כשכתות ב' ב'מצפה ים' קיבלו את התורה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 6/12/2016 15:52 ● מה נשמע 473
הם יצאו מבית הספר 'מצפה ים' בתהלוכה מרשימה, 70 ילדים וילדות בבגדים לבנים והתרגשות שיא ● מחולקים ל - 12 השבטים ● בנחל שחמון הם פגשו במשה ואהרון, ויחד איתם צעדו בדרך לבמה לקבלת לוחות הברית ● ככה מקבלים בבית הספר 'מצפה ים' את ספר התורה הראשון
כשכתות ב' ב'מצפה ים' קיבלו את התורה
כשכתות ב' ב'מצפה ים' קיבלו את התורה

זה כבר עניין שבמסורת, שבכל שנה נערכת שכבת כתות ב' בחטיבה הצעירה של בית הספר 'מצפה ים' בעיר לטקס החגיגי והמיוחד של קבלת ספר התורה. לא רק עוד ביקור בבית הכנסת, לא רק הסברים ונשיקה של ספר התורה הגדול, אלא צעדה של ממש וחיזיון אור קולי בינות להרים בדרך לקבלת ספר התורה. חוויה של פעם בחיים אותה לא שוכחים הילדים. גם השנה זה קרה. הם יצאו בצעדה ברחבי השכונה בואכה נחל שחמון, כשהם מחולקים ל – 12 השבטים, מלווים בתופים ולבושים בלבן. כשהתקרבו לכניסה לנחל הם פגשו במשה ואהרון- הורים מתנדבים (דודו ששון, הלא הוא דודו אגדודו שנכנס בגאווה לתפקיד משה והווטרינר אילן זבירין שתפקד על תקן אהרון). גם הפעם התלווה לכל האירוע מראשיתו הרב מנדי קליין, שמלווה את ההתרחשויות בנאמנות רבה מזה כ- 20 שנה ואף פעם לא מתחמק. יחד הם צעדו עכשיו בתוך השטח, עוצרים מפעם לפעם לטובת הצגות קצרות בדרך שמועלות על ידי ההורים שנקראים למשימה באהבה רבה. כשהאור בחוץ כבה, נדלקו בוואדי השחמון האורות והוסיפו לאווירה המיוחדת. באחת העצירות הכה משה בסלע ומשפחת לוי המתגוררת בסמיכות דאגה כהרגלה, בתיאום עם צוות בית הספר, להשפריץ באהבה מים על הילדים, להשלמת אפקט ה'הכה בסלע ויצאו ממנו מים'. בהמשך עצרו הילדים להפסקה לטובת ארוחה קלה והרב מנדי ברך את כולם כחלק משלב ההיטהרות לפני קבלת ספרי התורה. עכשיו נחלקו הילדים לבנים ובנות, הילדים טבלו את ידיהם בקעריות מים, הבנות עטו מטפחות לראשיהן  והבנים קיבלו כיפות מיוחדות עם שמם רקום עליהן מתנת סבא חנן, הסבא של בר שרעבי. ככה הם עברו נרגשים בתעלות מתחת לגשר השחמון שהוארו בפנסים סיניים וצעדו לעבר הבמה. משה שקיבל את לוחות הברית ירד אל הילדים, מעמד מרגש שלווה בתקיעת שופר מצמררת על ידי הרב קליין, בזיקוקים של מיכאל קוריצקי עבאדי, ובכתובת אש מרהיבה 'נעשה ונשמע' שהכינו גם השנה לטובת האירוע ילדי שבט צופי אילת. בזה אחר זה עלו הילדים לבמה וקיבלו את החומש הראשון שלהם. האירוע נחתם בשירה וריקודים כשהילדים וגם ההורים מודים שזו הייתה חוויה בלתי נשכחת. וככה כשקולות הילדים הלכו ודעכו, נשארו הסדרנים מאחור להחזיר את הוואדי לקדמותו, כשאיתם נשאר כמו תמיד לעזור הרב קליין שרואה בעצם ההשתתפות במעמד בכל שנה מחדש, מצווה גדולה.

 


מאחורי ההשקעה שאורכת כמה חודשים, ניצבים בכל פעם מחדש, מנהלת החטיבה הצעירה, מיכל ברייר וצוות החטיבה, שעושים יד אחת עם מנהלת בית הספר אפרת ששון והורי השכבה, שנרתמים לעזור בכל הנדרש. מקדים לאירוע השיא ביקור בבית הכנסת של הרב הדאיה, שם קידם השנה את פניהם של הילדים יהודה, בנו של הרב, שהסביר לילדים פרק בהלכות התורה ואיפשר לילדים להצטלם עם ספר התורה המפואר.
שורת הגופים שתורמים להצלחת האירוע ארוכה וכוללת בין השאר לצד כל אלו שהוזכרו במהלך הכתבה גם את שמוליק אהרונוב על ההגברה, הילה גרטי ומשפחת 'יוסי הובלות ובמות' שתורמים בכל שנה רבות להצלחת האירוע, פוטו- סנטוס על הצילומים, סןניה מייטר על ההזמנות, ושתי אמהות מיוחדות שעשו מעל ומעבר להצלחת האירוע- אורית פריץ ומזל שרעבי. 


כשמסתימות החגיגות, מתחילים ילדי כתות ב' ללמוד את התורה מבראשית.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש