיטרה בס, דובי חורש - תופים, יורי פשצ'וק- חצוצרה, אבי בכרליה- בוזוקי. צוות המורים למוסיקה: טלי בר, אירנה פשצ'וק, עינת לוי, רותם סרי, אופיר ברקוביץ, אינסה, לורי ואוסנת פרידמן. את האירוע הפיקו גם השנה מטעם אגף החינוך במינהל שח"ק, מירל'ה הראל ומירב אפק. 

 


במסגרת קיומו של בוקר זמר, נבחר בכל שנה נושא מרכזי או יוצר, ונבחרים כ- 20 שירים פרי יצירתו, אותם לומדים הילדים לשיר, בהנחיית המורות למוסיקה בבתי הספר. בשנים עברו שרו התלמידים משירי נעמי שמר, שירי הלהקות הצבאיות כתפילה לשחרורו של גלעד שליט, "שירים שעשו עליה", משיריו של היוצר חתן פרס ישראל - אהוד מנור ז"ל, שיריו של יהורם גאון שאף כיבד בנוכחותו ושר את שיריו ביחד עם הילדים, שירי אהבה לארץ ישראל על רקע מבצע "צוק איתן", שיריו של עוזי חיטמן ז"ל, שהיה מהיוצרים הבולטים של הזמר העברי והשנה כאמור, פתחו הילדים חלון לים התיכון. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש