איך בוחרים עגלה נכונה לילד?

מאת: ● 5/12/2016 13:04 ● ערב ערב 2787
חנויות לצורכי האם והתינוק מלאות במוצרים ממוצרים שונים. לקראת מועד הלידה המתקרב או מעט לאחר הלידה, בוחרים עגלה לרך הנולד, מטבע הדברים. לאחר זמן מה עשוי להתעורר הצורך להחליף את הדגם שנבחר בדגם המתאים יותר לתינוק שכבר גדל. אבל איך בכלל בוחרים את העגלה הנכונה? יש לשים לב לכך שמצד אחד היא תתאים לילד מבחינת נוחות, ומן הצד השני היא צריכה להתאים גם לנוחות השימוש של ההורים. בנוסף, העגלה צריכה להיות גם בטוחה לשימוש, ולהתאים לגיל הילד ולמשקלו.
איך בוחרים עגלה נכונה לילד?

 

הבחירה הבטוחה

 

לפני שמתרשמים מהמראה של עגלות שונות או מהמחיר שלהן, כדאי לזכור שדגם שלא יהיה בטיחותי ושלא יתאים לגודלו של התינוק או של הילד הקטן לא יהיה שווה שום מחיר או מבצע. לכן, לפני הכל כדאי לבדוק שהעגלה נחשבת לבטוחה, שהיא מיוצרת על פי תקנים מחמירים ורלוונטיים ושרמת היציבות שלה גבוהה ביותר. כדאי להעדיף עגלה שכוללת רתמות שתפקידן לעגן את התינוק או את הפעוט היטב למקום. ילד שאיננו מאובטח במקומו עשוי להיפגע קשות במקרה שהעגלה מתהפכת. בנוסף, חשוב שהגלגלים יהיו מצוידים במנגנון נעילה לבטיחות משופרת.

 

העגלה הנוחה

 

לבד מבטיחות, חשוב לבחור את העגלה כך שהיא תהיה נוחה עבורכם. כדאי לשים לב שעגלה שתהיה נוחה עבור משפחה אחת לא בהכרח תהיה נוחה עבור משפחה אחרת. למשל, יש כאלה שעבורם חשוב מאוד שהעגלה תהיה קומפקטית וניתנת לקיפול, כך שניתן לאחסן אותה בקלות בתא המטען של הרכב. עבור משפחה אחרת, נוחות גבוהה תתבסס על קיומו של אזור אחסון בעגלה, שניתן למקם בו ציוד לתינוק, משחקים, שמיכה וכדומה.

ללא ספק, כדאי להתרשם מהנוחות של הקיפול וכן מנוחות התמרון. עגלה נוחה לתמרון תהיה בדרך כלל מצוידת בידיות אחיזה נוחות, המותאמות לגובה של המשתמש. כל זאת במקביל לתפקוד חלק של הגלגלים, ללא מצבים בהם הם נתקעים ומקשים ביצוע פניה או סיבוב. עגלה נוחה עבור הילד תהיה מצוידת בבולמי זעזועים שמבטיחים נסיעה חלקה יותר ונעימה יותר. גם ריפודים נוחים מהווים מרכיב חיוני מבחינת נוחות. כדאי לשקול בחיוב בחירה בעגלה בעלת תוספות כגון גגון להגנה מגשם.

 

מבנה העגלה ומשקלה 

 

בחירה בעגלה שתתאים לכם צריכה להתבסס גם על מבנה העגלה – האורך והרוחב. עבור משפחות שמתגוררות בבית ובו מעלית קטנה, למשל, עגלה בעלת מבנה צר תהיה בדרך כלל בחירה טובה. עגלה קומפקטית בעלת משקל נמוך תהיה בחירה טובה מאוד עבור משפחות שמתגוררות בבניין ללא מעלית.

 

 

עגלות מא-ת

 

עגלה לתינוקות ולפעוטות מהווה אביזר ניידות חיוני שאין לו תחליף. להלן מידע שאספנו עבור מי שרוצה לדעת יותר לגבי בחירה נכונה של עגלה: מהם המאפיינים של עגלה בטוחה, מתי כדאי לעבור מעגלה לטיולון וכן הלאה.

 

עגלה בגובה הנכון

 

בחירה בעגלה הנכונה מבוססת לרוב על עגלה בגובה הנכון. מדויק יותר לומר שהגובה של הידיות צריך להיות מדויק ומתאים. הורה שימצא את עצמו מסיע עגלה לאורך זמן עם ידיות שאינן נוחות יגלה עד מהרה שמדובר בחוויה מפוקפקת ואף במקור לגב תפוס ולכאבים.  

 

שליטה נוחה

 

גלגלים באיכות גבוהה משפיעים לטובה על איכות הנסיעה. יחד עם זאת, לגלגלים טובים יש השפעה שאין לה תחליף על יכולת השליטה בעגלה. חשוב לבחון את המאפיין הזה, לוודא שהגלגלים אינם נתקעים ושהם מסתובבים בקלות. אגב כך, כדאי גם לשים לב שקיים מנגנון לנעילת הגלגלים.

 

רצועות לקשירה

 

עגלה ראויה לשמה חייבת לכלול רצועות לקשירה, בעלות תפסי איכות. הרצועות צריכות להיות קלות לכוונון וכאלו שמעגנות את התינוק או את הפעוט היטב למקומו. עגלות וטיולונים שאין בהם רצועות מצוינות יכולים להביא לפגיעה במקרה בו העגלה מתהפכת או מאבדת שיווי משקל (וכמעט לכל הורה זה קורה לפחות פעם אחת).

 

משקל העגלה

 

לצד עגלות שמאופיינות במשקל קל להפתיע של חמישה-שישה ק"ג, מסתבר שעדיין קיימים דגמים שמאופיינים במשקל כפול ואפילו משולש מכך. לרוב, מומלץ לבחור עגלה שמשקלה אינו עולה בהרבה על עשרה קילוגרמים. יחד עם זאת, יש עגלות מתוחכמות ששוקלות יותר מכך אך עדיין שומרות על ניידות גבוהה ובעלות כושר תמרון מצוין.

 

ההבדל שבקיפול

 

מרבית העגלות הטובות כיום מתהדרות בכך שהן ניתנות לקיפול. יחד עם זאת, יש הבדלים של ממש בין הדגמים השונים. יש דגמים שכדי לקפל אותם יש צורך לבצע מספר פעולות (כגון פירוק האמבטיה). לעומת זאת, יש דגמים שקל באופן מיוחד לקפלם וניתן לעשות זאת אפילו ביד אחת.

 

יציבות וגודל

 

לא לכל אחד תתאים עגלה גדולה כפי שלא לכל אחד תתאים עגלה קטנה. כדאי לבדוק היכן העגלה תאוחסן ביומיום, כדי להתאים בין גודל העגלה (המקופלת) לבין תא המטען של הרכב וכן לבדוק מה יתאים למעלית של הבניין. עגלה גדולה נחשבת ליציבה, אך יש גם עגלות קטנות יחסית שהן מאוד יציבות.

 

מתי עוברים לטיולון?

 

מתי עוברים מעגלה בסגנון אמבטיה לעגלה בסגנון טיולון? טווח הגילאים נרחב למדי. נכון יהיה לבצע את המעבר כאשר התינוק מתהפך ללא קושי ומראה אי נחת וחוסר סבלנות בשעה שהוא מצוי בעגלת אמבטיה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש