בואו ללמוד אתנו - קמפוס אוניברסיטת 'בן גוריון' באילת

מאת: אביבה דקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 9/11/2016 12:52 ● מה נשמע 469
כל סטודנט במקצוע כזה או אחר שלומד באוניברסיטת 'בן גוריון' באילת, יספר לכם שאין כמו האווירה המיוחדת במקום כדי לאפשר סביבת לימודים מושלמת ● אלו הכתות המעוצבות, הקמפוס הממוקם בלב שטחים ירוקים ומטופחים, המרצים האיכותיים והמיעוט היחסי של התלמידים בכתה, שהופכים את הלימודים בקמפוס למשהו אחר, משפחתי יותר, נוח ומהנה יותר ● ומי שמנסה, לא טועה
בואו ללמוד אתנו - קמפוס אוניברסיטת 'בן גוריון' באילת

מאז הוקם קמפוס אוניברסיטת 'בן גוריון' באילת בשנת 2002, קל יותר לתושבי אילת לרכוש השכלה אקדמית. בעבר מי שרצה ללמוד לתואר שני או לתעודת הוראה לתיכוניים, היה טס צפונה כל שבוע. בהווה, כמעט כל מנהלי בתי הספר בעיר למדו באילת את התואר השני, ובשלוש השנים האחרונות הכשיר הקמפוס כ-100 מורים חדשים לבתי הספר התיכוניים. לפני מספר שנים נפתחו לבקשת עובדי הרווחה בעיר לימודי תואר שני בעבודה סוציאלית, ומאז ממשיכה תכנית זו לרוץ. הקמפוס תורם לעיר ונהנה ממנה אגב שיתוף פעולה מצוין עם העירייה שבא לביטוי לדוגמא בפרויקט ניהול עסקים, בו סטודנטים שנה ג' עובדים בהנחיית גורמים בעירייה. בראשותו של מנכ"ל העיריה, פיליפ אזרד, פועל פרויקט התמחות 'הדבר הבא', שהוא קורס אקדמי לכל דבר, כך שהסטודנטים יוצאים מכאן עם תואר, אבל גם עם ניסיון מעשי.

 

200 בוגרים לא טועים


בשנת הלימודים ה-15 הנפתחת בימים אלה, לומדים 550 סטודנטים באוניברסיטת 'בן גוריון' באילת. כיום מלמדים בקמפוס תואר ראשון, תואר שני  ודוקטורט, ובין המחלקות שבקמפוס תמצאו מחלקה למדעי הרוח והחברה, מחלקה לניהול, מחלקה להנדסה, ומחלקה לביולוגיה וביו טכנולוגיה ימית . כ-120 מרצים בכל הרמות מלמדים בקמפוס. רק שלושה מהם מתגוררים באילת, וכל האחרים מגיעים לעיר בטיסות והסעות. המנהל האקדמי של הקמפוס הוא תושב אילת - פרופסור נדב ששר וראש מנהל הקמפוס הוא ינקי ירדני, שהגיע לאילת לפני ארבע וחצי שנים, ומאז מתגורר בעיר. מדי שנה מסיימים את הלימודים בין 180 ל-200 בוגרים. הסטודנטים מטייבים את העיר גם במקומות עבודה וגם בפרויקטים שונים,  ביניהם פרויקט פר"ח - פרויקט בו חונך סטודנט ילד עם בעיות, יוצר קשר גם עם משפחתו, ולא אחת עוזר קשר זה לפתור את הבעיה. רק כשליש מהסטודנטים בקמפוס האילתי הם תושבי אילת, רובם  מגיעים מכל הארץ. לרשות הסטודנטים המגיעים מחוץ לאילת עומד בנין מפואר של מעונות סטודנטים. אמנם הבניין לא נותן פתרונות דיור לכולם, אבל העיר מספקת פתרונות דיור רבים נוספים. לרווחת הסטודנטים פועלות בקמפוס מסעדה וקפטריה במחירים מפוקחים ונוחים במיוחד. אגודת הסטודנטים של הקמפוס פועלת בתחום החברתי, יוזמת פעילויות חברתיות שונות וגם מטפלת בבעיות אקדמיות ויש לה כוח לנווט שינויים ושיפורים, אם יש בכך צורך. 

יחס קרוב וחם
מדוע כדאי לסטודנט מהצפון או המרכז ללמוד בקמפוס אילת? שאלתי את ינקי ירדני שהשיב: "יש הרבה מעלות ללימודים בקמפוס באילת", אומר ירדני, ”אחד הגורמים העיקריים היא העובדה שהלימודים האקדמיים באילת הם ללא תשלום, אבל זו בהחלט לא הסיבה היחידה. האווירה בקמפוס באילת היא מיוחדת מהרבה בחינות. אחד הייחודים שלנו הוא הכתות הקטנות, שבזכותן הקשר בין סטודנט ומרצה הוא קרוב יותר - דבר המעצים את יכולות הלימוד. סיבה נוספת היא שבתום שלוש שנות לימוד מקבל סטודנט תואר אקדמי, באותה רמת לימוד ועם אותם מרצים כמו באוניברסיטת 'בן גוריון' בבאר שבע, אבל אווירת הלימודים ותנאי הלימוד באילת הם קלים הרבה יותר והיחס בין הסטודנטים למרצים ולמנהלה הוא ישיר וקרוב. סיבה נוספת, חשובה לא פחות, היא העובדה שבאילת יכול סטודנט למצוא עבודה בקלות. העיר משוועת לכח עבודה, והסטודנטים מהווים כח עבודה טוב לשלוש שנים. המעסיקים מתחשבים בסטודנטים ומקלים עליהם בתקופות של מבחנים וכו'. ערך מוסף הוא בעובדה שנוצרת פה קהילה של סטודנטים, שאינה נוסעת הביתה מדי שבוע, והחברותא הנוצרת כאן מוסיפה הרבה לאווירה ולהרגשה הטובה", מדגיש ירדני.
בקמפוס פועלות גם שלוש מסגרות של לימודי תעודה. 

  • בית ספר בינלאומי למלונאות ותיירות - במסגרתו מכשירים אנשי מקצוע למלונאות במגוון מקצועות: טבחות, קונדיטוריה, ומלונאות משולבת כולל קבלה, הזמנות, מזו ומשקאות, משק ועוד. קורסים אלה נמשכים שנת לימודים אחת והם מוכרים ומפוקחים על ידי משרד הכלכלה.
  • מכינות לבגרות - לשיפור ציונים או להשלמה של תעודת בגרות לקראת לימודים אקדמיים.
  • קורסי העשרה  לקהל הרחב - כמו שפות, הנהלת חשבונות, משאבי אנוש, נדל"ן, עיצוב פנים, חשבי שכר ועוד, שחלקם מוכרים ומפוקחים על ידי משרד הכלכלה. 

"בין הקמפוס לעיר יש קשר חם", מציין ינקי ירדני. "אנו מאפשרים למי מתושבי העיר שרוצה ללמוד כשומע חופשי להצטרף לכל אחד מהקורסים האקדמיים, או לקחת חלק בקורסים השונים. בנוסף אנו מקיימים את 'בימת האוניברסיטה', שבמסגרתה מביאים אחת לחודש הרצאות בנושאים שונים - אקדמיים או אקטואליים וכל  תושבי אילת מוזמנים.
אז אם גם אתם רציתם ללמוד ותהיתם האם כדאי לכם לעזוב את העיר או להישאר כאן ולעשות את זה, כשאי שתדעו שמאות בוגרי אוניברסיטת 'בן גוריון' באילת, שסיימו תארים וחתמו על שנות לימודים מאושרות- אינם טועים.


ליצירת קשר עם קמפוס אוניברסיטת בן גוריון באילת טלפון: 08-6304518


חדשות אילת
 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש