מה באמת גורם להתקרחות – ואיך מטפלים בה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 16/1/2017 15:47 ● ערב ערב 2793
התקרחות היא כבר מזמן לא תופעה נדירה. למעשה, גברים רבים מעידים על תהליכי התקרחות שמתחילים, לעיתים רבות, כבר לאחר גיל ההתבגרות. אפשר לתאר את התהליך שעובר על שיערו של הגבר בשתי דרכים עיקריות. ראשית, קו השיער הקדמי מתחיל לסגת כך שמרכז הקרקפת נעשה קירח, או לחלופין – צפיפות השיער יורדת בקצה הראש ובצדעיים, בעוד שבצדי הראש ובקרקפת האחורית לא מורגש כל שינוי. השאלה העיקרית היא, אם כן, מה גורם להתקרחות ובעיקר איך אפשר לטפל בה.
מה באמת גורם להתקרחות – ואיך מטפלים בה?

 

הגורמים להתקרחות גברית

 

באופן כללי ניתן להסביר התקרחות בקרב גברים מתוך שני גורמים אפשריים: גנטיקה והורמונים. הקשר לשינויים ההורמונליים נראה ברור למדי, ולראייה – גברים רבים מאבדים את שיערם בעיקר לאחר גיל ההתבגרות. גם המחקרים תומכים בסברה הזו, אגב. כך נמצאו אצל גברים מתקרחים רמות גבוהות יחסית של אנזים רדוקטז, שבין היתר אחראי גם להפיכת ההורמון הגברי טסטוסטרון לדיהידרוטסטורון, שרמות מוגברות ממנו מובילות להתקרחות ולהיווצרותן של שערות דקיקות וקצרות יותר.

 

פתרונות אפשריים לבעיה

 

גנטיקה קצת קשה לנו לשנות וגם שינויים הורמונליים לא יהפכו את הסיפור לפשוט יותר, ובכל זאת ישנן כמה דרכים אפשריות לצורך פתרון הבעיה:

כדורים – אם זיהינו שהאנזים רדוקטז קשור להתקרחות, הרי שתרופות המעכבות את פעילותו יכולות לסייע לטיפול בנשירת השיער. ישנן מספר תרופות בתחום הזה, וחלקן נמצאות גם יעילות למדי, אבל יש להן גם תופעות לוואי לא מבוטלות, לרבות השפעות על התפקוד המיני.

תכשירים – תמיסות למיניהן נחשבות גם הן ליעילות, ונמצא שיש תרסיסים שיכולים להביא לצמיחה של עד 60 אחוזים. עם זאת, גם לתכשירים הללו יש חסרונות, לרבות השפעה על רמות היובש בעור והופעתם של גירויים קלים על גבי הקרקפת.

השתלת שיער – פתרון נוסף שהוכח כיעיל מאוד הוא השתלת שיער, המתבצעת בהליך כירורגי שניתן יהיה להשלים בדרך כלל בהרדמה מקומית בלבד. במסגרת ניתוחים מהסוג הזה יועבר חלק מהשיער מהקרקפת האחורית אל האזור שבו נדרשת ההשתלה (האזור הדליל), שם ימשיך לצמוח באופן טבעי לחלוטין. מאחר ומדובר בניתוח שמתבצע בהרדמה מקומית, גם הסיכונים שמאפיינים הליכים כירורגיים אחרים הם אפסיים.

אם כן, יש לכם שלוש דרכים טובות לפתור את הבעיה, וכל מה שנותר לכם לעשות כעת הוא לבחור את הדרך הנכונה לכם – ולחזור ליהנות מהדמות שמשתקפת אליכם בראי. אתם יפים תמיד, אבל אם הטיפול בהתקרחות יעזור לכם להרגיש קצת יותר טוב, הרי זה מבורך.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש