שיעולים וליחה

מאת: רותם ג'קסון ● צילום: או-מד מדיקל ● 21/11/2016 14:41 ● מה נשמע 471
שיעולים ליחתיים הם מאפיין די נפוץ בימי החורף הקרירים. הסיבה להופעתם יכולה להיגרם על ידי התלקחות פשוטה של מערכת נשימה רגישה המגיבה למספר גורמים
שיעולים וליחה
שיעולים וליחה

שיעולים ליחתיים הם מאפיין די נפוץ בימי החורף הקרירים. הסיבה להופעתם יכולה להיגרם על ידי התלקחות פשוטה של מערכת נשימה רגישה המגיבה למספר גורמים חיצוניים כגון: שינוי מזג האוויר, אלרגיה, רוחות קרות או מלאות אבק, הצטננות, שפעת, דלקת סימפונות, דלקת גרון, דלקת ריאות ואפילו בזמן בקיעת שיניים, כאשר הריור רב. ילדים רבים, בייחוד תינוקות וילדים בגיל הרך וגם זקנים, מתקשים להוציא את הליחה, ולכן היא עלולה להצטבר במערכת הנשימה העליונה, להפריע לילד במצב שכיבה ובעיקר בשנת לילה סדירה ולהגיע עד מצב של הקאה שמשחררת את הליחה החוצה ומקלה בדרך כלל על המשתעל. 
הטיפול בשיעולים כרוניים /שיעולים שנוטים לחזור על עצמם/ שיעולים שנוטים להסתבך לקשיי נשימה או דלקות ריאות, מחייב התערבות של הומאופת מוסמך על מנת להתאים את התרופה המערכתית האישית לכל אחד.
אולם לעיתים קרובות מופיעים השיעולים כתופעות חד פעמיות מציקות מאוד שעלולות להתפתח לתופעות מסובכות יותר אם לא מטפלים בהן כראוי ובזמן. 
כמו כן לפני שאנו באים לטפל בשיעולים באמצעות תרופות הומאופתיות חשוב לאבחן בין השיעולים השונים. שיעולים יבשים או שיעולים פרודוקטיביים, משמע מרובי ליחה. 
הפעם אתייחס לטיפול רק בשיעולים הפרודוקטיביים וגם לליחה עצמה שעלולה להיתקע במערכת הנשימה עם קושי להוציאה. 


תרופות הומאופתיות:


ARNICA: שיעול נלווה לשפעת- אלים, מאומץ, מדגדג עם כאבים בכל הגוף. 
אצל ילדים השיעול מחמיר בזמן בכי.
ACONITE: לתחילת השיעולים עם חום גבוה
ANTIMONIUM TARTARICUM: שיעול ליחתי, מרעיש, החזה מלא בליחה ושומעים את הליחה עולה ויורדת בזמן השיעול עם קושי להוציאה. חולשה וחיוורון. אכילה וכעס מחמירים את השיעול כמו גם שעות הלילה. רוגז ועצבנות עם התנגדות למגע. הלשון עטופה בריר לבן.
COCCUS CACTI: כמויות גדולות של ליחה לבנה, צמיגה. שיעול מדגדג, עוויתי וקצר היוצר חוטי ליחה צמיגיים שנפלטים מהפה, בעיקר בבוקר. הקלה באוויר קר ומאוכל ומשקאות קרים.
PULSATILLA: ליחה צהובה צמיגה. שיעול נלווה לאלרגיה, התקררות או אסטמה. השיעול מחמיר בלילה בשכיבה. תחושת מסכנות, ילדים שנצמדים להורה ובוכים הרבה. הטבה באוויר הפתוח.
CHAMOMILLA: שיעול אצל ילדים בזמן בקיעת שיניים. בליווי עצבנות והתנהגות קשה.

 

מאכלים מייצרי ליחה שרצוי להימנע:

 

בוטנים ומוצרים מבוטנים, מוצרי חלב(מקררים ולחים, נוטים לשקוע), בננות, ממתקים ומשקאות ממותקים/מוגזים. מזונות משומרים, צבעי מאכל, אבקות מרק למינהן(מונוסודיום גלוטומט).
 

מאכלים מכייחים:

 

אספרגוס, אפונה, ברוקולי, גזר, חזרת, תמרים, לימון, תפוזים, תרד.


התכנים המוזכרים לעיל הינם חומר עיוני בלבד ואינם מספקים תחליף לחוות דעת מקצועית ולהתייעצות 


חדשות אילת