על חשיבותו של המרחב הפתוח

מאת: אסטר שטרית ● צילום: או-מד מדיקל ● 21/11/2016 15:04 ● מה נשמע
מרחב הוא הטרנד העיקרי בשנה החדשה ▪ בין אם יש לכם דירה קטנה או גדולה, המטרה היא לייצר תחושה של מרחב פתוח שיעניק לכם חלל גדול ומרווח ▪ חלונות גדולים, שפע של אור טבעי ומשחק בצבעים יעשו את העבודה ▪ לגזור ולהגדיל
על חשיבותו של המרחב הפתוח

עיצוב הבית המודרני לשנת 2017 מתאפיין בעיקר בחללים הגדולים, עם דגש על קווים נקיים, עיצוב פתוח ושפע של אור טבעי. את תחושת המרחב והמרווח בבית מקבלים בעיקר בכניסה לבית- באזור הסלון, המטבח ופינת האוכל, ולכן המגמה היא לשמור על מתחם אחד פתוח. 

 

קדימה שוברים


בעיצוב הבית, בעיקר בבתים הישראליים, משקיעים את רוב התקציב באזור המטבח והסלון, בהם המשפחה שוהה ברוב שעות היום. בדירה ממוצעת של ארבעה חדרים מתקשים למצוא מקום לפינת האוכל, וכאשר פותחים את החללים- שוברים קירות מפרידים, ומחברים את המטבח עם הסלון, נוצרת תחושה של מרחב גדול יותר. 
קשר עין מהמטבח לסלון ולהיפך מעניק תחושה ביתית בתוך חלל גדול ונעים, ולכן, גם בבתים גדולים יותר המגמה של איחוד אזור המטבח עם הסלון נשמרת. מי שבכל זאת רוצה לשמור על הפרדה מסוימת בין חלל הסלון למטבח, יכול לעשות זאת באמצעות שימוש בתאורה שונה, וכך לשמור גם על מרחב אחד גדול וגם על אזורים מחולקים ויזואלית. 

 

יחד עם העיצוב הפתוח, יש לשים דגש רב על השימוש באור טבעי, המשלב את פנים הבית עם הנוף,  ומעניק תחושת מרחב גדולה יותר. אם עד היום אהבנו חלונות גדולים, הרי שבשנת 2017 החלונות גדלים עוד יותר. שובים ופותחים ומכניסים את החוץ הביתה. חלונות ענק מהרצפה עד התקרה, שמכניסים הרבה אור לבית, מדגישים את העיצוב הפתוח ומשמשים כאלמנט עיצובי. שימוש בתאורה טבעית הוא גורם משמעותי ביצירת אשליית החלל הפתוח. ניתן להשתמש בסורגים השקופים החדשים (ראו כתבה) בכדי לא להרוס את התצפית הפתוחה המתקבלת מהחלון. על מנת לקבל תחושה של מרחב בכל חלל הכניסה, ניתן להוסיף גם חלון גדול במטבח, וכך, גם בדירות קטנות, תתקבל תוצאה רחבה ונעימה.

 

הגודל לא קובע


הבית לא צריך להיות גדול בכדי להרוויח חלל מרווח, אלא רק להיות מעוצב בחוכמה. ראשית, הרצפה מאוד קובעת. הטרנד העכשווי הוא שימוש באריחי ענק או טפט שאפשר להדביק על הרצפה הקיימת, מה שיוצר תחושת אחידות ומרחב, ובכך משנים באופן דרסטי את החלל. אחרי הרצפה, הכל תלוי בבחירת הרהיטים. 
במקרה של דירה קטנה, חשוב לבחור בריהוט מרכזי ולהימנע ככל האפשר מפיזור רהיטים ואביזרים קטנים בבית היוצרים תחושת עומס בעין. הסלון, המשמש כאזור מרכזי בבית, יהיה פתוח יותר כאשר נבחר ספה אחת ארוכה וגדולה. שימוש בחלוקת הספות המסורתית לשלושה גדלים יעמיס על החלל ויקטין אותו. אם בכל זאת בחרתם בכמה ספות, השתמשו בספה עם רגליים גבוהות מהרגיל, והם יעניקו תחושה קלילה וזורמת לחלל. נוסף לכך, שימוש במראה גדולה ועגולה יכול לתת אשליה של מרחב גדול יותר. גם באזורים כמו מסדרון רצוי להציב מראות קיר שיחזירו אור ויעניקו אשליית מרחב. 
בחדרי השינה, מומלץ להשתמש בארונות הזזה המחופות במראות, כך תכפילו את גודל החדר ותקבלו יותר אור. כמו כן, תוכלו לסייע לאשליה של המרחב בחדר בעזרת וילון התלוי מהתקרה עד הרצפה, מקיר לקיר. הוילון יצור אשליית גובה ופתיחות. 
יש לזכור להשתמש בקווים נקיים ובצבעים בהירים באזורים קטנים יותר, רצוי בצבעים כחולים וירוקים בהירים או את גווני הלבן. אם אתם אנשים של צבעים כהים ובולטים, צבעו קיר אחד בצבע כהה בחדר, וצרו הפרדה בין החללים באמצעות הצבעים. כך תוכלו גם להשתמש בצבע האהוב וגם לשמור על אווירה פתוחה ורחבה בבית. נוסף לכך, ניתן לבחור טפטים בגוונים בהירים המחזירים אור, רצוי טפט עם צורות גיאומטריות שיגרמו לתעתוע-עיניים, ובכך גם תעצבו את הקיר וגם תיצרו חדר מואר ומרווח יותר. 

 

מכניסים את המקלחת הביתה


גם את חדר הרחצה שתמיד נראה כאילו "סוגר עלינו" ניתן לעצב בגוונים בהירים ואריחים גדולים, ובכך לשנות את תפיסת המרחב. דוגמת פסים לאורך על האריחים גם יכולים לתרום לתחושת גובה ומרווח. השתדלו להימנע מעיצוב דומיננטי ולשמור על קווים נקיים. השתמשו בכיור מינימאלי ובגופי תאורה שקועים. ועדיין לא דיברנו על הטרנד החדש שפותח את הקירות המפרידים בין חדר השינה לחדר הרחצה ובשם העיצוב מכניס את חדר הרחצה היישר אל חדר השינה.
ואל תשכחו, בחירת הרהיטים חשובה לא פחות. יש להקפיד כמה שיותר על ריהוט דו שימושי וקומפקטי היכול לשמש גם ככלי אחסון. כך תרוויחו חלל ריק מרהיטים מיותרים ומחפצים "זרוקים" בכל פינה, תחסכו גם כסף וגם מקום בחלל הבית. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש