מה היא תביעת שלום בית?

מאת: ● 22/11/2016 10:00 ● מה נשמע 470
תביעת גירושין היא מושג ידוע ומוכר, ולמרבה הצער הוא גם הרבה יותר מדובר. עם זאת, ישנו מושג חשוב לא פחות, ואף יותר, והוא תביעת שלום בית
מה היא תביעת שלום בית?

 

הסיבה העיקרית להגשת תביעה מהסוג הזה היא כאשר אחד הצדדים מעוניין בהשגת שלום בית – בעוד הצד השני עשוי להתנגד לכך. התביעה אמורה לסייע להגיע אל המטרה הזו בכל זאת, חרף התנגדויות שעשויות להתעורר. אין ספק כי השאיפה המרכזית היא להשיג הסכם שלום בית ולהגיע לנקודה שבה שני הזוג מצהירים כי הם מעוניינים ומסכימים לגשר על הקשיים ולתת הזדמנות נוספת לחיי הנישואין, בעוד שמהלך כמו תביעת שלום בית הוא מהלך שנעשה באופן חד צדדי, כך שאחד מבני הזוג מנסה לשכנע את הצד השני שזוהי הדרך הנכונה.

 

אמצעי טקטי לקראת הליך גירושין

 

במקרים רבים ניתן לזהות כי נעשה שימוש בתביעת שלום בית כחלק ממהלך טקטי של אחד הצדדים, ולא מתוך רצון כנה להוביל לשלום בית. כפי שיעידו בוודאי עורכי דין שונים בתחום של דיני עבודה, תחום ההתמחות של עורך דין אברהם אינדורסקי, גם מי שאיננו מעוניין כלל בשלום בית עשוי להיעזר באמצעי הזה כדי לשפר עמדות לקראת הליך הגירושין. למשל, תביעת שלום בית יכולה להתלוות לבקשה לסעדים זמניים כמו צו עיקול שימנע מהצד השני להבריח נכסים משותפים או נכסי מריבה, ואף לדרוש צו עיכוב יציאה מהארץ.

 

שלום בית כן ואמיתי

 

לצד מקרים אלה, שבהם נעשה שימוש בחוק כדי לשפר עמדות או להשיג מטרות אסטרטגיות במסגרת תהליך רחב יותר, שמטרותיו גדולות יותר, ישנם גם מצבים שבהם קיים עניין אמיתי להשיג שלום בית. לדוגמה, בני זוג שמתמודדים עם השלכותיה של בגידה מצד אחד הצדדים עשויים להיקלע למשבר ואף לשקול את פירוק התא המשפחתי. הגשת תביעת שלום בית על ידי הצד הנבגד יש בה כדי להעיד רבות על כוונתו של צד זה לסלוח ולשקם, אף אם נדרשת זהירות רבה גם בעת הגשת תביעה מהסוג הזה, וכן ייעוץ מצד גורם משפטי מיומן ומנוסה, כמו עו"ד אברהם אינדורסקי.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש