יהדות - פרשת 'ויצא’

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 7/12/2016 14:24 ● ערב ערב 2788
בית המשפט העליון ממשיך לשבור את השיאים של עצמו. השבוע קיצרו שופטי בגץ החנונים והרחומים ( כלפי מחבלים בלבד) את עונשם של שלושה מחבלים שזרקו בקבוקי תבערה על מכוניות שנסעו בכביש 6 , מגה פיגוע אשר למרבה הנס לא היו בו נפגעים.
יהדות - פרשת 'ויצא’
יהדות - פרשת 'ויצא’

ובכן שופטינו המכובדים , אחרי שאמרו למחבלים שזה לא יפה מה שהם עושים נו נו נו נו והם פויה באמת, עם כל זאת השופטים קיצרו במספר חודשים את העונש שואתם רוצחים קיבלו מלכתחילה ( 12 חודשי מאסר ). ומהי העילה לקיצור העונש ? מפני שמחבלים אחרים מאותו הכפר שממנו יצאו המחבלים הנוכחים  נידונו למעט חודשי מאסר על אותה העבירה וזה לא הגיוני שהחברים שלהם כעת, יקבלו עונש יותר חמור. מה אומר ממש שופטים כמו שהיו בסדום ועמורה. אני רק תוהה איזה עונש טם בכלל ישיתו שופטינו הרחומים לכל אותם טרוריסטים שהציתו את המדינה לפני שבועיים וניסו לשרוף אנשים נשים וטף ובנס גדול השריפות העצומות הסתיימו רק בנזקי רכוש. (נזקים שכולנו נספוג את העלויות שלהם אם בקיזוז ממשרדי ממשלה ואם בהעלאת מיסים ). כמובן שחברי הכנסת הערבים סירבו בתוקף לגנות את המציתים , הרי הם בסך הכל יצאו לעשות קומזיץ ולספר צ'יזבטים. והעיתונאים טרחו לחזור על המנטרה שהרוחות העזות גרמו לשריפות , ושאר דברי הבל ובלע העיקר לדבוק " בתקינות הפוליטית " ולא לומר חלילה  " הערבים שורפים את המדינה ". כנראה שמטרתם המשותפת של החכי"ם הערבים והעיתונאים היא להכשיר את ליבם הרחום של השופטים שיקלו מאוד בעונשם של המציתים ברגע שיוגש כתב האישום נגדם.       

השבת נקרא בפרשת ויצא כיצד יעקב אבינו בורח מפני עשיו אחיו לחו"ל במצוות הוריו. יעקב נאלץ לצאת מארץ ישראל לגלות ארוכה שנמשכה 36 שנים, המון זמן. יעקב סובל בגלות בחרן מרדיפות,  אליפז הבן של עשו רדף אחריו ושדד ממנו את כל רכושו עד כדי כך שיעקב מתפלל לה' שייתן לו לחם לאכול ובגד ללבוש. גם כסף לנדוניה אין לו והוא נאלץ לעבוד 14 שנים בעבודת פרך יומם ולילה על מנת שיוכל  להתחתן עם רחל ולאה.  לאחר שיעקב מתחתן עם לאה ועם רחל הוא נשאר אצל לבן, הדוד שלו, עוד 6 שנים נוספות ובסיומן מבקש יעקב מלבן- די, שחרר אותי, אני רוצה וצריך לחזור לארץ ישראל. מה קרה, מה השתנה? מדוע עד עכשיו לא הפריע לך לגור בחו"ל ופתאום בוער לך לחזור לארץ? חז"ל מסבירים שהשינוי התחולל אצל יעקב אבינו ברגע שנולד יוסף. כל זמן שיוסף טרם נולד, ידע יעקב שיהיה לו קשה מאוד להתמודד מול אחיו, עשיו הרשע, אך ברגע שנולד יוסף- יודע יעקב שנולד שטנו של עשיו. כלומר, נולד המושיע, הילד בעל הכוחות הרוחניים והגשמיים שיוכל לעמוד מול עשיו הרשע ולנצח אותו. כפי שאומר הנביא עובדיה: "והיה בית יעקב אש ובית יוסף להבה ובית עשיו לקש", ומסביר רש"י- יעקב הוא אש כלפי עשיו, אבל ללא הלהבה של יוסף, האש לא שולטת מרחוק.    יוסף הצדיק הוא הלהבה הארטילרית שתפגע  בעשיו הרשע גם מרחוק , הוא חיל האוויר , הוא כח ההרתעה היחיד שמסוגל לעמוד כנגד  ציר הרשע ולגבור עליהם.  היכולת והכח נמצאים ברשותנו , כעת אנחנו צריכים לאזור את העוז ושאר הרוח ולהשתמש בכלים שנתן לנו הקב"ה על מנת שנתגבר על הרשעה ונהלום בה בכל הכח.

  ברגע שנולד יוסף נולד השבט שיבעיר את האש על עשיו הרשע. אם עשיו רוצה לשחק באש, שידע- האש תאכל אותו בסוף. האש שתבער בעשיו תאכל את כל עשיו, גם את "האזרחים התמימים" "והחפים מפשע" בביתו של עשיו, " והרשעה כולה בעשן תכלה כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ ". מתוך תקווה ותפילה לימים טובים יותר לכולנו.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש