המכללה למנהל שלוחת אילת

מאת: אביבה דקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 7/12/2016 13:13 ● מה נשמע 473
השלוחה האילתית של ה'מכללה למינהל' פועלת בעיר מאז 1999 ● בשעריה עברו כבר אלפי סטודנטים אילתים שהשכילו לנצל את האפשרות לרכוש השכלה באילת ● ועם הצלחות אי אפשר להתווכח- עובדה, לשנת הלימודים תשע"ז, כבר נרשמו כמה מאות סטודנטים, וההרשמה עדיין בעיצומה
המכללה למנהל שלוחת אילת
המכללה למנהל שלוחת אילת

מנהל ה'מכללה למנהל', שלום מידני (שאלי), יליד אילת, שגדל והתחנך בעיר. התפישה שהובילה אותו כשהגיע למכללה הייתה לנסות להתאים את המקצועות הנלמדים בה לצרכים של תושבי העיר, על מנת שיעדיפו ללמוד באילת ולא ייאלצו לנסוע למרכז הארץ. בשל ייחודה של העיר הבין מיידני שיש לנהל את השלוחה עם תכנים שונים מאלו שלומדים בצפון ובמרכז. גם שעות וימי הלימודים שונים, וכן תנאי הקבלה  - הכל כדי שיתאימו לתושבי אילת.

 

מגוון אפשרויות לימוד


המסלול המשמעותי ביותר בשלוחה האילתית של 'המכללה למנהל' הוא 'בית הספר להנדסאים' בפיקוח מ.ה.ט  (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע) שבמשרד הכלכלה, בו לומדים הנדסת אדריכלות ועיצוב פנים. מסלול זה הוא המסלול הטכנולוגי האקדמי היחיד במכללה באילת, המקנה למסיימים תואר אקדמי לכל דבר, אחרי שסיימו שלוש שנות לימוד ועמדו בכל המטלות הלימודיות, לרבות פרויקט הגמר. בוגר המסלול מקבל רישיון מהמדינה לחתימה על תכניות למבנים עד ארבע קומות. מסלול ההנדסאים הוא מסלול מסובסד, ועלות שנת לימודים בו עומדת על סכום של 7065 ₪ בלבד - נמוך בהרבה מהמקובל בלימודים אקדמיים אחרים.


קורסים נוספים שמובילה ה'מכללה למינהל' הם בנושאי חשבונאות, ניהול, תחבורה, שיווק ויחסי ציבור. קורסים אלה הם קורסים שאורכם משתנה בהתאם לדרישות משרד הכלכלה, ונמשכים בין חצי שנה לשנת לימוד אחת (הנהלת חשבונות 1+2 למשל 320 שעות כשנה).
קורסי התחבורה - נהיגה ברכב ציבורי עיוני ונהג רכב משא כבד הנמשכים פחות זמן. לימודים אלה הם בפקוח משרד הכלכלה ומקנים תעודת מקצוע / רישיון לעבוד בהם, בכפוף להצלחה בבחינות חיצוניות.
בנוסף מתקיימים במכללה קורסים בשפות: עברית, אנגלית, צרפתית וספרדית למתחילים ולמתקדמים. ויש גם קורסים ללימודי מחשבים כמו קורס ללימוד תוכנת OFFICE, קורס בניית אתרים וגרפיקה ממוחשבת. הקורסים לשפות ולמחשבים הם במסגרת לימודי תעודה בלבד, המקנים ללומדים בהם את הכלים לעבודה ומזכים אותם בתעודה של ה'מכללה למינהל' בלבד. הם אינם כרוכים בבחינות חיצוניות.

 


חווית הלימודים באילת שונה. כולם מכירים את כולם, מכירים את המרצים, שהם ברובם תושבי אילת, ומכירים את מנהל המכללה. בין הלומדים במכללה סטודנטים מכל הגילאים – החל בחיילים משוחררים ועד בני 60 ואילך. גם תנאי הקבלה לקורסים השונים מותאמים לאוכלוסייה המקומית. הלימודים מתקיימים בעיקר בערב, כדי שסטודנטים עובדים לא יפסידו ימי עבודה. ברוב הקורסים, מתקיימים הלימודים פעמיים בשבוע. במסלול ההנדסאים הלימודים מתקיימים בימי ראשון, שלישי וחמישי בערב, ובימי שישי בבוקר, משום שהמרצים המנחים את לימודי הליבה בכל הקשור לתכנון אדריכלי, שרטוט אדריכלי עיצוב פנים והנחית פרויקט גמר הם מרצים המגיעים בטיסה ממרכז הארץ מידי שבוע ומלמדים בימי חמישי בערב וימי שישי בבוקר.

 

בתחום המבנה של ה'מכללה למינהל' פועלת גם ה'אוניברסיטה הפתוחה' - גוף עצמאי שהקשר היחידי שלו למכללה הוא גיאוגרפי בלבד. בנוסף ל'אוניברסיטה הפתוחה' פועלים במקום במסגרת משרד החינוך, משרד הקליטה והסוכנות היהודית האולפנים ללימוד השפה העברית, שגם הם מהווים גוף חיצוני שיש לו מערכת ניהולית נפרדת. אם תגיעו למקום בשעות פעילות שלושת הגופים – המכללה, האוניברסיטה והאולפנים, תוכלו ליהנות ממראה של אנשים רבים לומדים, או יושבים בחצר הקפטריה בהפסקה.
"הסיפוק הגדול ביותר שלי", אומר מנהל ה'מכללה  למינהל'  "הוא לקלוט סטודנט, ואחרי שהוא מסיים את לימודיו לראותו נקלט בשוק העבודה בעיר במקצוע אותו למד אצלנו. בחודשים אלו אני פועל בכדי להביא בשנה הבאה ל'מכללה למנהל' באילת מסלול אקדמי נוסף להנדסת בניין – מסלול שאני, מעצם היותי אילתי, יודע שהוא מקצוע נדרש בשוק העבודה בכלל ובאילת בפרט. המזכירות עובדת בין השעות 09:00-20:00 ואני מזמין את כל מי שמעונין לקבל מידע על הקורסים השונים, להגיע ולהירשם כדי להבטיח את מקומו במסלול שבחר". (תדמית)


כתובת: חטיבת הנגב 3, צמוד לתיכון 'גולדווטר'.
טלפון ליצירת קשר: 08-6370077  
או חיוג מקוצר *5030


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש